Wel of geen reiswieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door demi79, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik wil dat de baby straks de eerste maanden bij ons in de slaapkamer komt te slapen.

Ik denk erover om een reiswieg te kopen bij Happy Baby (zie link)

http://www.happybaby.nl/assortiment/index.html

Het gaat hierbij om de divino cinto (onderaan de pagina)

De wieg kost ongeveer 160 euro. Een beetje prijzig, maar vind het wel waard.

Ik vroeg me een aantal dingen af:

1) Vinden jullie het wel verstandig om een wieg te kopen voor de eerste maanden, persoonlijk vind ik een wagenbak geen goed idee (kraamzorg geeft hier een negatief advies over, ook de verloskundige).

2)Ik vind de wieg toch wat prijzig, maar vind op andere sites geen andere goedkopere wiegjes met ook nog een kapje (ik heb een tochtig huisje, en wil het nu met de wintermaanden voor de baby toch warm houden).

Hoe hebben jullie het opgelost en hoe denken jullie erover. Ik wil graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier word juist de wagenbak aan geprijst.wij laten dus de kleine in de wagenbak slapen wij hebben er voor gekozen om wel een extra matrasje in de bak te laten maken maar dat kost je de kop ook niet.(10 euro)

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij laten deze kleine ook weer in de wagenbak slapen (urban jungle) en daar zit best een goed matras je in. ze kunnen als ze zo klein zij toch niet draaien.

En ik denk wel weer dat we de kleine na een week of 2 in zijn eigen bedje laten slapen, hebben we met d eeerst eook zo gedaan ,dat geeft ook rust vind ik voor jezelf snachts.

maar ieder zn keuze denk ik dan

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Waarom zet je het ledikantje/bedje niet gewoon op je slaapkamer?

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hadden het makkelijk, we hadden de familiewieg naast ons bed de eerste 4 weken, toen ging louise naar haar eigen kamer. Ik heb juist altijd gehoord dat de kinderwagenbak prima kan hoor... en anders inderdaad het ledikantje naast je bed zetten. Persoonlijk zou ik niet zoveel geld uitgeven voor een wiegje, maar als jij dat prettiger vindt, moet je het zeker doen.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame en dice hebben beide tot 8 weken in de wagenbak van de kinderwagen geslapen de kinderwagen stond naast ons bed

7. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik ben er nog steeds niet uit of ik inderdaad zoveel geld wil uitgeven aan een reiswieg.

Het ledikant komt ook bij mij in de slaapkamer, alleen vind ik het te fris in mijn slaapkamer om de baby direct na de geboorte in zo'n groot bed te leggen. Mijn huis tocht het toch wel. In een wieg heeft die het i.i.g. wat warmer (denk ik).
    Maar de wieg op die website is, voor zover ik weet de enige die ik heb gevonden met een kap, en gelijk ook duurder dan een gewone zonder kap (het scheelt al gauw 60 euro).

Ik wilde de wieg vandaag nog bestellen, maar wacht het toch nog even liever af. Misschien dat iemand een tip voor mij heeft, behalve dan een wagenbak? Ik heb niets tegen een wagenbak, maar vind een wieg gewoon mooier.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hecht veel waarde aan de kap vanwege de kou. Persoonlijk denk ik, dat de kap wat meer geborgenheid geeft, doordat ze daar naar kijken -in plaats van naar het hoge plafond- maar niet zorgt voor meer warmte. Ze liggen tenslotte toch al bescherm in de bak.
    Tja en persoonlijk zou ik denk ik ook op marktplaats kijken denk ik.

http://link.marktplaats.nl/217425444

deze is wel erg mooi, maar er staan ook al veel biedingen ;)

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Advertentie bestaat al niet meer. ;)

Maar op marktplaats staan er wel meer mooie (rotan) wiegjes te koop.
    Heb je daar al gekeken?
    Nieuw matrasje erin en klaar ben e. :)

10. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Bedankt voor jullie tips en het meedenken.

Ik zoek nog even verder, hopelijk vind ik nog iets op tijd.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik denk dat de kap niet echt veel toch tegenhoudt?
    Vangt het niet juist de tocht op? (afhankelijk van welke kant de tocht komt)
    Kindje ligt natuurlijk al best beschermd in de bak van de wieg.
    Als je het geld kan missen zou ik het wiegje kopen.
    Daarna weer op marktplaats zetten, dan is het totaalbedrag vast niet zoveel.

12. happyduo

happyduo Nieuw lid

25 dec 2008
    4
    0
    0
    Hillegom
  13. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips.

Ben nog even aan het rondkijken, maar jullie tips hebben me wel geholpen.
    `
    Groetjes,

Demi79

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zou in eerste instantie geen wieg kopen, maar toen ik tegen 1 aanliep op marktplaats voor 20 euro, kon ik em niet laten staan.
    nooit spijt van gehad.
    ik zou idd marktplaats in de gaten houden

Deel Deze Pagina