Kast "pimpen"

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door saartje1982, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Meiden,

Ik wil 2 (oude, donker bruine) Billy (Ikea) kasten pimpen voor op de babykamer.
    Om ze helemaal te verven lijkt mij teveel werk en niet echt mooi worden. Het hout is van dat venier (heet dat zo?) achtig.

Nu zit ik te denken om de achterwand en de deurtjes te beplakken. Heb 2 opties, behang of plakfolie. Nu lees ik alleen dat meubels met plakfolie beplakken best een ingewikkeld karweitje is. Ben toch een beetje bang dat ik het verkloot.

Heeft iemand ervaring met meubels beplakken met behang/plakfolie? En wat zouden jullie me aanraden?

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoi saartje,

Er bestaat nog iets anders heel leuks en makkelijk.moet je maar ff Googlen. Decopatch... verkrijgbaar in iedere hobby winkel.
    folie plakken in een kast is inderdaad lastig. Het kan natuurlijk allebei.behangen kan ook heel goed.helemaal om dat de achterkant niets te lijden heeft.
    succes!

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb mijn keukenkasten beplakt met plakfolie. Niks moeilijks aan, alleen ff de tijd voor nemen etc.

Ik denk dat je zou moeten kijken wat jij mooi vindt qua kleur/patroon en welke van al die opties dat biedt :D

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    O dat is ook leuk, dat Decopatch. Ga ik zeker nog eens gebruiken (maar niet voor de kast ;))

5. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Goede vraag.. ik lees even mee.

Wil het babybedje pimpen met behang zoals het plaatje maar weet eigenlijk niet wat nu het beste is qua materialen enzo..

Bijgevoegde bestanden:

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Behang lijkt me makkelijker, maar als je de kast eerst uit elkaar haalt zodat je overal goed bij kunt dan moet het met plakfolie ook wel gied gaan denk ik zo. Succes iig!

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Nou ik ben aan de slag gegaan en dit is het resultaat. Net klaar, dus hoop niet dat het er morgen weer vanaf valt, hahahahaha.

Gewoon normaal behang met behanglijm gebruikt. Was even puzzelen (ben geen behanger) en wist niet dat behang zoveel uitzet als je het laat "weken" in de lijm. Maar ik vind het super leuk geworden.
    Best wel trots hihi

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    leuk!!

9. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ziet er gelijk een stuk gezelliger uit!

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Super leuk!! :D

11. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat leuk! Ik had zelf wel voor een wat rustiger tintje gegaan maar ik vind het wel echt leuk geworden.

12. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Leuk! Is het blijven zitten? Zo ja dan gebruik ik gewoon behang plaksel voor op het bedje :) Zal ook wel fototje plaatsen als het af is :)

13. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Leuk gedaan, heel ander gezicht!!

14. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Het is blijven zitten, maar in sommige hoekjes laat het een beetje los. Dus daar achteraf nog wat lijm gesmeerd.
    Tip: even licht opschuren en extra sterke behanglijm gebruiken :)
    Ben benieuwd naar jouw resultaat.

Deel Deze Pagina