Voor onze zoon hadden we een maxi cosi cabrio. Tzt zullen we voor de volgende spruit een nieuwe autostoel moeten kopen. Nu is de citi sps een stuk goedkoper dan de cabriofix. Volgens mij verschillen ze niet echt in veiligheid. Er is geen absolute noodzaak voor isofix, het zou wel handig zijn, maar kost ook weer Alleen ik vind de citi sps er een beetje oncomfortabel uitzien Iemand ervaring met deze maxi cosi? Lag/ligt je baby er wel lekker in? Foto's mogen ook En nog een vraag: weet iemand of de adapters van de cabrio ook voor de citi gebruikt kunnen worden?
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/a-tabel_2007-2008-2009-2010.pdf Op basis van deze test ben ik zelf voor de cabriofix gegaan. Vooral bij zijwaartse aanrijdingen scoorde hij beter dan bijvoorbeeld de Pebble. Bij ons was de citi geen optie, omdat we de 2wayfix voor isofix willen gebruiken, wat alleen mogelijk is met cabriofix of pebble. Hierna zullen we de 2waypearl gaan gebruiken om langer achterwaarts te kunnen vervoeren. Ik denk dat de adapters op alle maxi cosi's hetzelfde passen.
De citi sps past niet op alle kinderwagens met de adapters. Bugaboo bijvoorbeeld. Daarom hebben wij gekozen voor de cabriofix. Daarnaast heeft de cabriofix geen vast zonnescherm. Wel een externe losse trouwens.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat de maxi cosi adapters die ik bij mijn cabrio heb ook op de citi kunnen. Dan moet dat toch gewoon op mijn bugaboo onderstel passen?
Je krijgt de Citi SPS cadeau bij veel winkels als je een kinderwagen koopt.. Ook bij een bugaboo, dus lijkt me sterk als die niet passen. Verder kwam de Citi SPS erg goed uit verschillende tests. Edit: bij de consumentenbond scoort de Citi SPS een 7,3 en de Cabriofix een 6,1. Wij gaan dus voor de Citi SPS.
Geen idee ik heb het niet geprobeerd werd me alleen verteld 😊 uiteindelijk bij de prenatal tijdens de mama mazzeldagrb besteld scheelde 25 eu toen met de citi... Bij bugaboo krijg je eigenlijk nergens nooit wat cadeau. Dus ben erg benieuwd waar jij de citi kreeg bij een bugaboo?
de adapters van mijn joolz toendertijd pasten niet op de citi. Ik had de citi gekregen bij de joolz, maar had er dus niks aan... Toen alsnog de cabriofix gekocht....
Hhmmmm, ingewikkeld hoor Ik kan het natuurlijk proberen met de citi en als het niet past retourneren. Of ik koop voor 2 tientjes meer een cabrio in een overjarig kleurtje
Ik zou zeggen hou de aanbiedingen bij babypark even in de gaten op de website. Maxi-Cosi Pebble? Bekijk de autostoel aanbieding | Babypark Ik had de pebble voor 119 euro en zie hem er met regelmaat ineens weer opstaan. Heb hem nog niet gebruikt maar is een mooi en veilig stoeltje. Gaat om het kleurtje donkerrood dus zowel voor een jongetje als meisje mooi.
Ik heb een citi voor mijn dochter maar heb nu de cabriofix (de citi past niet op mijn nieuwe duowagen). Voornaamste verschil voor mij is het geïntegreerde zonnescherm bij de cabrio en de mogelijkheid een easybase te gebruiken. En er zijn wagens genoeg waar je de citi bij cadeau krijgt terwijl die er helemaal niet op past, lees dus altijd even goed de gebruiksaanwijzing van de wagen om het zeker te weten.
De pebble voor 119 euro? Dat is wel heul goedkoop! Ik vind de cabrio (rood) die er nu op staat voor 119 al goedkoop.
Ik heb geen nieuwe wagen nodig Dat het zonneschermpje bij de citi los is lijkt mij idd een minpunt. Ik kan voor 100 euro een citi kopen met het risico dat ik hem niet op mijn bugaboo frog krijg met de adapters die ik heb. Of ik koop voor 119 euro een cabrio met een verouderde kleur (boeiend). Dus dat maakt qua prijs ook niet zoveel meer uit. Ik neem aan dat er later in mijn zwangerschap vast wel weer een aanbieding komt
Je kunt dezelfde adapter gebruiken. Wij probeerden in de winkel de citi en de cabriofix op onze mutsy evo te krijgen. De citi ging erg moeilijk,dus kozen voor decabriofix
Bij Babydump adverteren ze met een Citi SPS cadeau bij een kinderwagen. Dus ik neem aan ook bij een Bugaboo. Ik heb geen bugaboo gekocht, dus zeker weten doe ik dat niet. Maar er staat niet in de advertentie dat deze aanbieding niet geld voor de Bugaboo's.
Ah logisch dacht ik ook. Nee staat een hele rits aan uitzonderingen onder in kleine letters zoals Joolz Bugaboo stokke en Phils en Teds!
De maxicosi cabriofix is in de aanbieding deze aankomende mazzeldagen bij Prenatal. Dan is het verschil tussen citi en cabriofix nog maar 29,-.
Mijn man begint nu over een tweedehands pebble. Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik weet ook nog niet of we het doen. Voorkeur is toch nieuw. Maar kan de pebble ook gewoon met de adapters die ik bij mijn cabrio heb op de bugaboo frog?
Een 2ehands stoeltje is alleen veilig als je zeker weet dat er nooit een ongeluk mee is gebeurd en in de gebruiksaanwijzing staat dat ze vanwege het verouderen van het materiaal e.d. na 3 of 3,5 jaar vervangen dienen te worden. Mijn tip? Bezuinig niet op autostoeltjes!