Wanneer de spulletjes kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Door1986, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Valkenswaard
    Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna (a.s. zaterdag precies) 10 weken zwanger. Zelf heb ik nergens last van, alleen een beetje misselijk als ik trek heb (maar dan eet ik wel iets tussendoor). Het is een kleine kans dat de zwangerschap "fout" afloopt (een miskraam).

Nu hadden we het laatst met elkaar over de spulletjes. Wanneer ga je die al kopen? Op dit moment zeg ik.. pff.. ik moet nog zeker 7 maanden, tijd genoeg. Maar volgens mij vliegt die tijd voorbij!

Het lijkt me aan de ene kant ook niet fijn om met een hele dikke buik de babykamer in te richten. Ik zou dat het liefst gewoon zelf willen doen :D (verven mag mijn man wel doen ;))

Wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes,
    Dorinda

2. Ragna

Ragna Lid

11 jun 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben volgens mij begonnen met dingetjes kopen toen ik 17 weken zwanger was volgens mij (ledikantje enzo). Kinderwagen heb ik mee gewacht tot na de 20 weken echo...

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Spulletjes kopen moet je vooral doen, als jullie er zin in hebben en klaar voor zijn!

Wij hebben gewacht tot na de GUO (mijn zwangerschap was nogal gecompliceerd), maar achteraf vind ik dat jammer.
    Ik kreeg namelijk met 27 weken platte bedrust voorgeschreven en heb dus zelf bijvoorbeeld niets aan de kinderkamer kunnen doen, maar ook niet even lekker in de winkel kunnen neuzen.
    Maar niettemin is 't allemaal in orde gekomen hoor!:)
    Met 30 weken was de kinderkamer nog een bouwput...:) maar met 38 weken was 't kamertje helemaal klaar.

Maar goed, 't moraal van mijn verhaal is: ga gewoon lekker shoppen als jullie er klaar voor zijn.
    Ja 't kan mis gaan en dat is heel verdrietig (maar rottig gezegd, 't kan misgaan tot de baby ademend en wel op je buik ligt), maar het uitzoeken van al die leuke dingetjes voor je kindje, zorgt er ook voor dat je naar de bevalling toegroeit!

4. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hebben de grote aankopen gedaan na de 20 wekenecho. Ik durfde gewoon niet eerder. Spulletjes zijn bezorgd eerste week september. Nog een plankje aan de wand, dan is het klaar. Volgens mij waren wij vrij laat, maar het voelde goed en er hoefde niet heel veel gedaan worden. Sm heeft geverfd. Moeder heeft behangen :)

Nog vier weken en dan zal ik ze laten zien dat ik toch het meeste/mooiste werk heb verricht ;)

5. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    #5 Blogmama, 24 okt 2013
    Laatst bewerkt: 24 okt 2013
    Na de positieve zwangerschapstest zijn we begonnen met het opknappen van de babykamer in neutrale kleuren. Deze kamer moest sowieso een keer opgeruimd en opgeknapt worden. Rond de 14 weken heb ik een schattig neutraal vestje gekocht. Na de 20 weken echo hebben we alles gekocht. De kinderkamer, de babyuitzet, kinderwagen, maxi-cosi enzovoorts. We hebben ook niet alles in één keer gekocht, elke maand iets. De kinderkamer hadden we als eerste klaar. Tussen de 14 en 20 weken heb ik wel van alles voorbereid, to do lijstjes gemaakt, kinderkamers bekeken en veel ideeën opgedaan.

6. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Wij hadden bij de eerste het kamertje klaar met 32 weken.

Nu bij de 2de is alles bijna klaar alleen nog standaard dingetjes en natuurlijk gisteren de eerste kleertjes gekocht :D

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik geloof dat ik behoorlijk laat was met het kamertje en spulletjes kopen. Eerst wilde ik wachten tot de eerste echo, toen tot de tweede, toen tot de geslachtsbepaling en daarna tot de 20 weken echo.
    Uiteindelijk alles steeds maar uitgesteld tot ik in week 29 naar het ziekenhuis moest voor ctg omdat ik de kleine niet meer voelde. Alles bleek okay maar dat was voor mij pas het moment dat ik me realiseerde dat ik toch eens moest beginnen. Toen gelijk alles maar dan ook alles gekocht en het kamertje in ieder geval bewoonbaar gemaakt (af wil ik het nog steeds niet noemen, moet nog steeds een lampje hier en een plankje daar etc).

8. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik heb na 8 weken wat gekregen van mijn moeder en ben nu sinds week 12 langzaam aan het kopen, steeds kleine dingen. De kinderwagen is besteld maar komt pas in januari. En in december gaan wij beginnen met het kamertje, dan ben ik rond de 25 weken zwanger,

9. Reb

Reb Niet meer actief

Ons kamertje was klaar rond de 22/23 weken. Het idee dat ik niet mee zou kunnen helpen aan de kamer (door fysieke klachten), zat me toch heel erg in de weg. Sinds vorige week heb ik last van bekkeninstabiliteit en ben ik zo ontzettend blij dat de kamer af is.

Wij hebben de kinderkamer gekocht met 10 weken zwangerschap, koopje op marktplaats. De kinderwagen met 12 weken (wederom een koopje op marktplaats. Kleding hebben we ook vanaf 10 weken gekocht en vanaf 17 weken roze geshopt.

We moeten nog wat kleine dingen, maar ik ben blij dat ik nog even de tijd heb om dat nog in huis te halen. Geen druk, want het meeste is toch al gedaan :D Lekker genieten.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wanneer je dat leuk vindt en inderdaad het is wel slim om er rekening mee te houden dat je misschien de laatste 2 maanden niet meer zoveel zin hebt. Sommige vrouwen zijn de hele zwangerschap fit maar anderen niet. Ik kon bij mijn eerste vanaf 28 weken eigenlijk nog maar heel weinig en was blij dat ik al veel gedaan had.

Nu was ik ook weer op tijd klaar ivm placenta previa (dat kan ook makkelijk leiden tot ziekenhuis opnames en verplichte bedrust)

Maar.. hoe eerder je begint, hoe meer je koopt over het algemeen! Het 2e deel van je 2e trimester leent zich er vaak heel goed voor.. dan voel je vaak heel fit en je bent lekker gevorderd. Ook weet je dan vaak het geslacht van je baby.

11. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ben rond de 17 weken begonnen met kopen van babykamer en dekentjes en lakentjes e.d. en met 29 weken was de babykamer af :D Ik ben altijd liever goed voorbereid dus vandaar :)

12. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo allemaal,

Wauw! super veel reacties.. echt bedankt allemaal! :D

Ja, als ik echt naar mezelf kijk zou ik nu de hele dag willen winkelen voor de baby :$:$ en alles willen inslaan en nog meer... :p
    Maar aan de andere kant.. zou ik het ook wel een beetje willen verspreiden, zodat ik tijdens de hele zwangerschap lekker kan shoppen...

Hmmm... straks komt de kerstvakantie eraan.. dan kan ik iig voor de eerste positiekleding gaan en de eerste babyspulletjes ;)

Bedankt voor jullie reacties!

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    We hebben nu voornamelijk alleen nog maar kleine dingetjes gekocht.. Kleertjes enzo.. We willen vanaf nu over de resterende maanden de grote uitgaven een beetje verdelen, zodat het niet in een keer een enorme hap uit de portemonnee is.. We hebben helaas maar 1 slaapkamer, dus een echt kinderkamertje komt er niet :(

14. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    @Micchan hmmmm hoe doe je dat straks met alle spulletjes dan?
    Waar slaapt de baby?

Mijn man en ik zijn twee weken geleden gaan kijken bij Babypark.. Het is inderdaad echt een hele hap uit je portemonnee. :$ Een wandelwagen kost al gauw 800 euro!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Kindje slaapt bij ons op de kamer in eigen bedje, box en commode e.d. komen in de woonkamer te staan, kinderwagen in de gang. De kamers (inclusief de gang) zijn gelukkig erg ruim, dus genoeg plaats, maar helaas net niet genoeg om een soort tussenmuur/scherm te maken waardoor ze echt een eigen kamertje heeft..

Over een jaar of 2-3 willen we verhuizen, wil niet dat ze zo lang bij ons moet blijven slapen..

16. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Fijn dat je een ruime gang hebt.. lijkt me idd. ook niet echt optimaal om de baby in je eigen slaapkamer te hebben staan.

Gelukkig dat jullie er zo goed over na hebben gedacht :)

17. logo

logo Niet meer actief

Wij hebben voor de 20 weken echo spullen bekeken en na de 20 weken echo alles gekocht, maar nu moet ik er ook bij zeggen dat ik een uitgebreide 16 weken echo had waar alles goed was.
    Ik vond het prettig om eerst te horen of alles wel oké was.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja da's echt ideaal inderdaad, zou niet weten waar ik 'm anders had moeten laten.. Ik zie nu net eigenlijk pas dat we in de woonkamer nog een enorme hoek aan ruimte over hebben (we zitten pas sinds kort in de woonkamer en m'n moeder en broertje waren toen hier op vakantie, dus toen lag er een groot luchtbed :p), dus misschien kan ik daar nog een speciaal babyhoekje maken.. Alles is gelijkvloers en de woonkamer en slaapkamer zitten naast elkaar, dus ik ben er alsnog in tien stappen.. Maar even kijken hoe we het gaan doen.

Ja, is wel even flink puzzelen allemaal hoor, maar het komt zoals het komt.. Veel tijd om er over te brainstormen hadden we niet, want de kleine is er ongepland doorheen gefloept, haha. :p

19. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Wij hebben nu al wat rompertjes gekocht. En mijn man heeft al een knuffelbeest gekocht voor het aanstaande kindje. Afgelopen weekend bij de C & A nog een leuk badcapje gekocht. Voor de rest nog niet veel gekocht. Probeer nu mijn man zo gek te krijgen dat hij mee gaat naar de woonboulevard in Utrecht, maar dat lukt nog niet zo. Misschien van het weekend.... ;) wil daar graag ideeën opdoen en dan kijken op internet of ik het goedkoper kan krijgen dan in de winkel.

20. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Alle grote aankopen hadden we pas gedaan na de 20 weken echo.
    Rond de 14/15 weken kochten we zijn eerste slaapzak.
    Later nog wat kleine dingen.

Deel Deze Pagina