Wij gaan ook de easyfix aanschaffen omdat wij de maxicosi pebble willen en die past gewoon niet in mijn man zijn auto! Gordel is zeker 20cm te kort (is een auto van 1 jaar oud) Wij nemen niet de familiefix omdat je de autostoel in de auto laat staan en niet zoals de maxicosi er elke keer uit haalt.
Wij hebben ook via Mp een maxi cosi en een easybase aangeschaft. Mijn auto had te korte gordels achterin en voorin een airbag dus daar kon de maxi cosi ook niet. In de auto van mijn man zat wel isofix dus het ding was zo overgezet. In mijn nieuwe auto zit wel isofix dus daar kan de easybase nu ook in. Ik vind het zeker de moeite waard, zeker als je meerdere kinderen krijgt die er gebruik van kunnen maken...
Volgens mij heb ik dan de verkeerde gekocht.. Wij hebben isofix maar nu heb ik geloof ik dat ding wat je met gordels vast maakt sjonge jonge. Moeten we nog even terug naar de babydump
Niki86, voor de stoel groep 1 heb je ook modellen met isofix (veiliger), bv de proirifix koop je dus weer met een aparte isofix bevestiging en dan heb je dus 2x de kosten van een isofixsysteem. Met de familyfix gebruik je dus het systeem van de groep 0 stoel en ben je dus goedkoper uit met het volgende stoeltje.. (tenminste dat is het idee erachter, weet niet of het in de praktijk echt goedkoper is).
@ Annie: Als je het 'krijgen' bij Babydump bedoelt, moet je even goed nagaan of dat de Maxi Cosi is voor het Isofix-systeem. Wij 'kregen' een maxi-cosi die alleen met de gordel kon (geen Cabriofix), dus hebben wij bijbetaald, zodat we eentje naar ons zin hadden. En dat was dus de Cabriofix.
Het is idd de Cabriofix die wij erbij gaan krijgen. Ze hebben idd ook de Maxi Cosi Citi erbij staan als 'gratis', maar bij de kinderwagen die wij willen krijg je de Cabriofix. Als dat niet zo was hadden we idd bijbetaald. Iig bedankt!
Alle familyfixen met eendefect zijn al lang en breed vervangen. Nieuwe fixen zijn gewoon veilig. De family fix kan samen met de cabriofix of de pebble (ook groep 0) en de vervolgstoel de Pearl kan er later ook weer op. De easybase2 dus zonder het easofix systheem daar kan alleen de maxi cosi cabriofix en de Pebble op. Ikzelf heb de Easybase2, heb namelijk geen isofix in de auto, maar ik vind het verrekte handig. Klik er op en rijden maar. Vooral met een 3 deurs auto vind ik het makkelijk, omdat je er dan toch lastiger bij kunt. Beste aankoop ooit.
AMS: ik heb de maxi cosi tobi en die is maar 2 tientjes duurder dan die stoel die op de familyfix moet(pearl). bij babypark.nl Wat ik dan niet snap is,dat je die tobi 1 keer erin zet en nooit meer eruit hoeft te halen.dan is het nut toch weg van de easy/familie fix. voor een maxi cosi cabriofix is het de uitvinding van de eeuw!
Ik vind het echt een ideaal systeem! Wij hebben ze natuurlijk 2x en wat scheelt het veel gehannes bij de auto! Ik heb veel last van mijn rug en dan ook nog een tweeling om te versjouwen, dus wij hebben er niet lang over na hoeven denken om dit systeem te kopen. Het is ook nog eens het meest veilige stoeltje wat je kan hebben. (consumentenbond) Als opvolg gaan wij voor de priorifix. Vind het verbinden met het chassis ook een erg veilig idee.
De familyFix is een isofix systheem. Dus wanneer je de vervolg stoel in de auto zet heb je een autostoel die vast zit met het isofix systheem. Isofix is getest als de meest veilige manier van een autostoel bevestigen. Hij is dus niet helemaal te vergelijken met een Tobi die je met de gordel vast zet. Een stoel van maxi cosi met isofix kost al snel tegen de 200 a 300 euro.
Even de autostoeltjestest opgezocht: De maxi cosi cabriofix met easyfix (8,3) scoort zelfs nog wat hoger in de test dan de familyfix met de pebble. (8,1) De pearl met het familyfix systeem scoort precies hetzelfde als de priorifix (7,7) Opvallend genoeg scoort de cabriofix met het familyfix systeem maar een 7,3. Beduidend minder dan als hij op het systeem staat wat ervoor gemaakt is. (gewoon een heel punt!) Zonder isofix gewoon in de gordels: Cabriofix: 6,1 Pebble: 6,8 De tobi wordt hier ook genoemd, die scoort een 7,1. Met isofix systeem is gewoon echt bewezen veiliger.
Bij veel auto's kan je achteraf nog isofix beugels (laten) plaatsen. Dat hebben we net zelf ook gedaan, de schroefgaten zaten er namelijk al, alleen be beugeltjes moesten er nog op. Dat gedoe met de gordels om de Cabriofix vast te krijgen vonden we niks. De gordel is namelijk maar net lang genoeg, dus het is elke keer zo'n gepriegel. Ik heb net een Easyfix besteld bij de baby-dump voor 89,95. (Laagste prijs garantie vanwege de prijs bij babymax.nl). Normale prijs is 129,95.
Wij hebben ook een familyfix met een cabriofix gekozen. Dit hebben wij gedaan omdat onze auto (25jr oud) geen 3 puntgordels achterin zit (wel heupgordels) Nu hebben we laatst mijn auto opgeknapt (omdat hij 25 werd en nog jaren mee kan, nieuwe lak ed.) en hebben we er isofix beugels ingezet. Ik vind het echt een ideaal systeem, heel makkelijk om de maxicosi op te klikken. er is trouwens ook een stoeltje die na de tobi komt die zelf isofix beugels heeft he! (dan heb je de basis wel niet meer nodig) Ik vind dat isofix wel een uitvinding!
Sorry dames, maar ik snap het even niet meer (denk de spanning van de aanstaande bevalling).. Wij hebben de maxocosi cabrio fix, in mijn auto zitten die Isofix dingen, maar wat voor basis moet je dan nemen? Easybase, easyfix, familyfix...ik kom er even niet meer uit. Wie wil mij helpen!
Dan ga je toch voor de family-fix.... kan ook het vervolgstoeltje op! Ben zelf enorm tevreden over het systeem! Vooral handig als je even snel ergens heen moet!
Iedereen jubelt hier wel zo over de Familyfix, maar dan ben je dus wel 'verplicht' om ook de groep 1 stoel van MaxiCosi te kopen/gebruiken. En er bestaat veel meer dan dat, oa Römer.
Wij maken er gebruik van, ideaal ! Dat is nog een uitvinden waar je iets aan hebt. Maar inderdaad, Tijn zit nu in een autostoel. En de IsoFix ligt op zolder onder de stof. Dat is wel jammer, maar je hebt tegenwoordig ook de FamilyFix. Kun je ook de autostoel op klikken. Maar dan heb je keus uit éen autostoel. Dat vonden wij weer een nadeel. En daarom ook gekozen voor de IsoFix.
Easybase is voor gordelbevestiging, maar dus wel makkelijk klikken met je maxi cosi. Easyfix is hetzelfde maar dan voor isofix (en dus veel veiliger). Familifix is naast de MC cabriofix/pebble ook geschikt voor de Pearl. Aangezien we de easyfix konden kopen voor 90 euro (babymax) ipv 130 euro, hebben we daarvoor gekozen. De Familyfix (140 euro) zou ook met de Pearl (groep 1) kunnen, maar dat vind ik wel duur en toch erg beperkend (maar 1 soort stoeltje). (Je zou verwachten dat er veel meer Maxi Cosi stoeltjes op zouden moeten passen.) Dan koop ik liever gewoon een groep 1 stoeltje waar van zichzelf al isofix op zit.