over een paar weken komt onze 3de uk als het goed is. Maar wat is nou handig met de autostoeltjes op de achterbank? uk heeft de maxicosi, dochter een groep1 stoel, zoon een verhoger met rugleuning. Welke volgorde gebruiken jullie?
Wij hebben de oudste in het midden, omdat we daar het slechtste bij kunnen en zij zichzelf helemaal vastmaakt. De andere twee aan de zijkanten.
Wij hadden de tobi in t midden. Want die zet je 1x vast en daarna niet meer. Eb dan de verhoger en de groep0 aan de buitenkanten. Maar bij ons past het eigenlijk niet. We kunnen niet goed bij de gordels.
Hier maxicosi met easybase in het midden (=klik en klaar), dochter op groep 2 stoel links en zoon op zitverhoger rechts
misschien eerst kijken wat past! anders ff logisch denken wat handig is, wie zitten er het vaakst in de auto? of kijken wat het laagst is, de groep 1 stoel of de verhoger incl kind. omdat je in het midden ook door je binnenspiegel moet kunnen kijken natuurlijk
Hier zal de groep 1 stoel achter de bestuurder staan, in het midden de groep 2/3 (verhoger met rug), en dan daarnaast de groep 0 stoel op een base. Ik vind de gordel bij een groep 0 sowieso onhandig om vast te maken, waar die ook staat, vandaar de base. De oudste zit in het midden omdat ze zichzelf kan behelpen. Maar da's niet in elke auto interessant omdat de middelste plek vaak wat smaller is en ze zo moeilijk bij de gordel komen. In sommige auto's past het dus op één bepaalde manier duidelijk beter, da's uit te proberen inderdaad. Hangt ook van de stoelen zelf af.
Ik heb nu tobi in het midden vanwege de vijfpuntsgordel. Links maxi cosi, rechts rodi. Heb alles geprobeerd en toen bedacht ik me: wat als ik te water ga of een ongeluk krijg? Hoe krijg ik ze er dan het snelste uit? Maar is idd in elke auto anders denk ik.
Oh en ook op het nippertje een easybase aangeschaft vanwege de veiligheid en makkelijk in elkaar klikken
Vanmiddag aan het passen geweest. De groep 1 stoel moet achter de bestuurder, groep2/3 in het midden, de mc achter de bijrijder. Zo kom ik het beste uit met de gordels.
Wij hebben de auto inmiddels aangepast aan drie kids. Geen gedoe met lastig bij de gordels kunnen en de stoelen passen overal. Geen mooie auto, wel een praktische.
Na één rit met bovenstaande configuratie, heb ik de groep 1 stoel en de groep 2/3 stoel gewisseld. Ik vond het namelijk heel onaangenaam dat de groep 2/3 stoel mijn zicht naar achteren zo fel beperkte. En het stoort bij nader inzien (bij mijn auto) niet dat we nu bij de middenste stoel moeten helpen met vastzetten. Zoals gezegd dus: het is uit te proberen wat goed werkt