Wij hebben ook de familyfix (en de pebble en pearl), en ik vind het systeem ideaal! Voor de mensen die beweren dat je er bij de pearl eigenlijk niks meer aan hebt omdat je 'm maar 1 keer erop zet, dat klopt niet echt. Tuurlijk 'sjouw' je de stoel er niet iedere keer uit, zoals bij de maxicosi, maar je kan met het systeem wel de pearl in slaapstand laten 'glijden' en dat is erg makkelijk! Ik vind het ideaal hoor, niet dat gedoe met riemen maar gewoon drie piepjes (wij hebben ook nog degene met geluid ) en je weet dat het goed vast staat!
Het nadeel van het familyfix systeem is dat je de stoeltjes niet zonder het systeem kunt gebruiken (in de gordels) Bijvoorbeeld in een andere auto. Ook ben je gebonden aan idd het merk Maxi Cosi. Derde nadeel: je kind heeft ongeveel 4 jaar een basissysteem (eerst pebble en dan pear) nodig. Als er binnen die vier jaar een broertje of zusje komt moet je dus een compleet twee systeem kopen Voordelen: veilig en het ziet er gelikt uit!
Nou... ik ben dan niet iemand die elke keer die hele Pearl eruit sjouwt, maar toch wel regelmatig. Als ik met de auto voor het werk weg ben en een eind ga rijden, haal ik hem eruit. Mocht ik dan een ongeluk krijgen, dan is de autostoel in ieder geval geen weggegooid geld. En het is zo gemakkelijk. Hup klik en erin en eruit. Verder zie ik het probleem niet zo van de keuze uit 1 autostoel, of ben ik nou gek . Je hebt hem in verschillende kleuren, dus wat dat betreft keuze zat. Wat wil je allemaal te kiezen hebben dan? Maar goed... over dat laatste weet ik dat veel getwist wordt. Je moest eens kijken naar die vrouw die met ons in anderhalf uur tijd in de Babydump de hele bestelling voor de baby-uitzet door had genomen (inclusief babykamer, wandelwagen en box). Zij vertelde dat er mensen zijn die drie uur lang de winkel rond struinen voor een buggy. Nou... dat begrijp ik dan dus echt niet. Ff kijken welke wagen je leuk vindt, even een rondje rijden, leuke kleur uitzoeken, onderhandelen over de prijs en hoppakee: klaar! Maar misschien ben ik daar wel te simpel voor . Verder sluit ik me aan bij Laris: de ligstand voor de Pearl is wel echt ideaal, zeker bij lange stukken rijden en als je kindje op de wip-wap zit tussen Maxi-Cosi Cabriofix en Pearl. Groetjes, Josien
Wat betreft de keuze uit 1 autostoel is het budget voor de meeste denk ik. Althans voor ons. De Pearl is naar mijn mening té duur. En het zelfde geld voor 'die mensen die drie uur lang in de winkel struinen voor een buggy' Het budget is voor vele het probleem en ik kan opmaken uit jou bericht hier boven dat jij daar geen probleem mee hebt. En dat is alleen maar heel erg fijn voor jullie, alleen het is niet voor iedereen weggelegd.
Nou... MariekeK, wees maar niet bang dat budget hier geen issue is. Moet zeggen dat ik dan ook wel van het onderhandelen ben. Dat van die drie uur zoeken naar een buggy bedoelde ik ook niet met het oog op mensen die uit kostenoogpunt naar zoiets kijken. Dat doe ik zelf ook wel. Het duurste hoeft ook niet per definitie het beste te zijn, wel? Alleen ik hoef niet drie uur lang naar prijskaartjes te kijken. Dat de Pearl duurder is, is inderdaad waar. Het is echter ook niet de allerduurste stoel die er in het rek staat. Maar goed... zo heb je mensen die per sé een Maxi-Cosi willen (daar hoor ik ook bij) en mensen die met een minder bekend merk genoegen nemen, vooral ook vanwege de prijs. Die mensen hebben sowieso niets van doen met een Familyfix of Easybase. Die gebruiken gewoon de gordels . En ook daar is niks mis mee. Het is gewoon maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Wij hebben de easybase en die bevalt echt super. Je zet die eenmalig vast met de gordels en klaar. Wij hebben geen isofix in de auto dus de easybase. Je zit je maxicosi erop, klik, vast en vertrekken maar! Je gebruikt dat ding zolang je kindje in maxicosi past dus toch wel zo'n 9 a 12 maanden. Dat vind ik lang genoeg voor deze luxe hoor!
Wij hebben een golf 1 cabrio, achterin zitten heupgordels, daar mag je een maxi-cosi niet mee vast maken, ook de easybase niet, dit moet met een driepuntsgordel. Ik zag mezelf niet altijd achterin zitten en ukkie op de voorstoel, wat weer wel mag vanwege geen airbag en wel driepuntsgordel.... Vriendlief heeft nu zelf isofix in de cabrio gebouwd. Op de sloop de beugels eruit gehaald van een golf 4, en deze op z'n werk aan het chassis van de cabrio gelast, exact op de plek waar het hoort. Bij de prenatal de familyfix gehaald, kind in maxicosi, maxicosi op familifix, en toeren maar
ik neem aan dat het is goed gekeurd? bij de keurings dienst? anders als je een ongeval krijg ben je niet verzekerd voor de kleine
Juist daarom vroeg ik of hij automonteur was. Alleen erkende bdrijven mogen dit doen. Bij een ongeluk zou je dan zelf aansprakelijk zijn.
wij hebben de familyfix met de cabriofix. ideaal!!! en de volgende stoel voor erop staat ook al klaar. gewoon veiliger met isofix. en de family fix was maar paar tientjes duurder dan de gewone isofix base voor alleen cabriofix