Ik zou heel graag willen dat ik met Maxi-cosi én met buggy tegelijk op de fiets kan. Want nou heb je manieren om een maxi cosi op die fiets te bevestigen en zijn er manieren om de buggy op de fiets te bevestigen, maar heeft iemand ervaring met de combinatie van die twee? Past dat samen? en is het niet te zwaar? Want je ziet heel veel mensen die een maxi-cosi op een buggy zetten met een adapter, maar ik heb het gevoel dat er niemand is die hier vervolgens mee wil gaan fietsen? dus help! ik heb geen auto dus het lijkt me wel verschrikkelijk handig en dan natuurlijk niet voor lange afstanden enzo, maar gewoon voor even snel een boodschap doen of even naar vrienden in de buurt.. Groetjes
Wat je kan doen is de maxi-cosi vastmaken in een fietskar. en dan op je fiets een buggydrager. Zo nam ik toen mijn kids nog klein waren de kinderen naar school en haalde ik de boodschappen. Wel een goed slot kopen voor je fietskar.
Ik zou dat niet doen, dan ben je wel heel erg instabiel, stel dat je valt brr. Misschien kijken of je een ergonomische draagzak of een draagdoek mee kan nemen? Dan kan je daar je kindje in doen en zeker wanneer je op visite gaat kan je de maxi cosi dan even mee naar binnen nemen, kan overigens natuurlijk ook gewoon met je kindje daarin. En wanneer je boodschappen doet kan je er wellicht een slotje op doen? Of anders ook dan de maxi cosi mee en die in een wagentje zetten? Hoe oud is je kindje?
Neem aan dat Rijtjes bedoelt dat de draagzak / doek gebruikt word om te gebruiken op de plaats van bestemming. Niet om samen met je kindje te fietsen. Ook dat is levensgevaarlijk. (fietsen met baby in draagdoek /zak)
Ik zou idd een fietskar halen ( www.koopgoedkoop.nl kost hij ongeveer 100 euro, kan je ook boodschappen meenemen ) en dan op bestemming kindje gewoon in een ergonomische drager. Ik heb 't bij onze 1e wel gedaan. Maxi cosi zette ik er met de gordels van de fietskar in vast en zo kon mn dochter vanaf 4 maanden jong prima mee op de fiets! Buggy heb ik nooit gedaan op de fiets, lijkt me zeer onprettig en onstabiel als ik mn buurvrouw zag fietsen. Maar wij zijn dan ook groot voorstander van de draagdoek.
Ik had een houder voor maxi cosi achterop de fiets voor kleine afstanden en ik vond het ideaal. Met een buggy heb ik nooit gedaan het zou kunnen maar lijkt me wel erg onstabiel. Dat zal ik eerlijk gezegd niet doen. Bij een tweede schaf ik me ook echt een draagzak aan lijkt me ideaal!