wat in de box?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luannie, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik ben bezig met het zoeken naar een leuke box (betaalbaar) iemand een tip? :)

Maar nu zie ik ook overal boxkleden... maar welke is handig een stoffen of 1 van plastic?

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hebben een boxmatras (plastic) en daaroverheen een boxkleed. We hebben er twee, maar gebruiken nu alleen nog die van badstof. Die vind ik zachter voor zijn tere babyhuidje. :D

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hoi,
    Laatst heeft iemand deze vraag ook gesteld, dus je kan eens terug zoeken.
    Natuurlijk zijn alle keuzes heel persoonlijk.

Ik heb een boxkleed van Koeka; wafelcollectie. Rand wafelstof en binnenste vierkant is badstof. Heerlijk zacht, ook na het wassen. Erg goede kwaliteit dus. Maar wel wat duurder dan sommige andere opties. Voordeel is wel; lekker dik. Er ligt hier niks onder.

Plastic lijkt me niks. Koud en kil, de baby houdt m.i. meer van lekker zacht en warm.
    Je hebt van die dunne plastic dingen, die kun je wel onder een kleed leggen mocht je een dun kleed kopen.

Bijv. boxkleed van kruitvat. Die hebben we hier als reserve en gebruiken we op de grond of om mee te nemen op vsite. Ik vind hem erg dun. In de box vind ik het niks. Schuift ook steeds weg. Zeker nu ze kan staan. Die van Koeka blijft mooi liggen. Randjes staan iets omhoog (kleed is dus iets groter dan de box) wat ik zelf ook heel mooi vind. En gelijktijdig ook praktisch.

En je vraagt naar een goedkope box. Tja, dan is de beste tip toch een tweedehandse. Er worden er heel veel aangeboden via marktplaats. Boxkleden trouwens ook. Van Koeka kun je bijv. gerust 2-dehands kopen. Hier nu 1 jaar in gebruik, netjes mee omgegaan en gewassen bij vlekken. Is nog vlekkeloos en super mooi door de goede kwaliteit. Die van kruitvat daarentegen is een stuk minder mooi na aantal x wassen.

O ja, als je denkt goedkoop een tweedehands box tekopen die je nog moet verven; verf op waterbasis is ook best prijzig per pot ;)

Veel plezier met kiezen.

4. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Dank voor het antwoord allebei!

Maar ik zoek een betaalbare leuke/handige box geen tweedehands ;) haha! veel werk ook het opnieuw schilderen enzo..
    Maar met je tips over de boxkleden ben ik heel blij, heel duidelijk!

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Haha, okee dan. Maar sommige tweedehandse zijn als nieuw hoor, sommige mensen schrijven dat erbij. Zou je bijv. die van ons nu overnemen... die is echt helemaal splinternieuw, voor 1 kind gebruikt die niet bijt, sloopt enzo.

Maar een betaalbare nieuwe is er vast ook wel. Wij kochten de onze in de aanbieding bij de hema. Toen had Hema ook nog eens feest en kregen we 25%korting, was 75 euro geloof ik.
    De meest simpele box bij bijv. babydump is ook zeker prima. Handig zijn ze allemaal, is allemaal vrij standaard qua maten enzo.
    Hier geen lade, mis hem ook niet.

Succes met zoeken!

6. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    ah, ja dat vroeg ik me af of zo'n la nu echt handig is? maar jij mist hem dus niet! :)
    Nou ga ik even babydump afspeuren!

dank je!!

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Voor speelgoed op te bergen kun je ook een leuke boxzak aan de box hangen! ipv een la onder de box.

8. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    er bestaan ipv een lade ook tassen die je aan de box kan hangen voor speelgoed etc.

9. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Heyhoi,

Wij hebben een splinternieuwe box van Bopita in de kleurzilvergrijs gekocht via marktplaats. De kleindochter van deze mevrouw wou niet in de box dus ze had de box voor niets gekocht. Bij de koop krgen we ook een heel mooi boxkleed met div. Labels in de kleur roze. Maar deze ligt nu op zolder. Wij kregen een lieve mooie zoon.
    Voor hem heb ik een boxkleed bij de Hema gekocht en daaronder liggen 2 boxkleden van de Wibra. Dit zijn tevens reservekleden.
    En speelkleden om mee te nemen.
    Onder onze box zit bewust geen lade. Ik was bang voor een rommella. Wij hebben een aantal speeltjes in de box liggen en verder hebben we in de woonkamer een kast met manden en in 1 mand zit het speelgoed van Stijn. Voor nu is het nog niet veel maar mocht zijn collectie speelgoed uitbreiden hebben we nog een mooie grote speelgoedmand in de woonkamer staan.
    In de box ligt trouwens alleen een knuffelbeer, speeldoekje en rammelaar. Boven de box hangt een mobiel en dat is voor Stijn meer dan genoeg.
    Succes met je zwangerschap en je jacht op een mooie box en spulletjes

10. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik vind een la juist wel heel handig, en adviseer je ook om er een te nemen die je in hoogte kunt verstellen.
    Sommige goedkope boxen hebben beide niet.
    De onze was ook via mp, ziet er nog redelijk uit, hij staat hier ook al weer even.
    En qua boxkleed: niet van plastic, maar van stof. Eventueel 2 dunnere op elkaar werkt ook. Ik heb koordjes aan de hoeken gemaakt, dan schuift het ook niet meer.

11. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
  12. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Bedankt voor de tips allemaal :)
    Hier kan ik wel wat mee!!!

13. misa

misa Niet meer actief

Boxen | Baby-Dump

En ja, marktplaats heeft soms ook hele mooie bijna nieuwe spullen..!

Over het de kleden: alleen plastic zou ik niet doen, niet zo warm. En het ligt denk ik erg aan of je een dikker of dunner kleed koopt of je een plastic kleed eronder moet doen.
    Ik zit er wel over de denken om er sowieso een plastic kleed onder te doen.

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou wel met lade nemen, zo makkelijk. alle zooi gooi er zo in!!! en ik heb 2 boxkleden.... had in begin een lekkere zachte, en nu die staat een plastick boxkleed. voordeel 1, doekie erover heen en hij is schoon, echt handig want ze maken er een bende van!! , voordeel 2, hij schuift niet in een hoekje.

zodra ze kunnen staan of kruipen, verdwijnt een stoffen naar 1 kant en liggen ze op het hout :D

ik heb een bopita box , witte met lades, ergggg mooi!

Bopita Box Letters Ecru

15. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Kom je nu mee!!! :p hahaha!!!
    Ik heb een bopita box besteld zónder la nu!! hahaha!!!

ohh en die link die vond mijn man zoo leuk haha

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een heel dik, zacht boxkleed maar ook zo'n plastic ding. Als ze echt gaan spelen in de box en een keer een koekje/drinken krijgen in de box is het wel zo handig met een plastic dekje. Doekje erover en hij is schoon.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb een Bopita met la, ding zit helemaal vol. Bij het kruidvat heb je regelmatig leuke grote boxzakken in de aanbieding, ik lees dat je er eentje zonder la hebt. In het roze, grijsbruin en nog een kleur, ik heb er ook eentje bijgkocht, was maar 6 Euro.
    In de box heb ik boxkleden met touwtjes op de hoeken, ideaal, zo blijft dat kleed tenminste liggen, want ze trokken ze hier anders gewoon los of ze verschoven.

Deel Deze Pagina