Maxi Cosi Cabriofix en Isofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annie24, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wie o wie maakt er gebruik van de Maxi Cosi Cabriofix in combinatie met de Isofix?

Wij waren van plan om dit aan te gaan schaffen, maar nu sprak ik gister mijn collega en die was er niet echt over te spreken. Zij gaf oa aan dat als het kindje uit de Cabriofix gegroeid is, je ook niets meer aan de Isofix hebt...

Het leek ons zo'n ideale oplossing: geen geklooi met de riem en het vastzetten van het autostoeltje, maar gewoon hup erop klikken....

2. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hoi Annie,

Wij hebben geen Isofix want dat systeem zit niet in onze auto. Wij hebben wel een easybase die maak je met de gordel vast en laat je er dan in staan. Ik vind het ideaal!! Van te voren dacht ik wat een onzin maar wij kregen hem van mijn ouders en ik ben er zeer tevreden over! Je zet hem erop en je bent klaar!
    Er is nu ook een familyfix en daar kan de stoel die volgt op de maxi cosi op.
    Als je trouwens niet zeker weet of je isofix in de auto hebt kun je dat vragen vaak kunnen ze in de winkel zo voelen of het erin zit. Bij de Prenatal in Groningen doen ze het tenminste zo voor je.

Liefs Dinges

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Familyfix zijn onlangs allemaal terug geroepen naar winkels, ik weet niet of er inmiddels verbeteringen zijn, maar vanwege niet veilig stond er een oproep in de krant.

Wij hebben de maxi cosi altijd gewoon met de gordel vastgemaakt, in mum van tijd gedaan en is echt geen geklooi (alleen eerste keer als je er nog niet zo ervaren mee bent). Niks gemist wat dat betreft.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    op de site van maxci cosi staat een duidelijke instructiefilm over vastzetten met de gordeltjes!

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Haha, die hadden wij niet gekeken toen we voor het eerst met het bakkie weggingen :D

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Maar iso-fix koop je toch niet zomaar ergens.
    Ik bedoel het zit in je auto of juist niet.

Wij hebben in beide auto's iso-fix zitten en gebruiken in beide auto's zo'n family-fix systeem om daar de maxi-cosi cabriofix in te klikken.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    wij gebruikten de cabriofix icm de isofixbevestiging. Echt ideaal!! en bovendien is deze methode van vervoeren als veiligst getest door de consumentenbond, dat gaf voor ons de doorslag. Voor nummer 2 gebruiken we het weer, en als die er uit is gegroeid dan gaat de boel op marktplaats. Je kunt het daar voor een mooi bedrag weer verkopen dus uiteindelijk kost het je niet veel.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vonden het ook vrij prijzig - maar uiteindelijk was onze dochter niet zo groot en we hebben het tot haar 15 maanden gebruikt. En tja, ik vond het te de moeite waard. En je kan het voor minstens de helft van de aanschafprijs weer via marktplaats verkopen.

Toen ik af en toe een weekje met de gordels moest werken -omdat de easybase in de auto van m'n man stond, merkte ik duidelijk dat ik de easybase toch wel héél erg miste!!

En daarbij: Op het moment dat je kindje wat groter en zwaarder wordt, kun je de maxicosi in het systeem in de auto laten staan en gewoon je kindje er uit tillen, zonder de maxicosi mee te slepen.
    Als je maxicosi met gordels vastzit, heeft dat weinig nut, omdat je dan je kindje niet uit de stoel krijgt zonder de gordels los te maken en ben je nog net zo lang bezig.

Hoewel het dus een vrij dure aanschaf is voor een relatief korte periode (maar dat geld voor zoveel dingen in de eerste paar jaar) vond ik het zéker de moeite waard.

--> ik zie zelfs dat je voor de easybase makkelijk 75 euro terugkrijgt... tja dan is hij niet zo duur meer uitendelijk...

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind het heel fijn, maar ook met een gordel gaat het prima hoor. De eerste 2x met gordel is een beetje prutsen (tenminste bij ons), maar daarna ging dat ook goed.
    Wij hebben voornamelijk voor de easyfix gekozen omdat het veiliger is dan met gordel..

10. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dames, allemaal bedankt voor jullie reacties! We gaan er nog eens goed over nadenken wat we gaan doen. We hebben nog tijd zat, dus dat komt vast goed :)

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een familyfix, dat is 'hetzelfde' als een isofix alleen kan er dus wél een vervolgstoeltje van het merk maxi cosi op (de 'pearl') dus wij kunnen 3 jaar gebruik maken van dat ding in de auto, en ik ben zoooo blij dat ie er is! In eerste instantie dacht ik, ik wacht nog even met dat ding aanschaffen, maar de eerste keer ons meisje, 3 dagen oud, van zkh in de auto en toen heeft mijn vriend wel 10 minuten zitten klooien, toen dacht ik gelijk: ik ga dat ding halen.
    En ik heb er echt super veel aan, het is gewoon klik en klaar en veiliger dan de autogordel...dus ik zou zeggen: schaf de familyfix aan.

12. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Als je isofix in de auto hebt, zou ik zeker de familyfix aanschaffen.
    Daarop kan ook het kinderstoeltje pearl, dus kun je veel langer gebruiken.

13. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb idd eens de site van Maxi Cosi bekeken en voor zover we het kunnen zien gaat het idd de Familyfix worden. Die kunnen we dan nog wat langer gebruiken.

Nu misschien nog een 'stomme vraag': de maxi cosi zelf kan toch evt wel gewoon met riemen vast gemaakt worden? Dus stel dat het kindje bij mijn ouders gaat logeren. Dan kunnen zij toch gewoon de maxi cosi zo in de auto vast maken ipv dat wij dat hele Family Fix geval in hun auto moeten installeren?

14. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Je hebt alweer een nieuwer systeem. De 'maxicosi Pebble' en daarbij hoort voor in de auto de 'FamilyFix'.
    Echt ideaal hoor! Wij hebben dit aangeschaft en het is echt zo'n goede en handige aanschaf! Klik, en de maxicosi zit goed en veilig in de auto. Geen geklungel met gordels.
    En op de FamilyFix kan straks het kinderzitje bevestigd worden, dus geen weggegooid geld EN super veilig!!

15. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime

oh sorry dit bericht had ik gemist ;) ... je was al helemaal op de hoogte.
    Ja de maxicosi Pebble kan gewoon ook met de gordel worden vast gezet.

16. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ja, kan idd ook gewoon met gordel. Vandaar dat ik idd door vakantie weet dat het met gordel na even oefenen ook makkelijk gaat..

17. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    De maxi cosi cabriofix kan ook in de familyfix hoor!
    Je hoeft dus niet per se de (duurdere) pebbles aan te schaffen.

18. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dames, alleen bedankt!

De Cabriofix 'krijgen' we als het goed is bij aankoop van de kinderwagen, dus dat scheelt alweer. Nu ons nog even goed laten informeren over de Familyfix en vragen of ze het bij de winkel even voor willen doen hoe dat moet in de auto...

Komt helemaal goed dus! :D

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    hoezo zou het niks zijn omdat de kleine uit de maxi cosi cabriofix groeit? een baby groeit toch overal uit? toch geen reden om iets niet aan te schaffen? ik vind de easyfix super! je kindje zit toch gemiddeld 7-8 maanden in de maxi cosi en dan is het wel erg fijn niet meer dat geklooi met de riem.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik zou dan trouwens wel de easyfix aanschaffen.want ik snap het nut van de familie fix niet..die maxi cosi tobi autostoel die maak je toch maar eenmalig vast in je auto?

Deel Deze Pagina