Dochter loopt nu 2 mnd los. Wanneer buiten lopen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nana33, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    De titel zegt het al. Ik vind het ergens nog een beetje eng om naar buiten te gaan, omdat ze nog regelmatig valt. Verder vindt ze het niet leuk om aan het handje te lopen en heeft ze heel erg de neiging om verder weg te lopen dan ik veilig vind (ze kan al best snel rennen), wat buiten natuurlijk niet kan.
    Na hoe lang zelf binnen lopen lieten jullie jullie dreumessen buiten lopen? En hoe leerden jullie ze bij je te blijven?

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij lopen al lekker met onze dochter buiten. Ze wil niet aan de hand lopen. Dus ik loop lekker met haar mee.
    Je ziet haar echt genieten als ze (alleen) buiten loopt.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier net zo. Toen mijn zoontje een beetje kon lopen heb ik hem meteen mee naar buiten genomen. Hij wilde ook geen handje vasthouden maar ik liet hem alleen lopen op stukken waar geen auto's komen.
    Hij kon voor zijn doen ook best snel lopen maar als volwassene haal je zo'n ukkie met 2 stappen in hoor ;)
    Hij wil nu (22 maanden) pas een handje geven en ook lang niet altijd.

4. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Vanaf dag 1 zijn we naar buiten gegaan. Heerlijk toch! Vooral met dit weer. En lopen leer je toch ook met vallen en opstaan?;)

5. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Misschien ben ik wel een beetje overdreven voorzichtig aan de reacties te zien, haha. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen deze week :). Ook wel fijn om te zien dat het kennelijk niet heel raar is dat ze geen handje wil vasthouden. Hopelijk komt dat nog.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier heel makkelijk:als we buiten lopen geef je een handje en anders niet. Vind het echt veel te gevaarlijk, kinderen zijn zo snel. Hier moeten ze er gewoon aan wennen dat ze buiten een handje geven. Nooit een probleem geweest. Nu laat ik af en toe de oudste wel alleen lopen maar alleen op veilige plaatsen.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Dit. Woon ook aan een drukke weg, mag heus weleens alleen op een speelveld of weet ik wat. maar verder had ze niets te willen ;)

En oja kan meteen als ze kunnen lopen (op schoentjes) toch?

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wij hebben wel te horen gekregen (weet even niet meer van welke instantie/arts whatever) dat de eerste drie maanden dat ze lopen, ze alleen op van die hele zachte zooltjes mogen lopen (die onder slofjes enzo zitten). Dit o.a. voor de ontwikkeling van de voetjes
    Misschien algemeen bekend, maar misschien wist je dat nog niet.

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf twee weken dat hij liep is hij buiten gaan lopen. Korte stukjes, van huisdeur naar auto.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook vrij snel nadat ze zelf kon lopen. Daarvoor liep ze al best goed aan 1 handje dus dat deden we eerder al af en toe.
    Hier loopt ze trouwens wel zo goed als altijd aan de hand, zo niet dan terug in de buggy want ik ga ook niet als een dolle achter haar aan rennen. In de bossen (/veilige plekken) mag ze wel zelf rondstruinen hoor.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon liep al buiten toen hij nog niet los kon lopen. Hij liep toen achter zn blokkenkar :) Heerlijk vond hij dat. Kon hij even een heel stuk lopen zonder elke keer die kar te moeten keren of ergens tegenaan te botsen ;)

Toen hij los kon lopen mocht hij mee naar buiten als hij dan maar een hand gaf op plekken waar ik het gevaarlijk vond en als ik het veilig genoeg vond mocht hij los (bos achter ons huis,speeltuin/parkje om de hoek). Overigens mag hij nu nog steeds niet los lopen van mij als ik het te gevaarlijk vind! X

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochtertje loopt al vanaf 8,5 mnd los en liep gelijk vanaf dag 1 mee buiten.
    Met haar 14 mnd wilt ze niet meer in wagen/buggy en loopt en rent heerlijk rond.

Ze vind het zo super dat buiten lopen.
    Ik kan niet wachten tot het lente is,lekker in het bos wandelen.

13. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben altijd al laten lopen, ook buiten. Aan de hand toen hij het zelf nig niet kon. Maar ook zelf. Komt wel goed hoor!

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Voor de moeders die zodra de kindjes los konden lopen hun zoon/dochter mee naar buiten namen...

Trokken jullie ze direct schoentjes aan dan?!

Onze vent begint nu met loswandelen alleen schoentjes kan hij nog niks mee maar hij wil dolgraag buiten stappen aan 1 handje...

15. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Nou, na alle reacties hier heb ik het gedaan hoor :D. Ik heb echte schoentjes gekocht (ze liep tot nu toe nog op van die Aapie sloffen) en ze is net een half uur buiten geweest. Heerlijk vond ze het. Ze liep zo ontzettend trots en verrukt te kijken. Ze werd helemaal woest toen we weer naar binnen moesten omdat het ging regenen. Dit gaan we vaker doen!

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mooi dat ze het zo mooi vond...

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    wij gingen al vrij snel met haar buiten lopen, wel aan het handje anders kon ik haar steeds oprapen:p je zag haar genieten, en nu vind ze het nog prachtig om zelf te mogen lopen, ze kijkt zo trots

Share This Page