Boxpakjes !?!?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Juli2009, May 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Boxpakjes..... zijn die dingen nou handig of toch niet? (ik bedoel dus van die pakjes in een stuk). Persoonlijk lijkt het mij niet zo handig met verschonen, elke keer dat ding weer aan en uit. Daarnaast vind ik ze eerlijk gezegd vaak ook niet zo mooi, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk als het lekker maar is voor de kleine.

Wat is jullie ervarig? Handig of niet? Aanschaffen of kan ik ook zonder?

Alvast bedankt!

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha hier ook al een twijfelpunt. En eigenlijk ook over broekjes waar de voetjes aan vast zitten. Ik hoor er zulke verschillende verhalen over! De ene mama zegt: vreselijk onhandig, niet doen! En de andere mama zegt; ideaal, kunnen de sokjes niet uitschoppen etc, zeker doen!

Ach, ik heb toch een baby-spullen-koop-verslaving dus heb maar van alles wat gekocht haha.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb 1 broekje met voetjes er aan. Mijn moeder zei dat het ideaal was, maar zelf ben ik nog niet zo overtuigd. Daarom een los broekje, die kun je eventueel nog hoger optrekken als de voetjes niet zo mooi passen.

Oh, en boxpakjes vind ik zelf vreselijk er uit zien! Hier hebben ze ook alleen maar boxpakjes met zo'n fluwelen stofje, brrrr. Zeker omdat ik een zomerkindje krijg (jullie ook zie ik) heb ik daar helemaal niet naar gekeken. Ik krijg er meteen zo'n benauwd gevoel van!

Ik heb wel 1 pakje wat zeg maar aan elkaar zit, maar die heeft wat kortere broekspijpen en dus helemaal knoopjes aan de onderkant (heeft geen voetjes). Volgens mij was het officieel bedacht als pyjama, maar ik vind hem veel te schattig, dus wss krijgt de baby die ook gewoon aan. Die hoef je dan niet helemaal uit te doen.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Ik vind zowel boxpakjes als broekjes met voetjes helemaal niks. Blijven beide niet goed zitten als er voetjes aan zitten. Dan moet je er weer sokjes overheen doen. Nee, liever gewoon losse broekjes en truitjes. Stuk praktischer.

5. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hadden wel boxpakjes. Ik vond ze ideaal. Mijn kind is een winterkind en het was hier echt heel erg koud. Bovendien verschoven dan de truitjes niet omhoog. Maar ik had wel boxpakjes met knoopjes in het kruis. Dan hoef je ze niet uit te trekken.
    Ik had in maat 50 van die fluwelen pakjes, want daar sliep hij ook gelijk in. En daarna wel hele stoere, van GAP en Ralph Lauren enzo.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hebben wel wat boxpakjes gekregen, maar nog nooit aan gedaan..:oops:..
    Ik vind ze sowieso niet mooi, maar ze lijken me ontzettend onhandig. En zo warm, onze meid is toch altijd al vrij warm.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Broekjes met sokjes eraan vind ik ook helemaal niks. Ze zit dan steeds met haar voetjes in de broekspijpjes, dan kunnen er wel weer slofjes overheen, maar vind dat nu te warm aan.
    Boxpakjes met of zonder sokjes, gebruiken we als pyamaatje. In het begin, had ze die ook overdag wel aan, nu niet meer.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb tot nu toe ook alleen maar "gewone "broekjes en sokjes.. Geen "slobbroekjes" of hoe ze maar heten, met die voetjes eraan.. Als je kindje langere benen heeft dan de pijpjes zit t al niet goed..
    OK.. lossen sokken verlies je snel en wijde pijpen kruipen op als de kleine gaat rappelen..
    Maar goed.. tis toch zomer ??!!

Die velourspakjes vind ik voor juli/augustus er ook te warm uitzien.. jakkie...

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik vind ze juist hartstikke leuk!
    En heb 3 broekjes met sokjes eraan in maat 50.
    En ongeveer 3 boxpakjes in maat 50.

Ik lees juist net in een magazine (WIJ jonge ouders) dat het juist hartstikke handig schijnt te zijn voor pasgeboren baby's. Vind ze trouwens ook hartstikke schattig :)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Maargoed, heb ook genoeg normale truitjes en broekjes dus het is gewoon testen wat bevalt. En wat extra moeite doen met aankleden hoeft niet. Ik heb van die boxpakjes waarvan je de onderkant kunt losmaken. Dus hoeft niet alles uit.

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vind ze juist ideaal.... maar je merkt aan de reacties hier dat het erg wisselt.. ik zou van alles wat in huis hebben, kun je kijken wat je zelf fijn vind.
    en velours in de zomer, meestal is het zo warm niet in onze zomer toch. en ze zijn zo heerlijk zacht!!

12. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vond ze waardeloos.
    1x de beentjes op trekken en ze zat halver wege het pakje met dr benen en zat ze helemaal klem.

13. Saige

Saige Lid

Dec 8, 2008
    7
    0
    0
    Gelderland
    Ik vind ze ideaal! Heb wel alleen de goede merken (Petit Bateau e.d.) en die zitten dan ook beter qua pasvorm en hebben een betere kwaliteit katoen dus absoluut niet (te) warm! En idd ook knopen aan de onderkant dus het hele pakje hoeft niet uit. Er zijn op zich wel kleertjes die ik er leuker vind uitzien maar ik denk toch in eerste instantie aan wat bij zo'n jonge baby het lekkerste zit.........dus geen hardere stoffen zoals spijkerbroekjes en zo.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Sonja, kwam dat omdat je dochtertje zo klein is geboren? 45 cm.?

15. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha ik ben dus niet de enige die het helemaal niets vind! Broekjes met sokjes eraan lijken me ook niet echt handig, die voetjes krijg je daar toch ook niet makkelijk in!? :confused: Ik hou het denk ik dus ook maar gewoon bij broekjes en shirtjes van zachte stofjes.
    Als het nodig is kan ik altijd nog wat bijkopen.

Bedankt voor de reacties!

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik vind ze ook ideaal.
    nikki had ze in het begin sowieso snachts aan.
    nu draagt ze pyamatjes.
    maar als ik nergens heen hoef overdag dan had ze ook gewoon lekker boxpakjes aan.
    vind het super makkelijk en ook schattig.
    maar ja dan moet je natuurlijk wel mooien uitzoeken.
    je hebt ook hele lelijke :)

17. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    In het begin vond ik ze wel handig, maar dan alleen die met knoopjes in het kruis en langs de beentjes zeg maar, niet langs de achterkan.(Zeeman!)

Maar na een tijdje had ik hetzelfde probleem als Sonja, soms zat ze helemaal klem of met 2 beentjes in één pijp.
    En Alyna was gewoon 50cm bij de geboorte, dus denk niet dat het daarmee te maken heeft. ;)

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik zou wel boxpakjes aanschaffen, maar dan wel zonder voetjes.
    Onze dochter had lange benen en die paste geen van de boxpakjes mét voetjes eraan.
    EN een kijken of er knoopsluiting zit tussen de beentjes, dan verschoon je zo de luier.
    Sommige pakjes hebben de knoopjes op de rug, ik snap nu nog niet hoe je bij een pasgeboren baby de knoopjes op de rug dichtkrijgt.
    Zitten kan niet natuurlijk en om nou het kind op de buik te leggen lijkt me ook zo wat. En denkt je nou echt dat dat lekker ligt voor een baby???
    Net zoiets als capuchons??
    Wat een ondingen, je baby ligt alleen maar op een bult. alleen handig aan een jasje.

Veel succes met shoppen

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Heb zelf een hekel aan boxpakjes, ik vind een broekje makkelijker.
    Stijn kreeg ze wel altijd snachts aan omdat hij dan zijn broekje uittrapte..

20. Momae

Momae Actief lid

Sep 26, 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    En ik heb juist weer heel veel boxpakjes en slobbroekjes gebruikt. Ik vond ze ideaal :)

Share This Page