Winterkindje: Winterjasje of gewoon goede deken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Timiris, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

Jul 6, 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Dag dames!
    Ik krijg een winterkindje (12 maart 2007).
    Nouja,eigenlijk geen winter meer,maar nederland kennende wordt het nog wel koud in die tijd.
    Ik liep vandaag in de winkel en zag echt een heeeel erg schattig winterjasje.Ik wilde het bijna kopen,toen mijn moeder zei:
    In de eerste weken heeft hij geen winterjas nodig,dan ligt hij in de kinderwagen met een dikke deken en evt. een kruik.
    En tegen de tijd dat hij/zij wel een winterjasje aan kan,past maatje 56/62 niet meer.

Wat jullie?Een kleine baby een winterjasje,of gewoon een goede deken in de kinderwagen?

2. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa is ook in de winter geboren (5 februari).
    ik had hem meestal een warm pakje aan met een deken erover.
    ze liggen toch altijd in de draagbak in het begin en dan gebruik je meestal toch een dekentje.

groetjes Talia

3. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe koud het is ik zou je kindje niet te dik aankleden, misschien wel een mutsje opdoen maar zeker geen jasje aan.wel gewoon dikke kleding natuurlijk

4. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik ben in januari uitgerekend en heb zo'n soort skipakje maat 62 gekocht. (Zie foto in mijn album.)
    Maar met de mouwtjes opgerold neem ik aan dat de kleine daar vanaf het begin al wel in zal passen. (hoeft niet perfect te passen natuurlijk).
    Mij lijkt het handig voor bv in het autostoeltje. Of voor in de kinderwagen maar dan zonder kruik. Of voor in de draagzak.

5. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ligt er een beetje aan wat je wil.
    ik wil bv geen voetenzakje bij de maxicosi kopen.
    dat vind ik een beetje onozel omdat het maar voor heel kort is.
    Ik koop gewoon bij de h&m ofzo een leuk skipakje ofzo en doe hem/haar dat aan in de maxicosi.
    Ik ben zelf 14 maart uitgerekend maar het kan dan echt nog verrekkes koud zijn.

Maar of ik een jasje koop weet ik nog niet eerlijk gezegd.
    als het niet t eduur is wel, dan kan ik afwisselen met het pakje.

6. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik beval half december maar ik heb wel een jasje gekocht, ook voor in de maxi cosi.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook een jasje gekocht.

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga ook een jasje kopen. Maar niet zo'n mega dikke hoor. Bij Hans Textiel hebben ze over een week leuke fleece jasjes voor 5 euro, die wilde ik gaan halen.

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik ben in maart bevallen en heb ook een jasje gekocht. Voordeel was dat het inmiddels overal uitverkoop was. Heb bij prenatal een superleuk winterjasje voor 8 euro kunnen kopen. Ok, heb het jasje niet heel lang gebruikt ( want al snel mooi weer ), maar heb er zeker wel plezier van gehad.

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin is van nov

Ik had geen jasje maar een lekker dekbedje in de wagen en een zak voor in de maxi

wel deed ik haar een mutsje op als we naar buiten gingen

jasje hebt ik pas met maatje 62 gekocht , toen was ze al een paar maandjes

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    idd deb dat heb ik ook, ook een voetenzak voor in de maxi en een lekker dekbedje voor in de wagen en als het echt heel koud is krijgt de kleine man een mutsje op.

12. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb ook een jasje gekocht had er ook een gekregen in maatje 56 en heb er een gekocht in 68 voor in de winter beter iets te groot als te klein. heb ook geen voetenzak voor in de maxicosi.

13. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik krijg een decemberkindje en heb ook een jasje gekocht bij V & D in maatje 56. Het is echt een heel soepel lekker zacht jasje. Want december (en de komende maanden erop) kan toch wel errug koud zijn en zeker voor zo'n kleintje.
    Een voetenzak voor de maxicosi heb ik 2e hands gekocht via Marktplaats. Ik vond ze nieuw echt erg duur maar het leek me toch wel handig en nu heb ik er maar 10 € voor betaald.

Gr Otje

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    gewoon een dun vestje, van lekkere teddystof. anders word het veel te warm in de wagen.

Share This Page