Maxicosi

Discussion in 'De babyuitzet' started by Fleur1, Aug 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Nu hebben we net een 2e hans babykamer opgehaald die vrouw gaf ons niet in nieuw verpakt een maxi cosi mee hij is alleen alwel 6 jaar oud en er zit een oranje stikker met E4 erop. Mogen we deze nu gebruiken.
    Ik heb al in het argief gekeken maar daar word het me niet echt helder.
    Wie kan ons helpen door een antwoord of ons door te verwijzen naar een pagina?

2. sim

sim Niet meer actief

ik heb het laatst nagevraagd in twee babyzaken, maar nog steeds niet een duidelijk antwoord, ik zit hier met het zelfde, ik heb er ook nog eentje die ik eigenlijk wil verkopen, maar ik wil dat pas als ik zeker weet dat ie veilig is, wil niks op mijn geweten hebben namelijk...

3. Niet meer actief

Juist ik heb ook een maxi cosi van iemand gekregen met E4, maar ik weet dus ook niet of hij veilig is.

Mensen kunnen wel zeggen: Ja maar mijn andere kleine lag er 2 jaar geleden ook in.

Maar ik wil geen enkel risico lopen.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    daarom vind ik het ook een beetje eng. Ik denk dat we maar gewoon een nieuwe kopen dan weet ik zeker dat we aan de goed rochtlijnen voldoen

5. Niet meer actief

Ach, ik heb nog even om het uit te zoeken.
    En anders komt er gewoon een nieuwe.

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Vanaf 1 maart 2006 geldt het volgende : kinderen kleiner dan 1,35 meter moeten voorin én achterin de auto een kinderautostoeltje of zittingverhoger gebruiken. Kinderen groter dan 1,35 m (tot 12 jaar) moeten een autogordel gebruiken en bij voorkeur voor extra veiligheid ook een zittingverhoger gebruiken. Bovendien moeten kinderautostoeltjes en zittingverhogers goedgekeurd zijn volgens ECE-reglement 44/03 of 44/04. Dit is herkenbaar aan het oranje keurmerk met de code ECE R 44/03 of 04 op het stoeltje. Heeft de auto een airbag voorin, dan mag een kind jonger dan drie jaar niet voorin vervoerd worden. Ook het vervoer van kinderen ouder dan drie jaar op deze airbagplaats wordt afgeraden. De bestuurder van een auto is er verantwoordelijk voor dat kinderen in het juiste autostoeltje worden vervoerd.

Bovendien moeten kinderautostoeltjes en zittingverhogers goedgekeurd zijn volgens ECE-reglement 44/03 of 44/04. Dit is herkenbaar aan het oranje keurmerk met de code ECE R 44/03 of 04 op het stoeltje.

staat dat ECE nr er niet op dus ECE 44/01 bv dan is hij niet veilig en kan je een bekeuring oplopen

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat Deb zegt klopt helemaal. Verder wordt het gebruik van 2e hands maxi cosis afgeraden, omdat je nooit weet wat ermee gebeurd is. Bovendien wordt het plastic na een jaar of 4 weker en wordt de veiligheid niet meer gegarandeerd door MC.

8. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    neem geen risico met je kleintje als je een al oudere maxi cosi krijgt en zeker als je de historie niet weet

9. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Nou ben ik wel aan het twijfelen zeg :(

Heb een maxi cosi van een oud-collegaatje overgekocht. Denk dat de maxi nu iets van 4/5 jaar oud is. Zouden jullie die nog gebruiken voor de kleine? of is het toch niet meer zo veilig....

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
  11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zou hem niet meer durven gebruiken en als je de sticker er niet op hebt zitten loop je nog kans op een boete ook als ze je ooit aanhouden :(

en na mijn idee kan je daar een leuke nieuwe maxi voor kopen want ze zijn niet mis met boetes schrijven Selin

matriaal wordt ook zwakker (plastic) dus grotere kans op ongelukjes

ok zou het niet doen meis

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Selin: Zoals ik al eerder typte wordt het gebruik hiervan afgeraden. Bovendien is een MC van deze leeftijd niet goedgekeurd. Behalve dat het niet veilig is voor je kindje, kun je dus ook een boete krijgen als je wordt aangehouden.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik zou hem niet meer gebruiken.
    Wij gaan in ieder geval een nieuwe halen

14. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik zou hem ook niet meer gebruiken. Ik weet nu al, als er een tweede komt, dan zal ik een nieuwe maxi-cosi kopen, die aan het regelment van dan voldoet.

15. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de tips meiden!
    Ga toch maar eens rondkijken voor een nieuwe

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Hoi selin
    zo te zien moet je er ook nog een beetje haast bij maken. Is het allemaal al aan het rommelen?

17. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Nee ben je gek...denk dat de kleine nog wel eventjes blijft zitten hahaha

We hebben net een leuke maxi cosi cabrio gekocht, een fotootje ervan staat op de site!

Share This Page