van te voren flessen kopen bij borstvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door me1989, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Misschien een stomme vraag.. maar ik ben van plan om straks borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan even goed al flessen in huis halen?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf heb ik dat niet gedaan er zaten er een aantal in de blije doos en doos van Etos en dat vond ik wel voldoende in geval van eventuele nood.

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Oké, maar ik heb er 0. Is het dan wel verstandig?

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik vond het wel een fijn idee om 1 in huis te hebben.

Bij mij zat er één bij mn kolfapparaat die ik een week voor de bevalling had aangeschaft.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als het jou rust geeft er eentje te hebben zou je er natuurlijk een aan kunnen schaffen. Ik had de flessen ergens ver opgeborgen dus had waarschijnlijk nog eerder zo naar de winkel of apotheek kunnen gaan om er eentje te kopen (winkels zijn iedere dag wel open: ok niet ieder moment). Maar voelde voor mij dan weer niet fijn ze zo voor de grijp te hebben.. Borstvoeding vond ik met momenten namelijk lastig (ook al liep het eigenlijk vrij soepel en vanzelf) en hadden die flessen met flesvoeding zo voor het pakken gestaan had ik daar misschien wel naar gegrepen in een 'aaargh'-moment die eerst tijd ;)

Maar doe wat voor jou fijn voelt. Wil je iets achter de hand hebben: koop een flesje en bijv van die kleine reiszakje flesvoeding.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha herkenbaar ik heb soms ook die neiging!!

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had er toevallig 1 staan omdat mijn schoonmoeder die had gekocht voor me tijdens de zwangerschap.

Maar mocht het nodig zijn om bij te voeden (kan ook met afgekolfde melk) en je kindje beheerst het drinken aan de borst nog niet goed (en je wilt wel doorgaan met geven van borstvoeding) dan kun je ook melk met een een cupje, lepeltje of spuitje geven omdat de techniek van drinken uit een fles anders is dan aan de borst en voor verwarring kan zorgen.

Maar apotheken hebben inderdaad ook flesjes, mocht het nodig zijn dan kan er zo 1 worden gehaald. Als jij je prettiger voelt bij het in huis hebben van een flesje dan kun je er natuurlijk een kopen.

Ik had wel de telefoonnummers van een lactatiekundige en van 2 borstvoedingsorganisaties liggen in de kraamtijd, dat gaf mij rust.
    Ik zou doen waar je je goed bij voelt :).
    Voor als onze tweede wordt geboren haal ik niets in huis.

8. Lisa4

Lisa4 Lid

12 aug 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het wel handig is íets in huis te hebben, voor wat voor reden dan ook. Als je ze niet hebt, kan je ze ook niet gebruiken!

Zelf had ik bij de eerste 2 grote en 2 kleine flessen van avent in huis en er zat nog een fles in één zo'n pakket. Bij mij kwam er de eerste dag of twee dagen geen melk en de kleine moest toch wat binnen krijgen, dan moet je wat! En ook tijdens en na de bv-periode drinkt je kleine wel uit de fles, dus gebruiken doe je ze wel.

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik ga denk ik ook wel wat kopen hoor. Er zijn van die flesjes met speciale spenen waaraan kindjes moeten zuigen net als aan de borst. Dus dan heb je ook t probleem niet dat ze de borst niet meer willen. Als ik er een keer niet ben een paar uurtjes en mn vriend of schoonouders passen op en kindje heeft honger moet je toch een flesje hebben lijkt me.. Voor de afgekolfde melk

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Meestal ga je met een flesje oefenen na een week of 4-6 dus dan kun je heel goed kijken voor een kolf die je wilt gaan gebruiken met bijv bijbehorende flesjes of juist andere flesjes.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ja. ik had een fles in huis en ook voeding. werd hier afgeraden omdat je dan sneller in de verleiding zou komen om te stoppen met BV maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb.
    mijn kindje had dus achteraf gezien niet genoeg voeding binnen gekregen en raakte tegen de nacht en in het weekend, in een suikerdip. we konden dus meteen een flesje voeding geven. vlos had ook wel een noodvoeding bij zich maar ik was blij dat ik dat alles gewoon in huis had en ik niemand midden in de nacht naar een apotheek hoefde te sturen.

12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Bedankt voor de reacties, ik ga er over nadenken.

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Bedankt voor de tip!

14. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gedaan, wel zo handig idd.

Nog een tip als aanvulling: als de borstvoeding lukt en je gaat de flesjes, behalve voor het oefenen, eigenlijk pas echt in gebruik nemen als je weer gast werken, dan is de kleinste maat flesjes alweer te klein. Ik zou dus als je van te voren iets koopt niet de kleinste maat maar eentje groter halen. (Let dan wel op de grootte van de speen, maar die zijn ook gewoon los te koop)

Ik had zo'n avent startpakket met twee kleine en twee grote flessen, maar de kleine flessen van 125 ml heb ik alleen voor een paar keer oefenen gebruikt. Al heel snel dronk mijn dochter per voeding meer dan dat, dus hadden die kleine flesjes niet veel zin meer.

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik had er ook een in de blije doos zitten dus heb die staan. Maar een flesje ga je hoe dan ook straks wel gebruiken dus het is in elk geval geen weggegooid geld.

16. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Ik heb gelijk de eerste week 1 voeding per dag met fles gegeven (afgekolfde melk) omdat ml haar ook graag wou voeden. Nooit last gehad van tepel speen verwarring. Volgens de kraamzorg ook onzin! Het is maar waar de baby aan went. Nu is ze gewend om 1 of 2 x uit de fles te drinken. Als je ook van plan bent om afgekolfde melk met fles te geven, moet je daar juist vroeg mee beginnen was mijn advies van de kraamzorg en ben blij dat ik dat ook gedaan heb :)

17. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Daar heb je ook een punt inderdaad..

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Fijn dat het voor jullie goed uitgepakt heeft, maar zo'n advies zal voor de meeste kindjes wel voor verwarring zorgen. Vreemd dat een kraamhulp zoiets adviseert. Maargoed, dat is een andere discussie ;) Hier was manlief gelukkig ook heel tevreden met boertjes, krampjes verzachten, knuffelen, badderen en dat soort dingen.. Helpen bij het daadwerkelijke voeden is iets wat nog zolang kan wat zijn dan 4 weken?

19. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik denk dat het ook helemaal geen kwaad kan om al een flesje in huis te halen. Ik heb toendertijd ook een flesje gekocht (ook een grotere variant). Ik was ook van plan om de eerste tijd borstvoeding te geven, en vond het een fijn idee om toch iets in huis te hebben. Mocht alles vlotjes verlopen, kun je het flesje altijd later nog gebruiken (desnoods voor thee/sapjes). Uiteindelijk begreep ons ventje niet hoe hij aan de borst moest drinken, en heb ik 3 maanden lang alles afgekolfd en in flesjes gegeven. Wat was ik blij dat ik al wat in huis had. Het gaf mij ook heel veel rust. Uiteindelijk heb ik laten meerdere flesjes erbij gekocht.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou er wel echt maar 1 kopen, borstkindjes zijn vaak kritisch in wat voor fles ze willen drinken. Zeker vanaf een maand of 4 kunnen ze ineens gaan flesweigeren of nog maar 1 type fles willen. Ik had tommy tippee gekocht, maar mijn oudste dronk alleen uit difrax... Mijn jongste drinkt liever uit Avent ;)

Deel Deze Pagina