Onrustige, prikkelbare baby 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moeps84, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 moeps84, 23 apr 2014
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden. Sinds haar geboorte zit er al onrust in haar lijfje. Slecht slapen, slecht drinken (flesvoeding), veel huilen, lichamelijk onrustig. We bakeren haar in, beperken prikkels, passen rust, regelmaat toe, maar helpt nauwelijks. Bij de huisarts, fysio, osteopaat geweest, maar ze is kerngezond. Ergens op bezoek gaan is onmogelijk, zodra ze in een andere omgeving is, onbekende gezichten ziet of moe wordt zet ze het op een krijsen en werkt niets om haar rustig te krijgen. Ze valt alleen in haar eigen bed in slaap, slaapt ook erg licht. Mijn oudste dochter was ook niet heel gemakkelijk als baby, maar we konden tenminste wel ergens naar toe met haar. Het begint me nu op te breken, het slaaptekort, het gevoel dat het niet beter wordt en het voordurende afvragen wat er toch aan de hand is. Hoop dat iemand dit herkent en tips heeft.

2. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het wordt beter!!
    Misschien in draagdoek of (ergonomische!) draagzak doen als je op bezoek bent? Veilige en rustige plek voor je kleintje, zo kan ik mijn mannetje beschermen tegen overprikkeling! Ook niet iedereen maar laten vasthouden Enzo!
    Succes en sterkte!

3. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Wat vervelend dat je dochtertje zo onrustig is. Zo te lezen heb je ook al van alles geprobeerd....
    Heb je wel eens gekeken of ze de symptomen heeft van verborgen reflux? Als ik het zo lees vind ik het daar namelijk wel een beetje op lijken. Je kunt het volgende (als je het nog niet geprobeerd heb eens proberen, baad het niet schaad het niet)
    - Ander voeding? (biobim bijvoorbeeld is echt een fijn merk)
    - Matrasje schuin zetten, hoofdeinde wat omhoog
    - 30 min na de voeding recht op houden zodat de voeding goed kan zakken.
    - Inbakeren
    - Voor de laatste voeding in bad/douchen
    - Voor de voeding de luier verschonen, niet tussendoor of erna

Ik weet niet of je er iets aan heb? :)

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Wij hadden een meisje met verborgen reflux en koemelkallergie, leek op het eerste oog ook niks te mankeren.
    Reflux-regels al geprobeerd? En koemelkvrije voeding?
    Hier werkte dragen rustgevend, overdag sliep ze lekker in de doek zodat ze als ze wakker was niet chaggie van het slaap tekort was
    Succes!

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoi prinsesje14,
    Ik breek even in, sorry ts!
    Heb jij goede ervaringen met biobim icm verborgen reflux?
    Ik gebruik nu hero standaard maar had ook gekeken naar biobim.
    Vanwege het wat lastiger verkrijgen en de prijs toch hero gekozen.
    Maar als je positieve ervaringen hebt met biobim, hoor ik het graag!
    Alvast bedankt

6. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Hoi Mira75
    Mijn dochtertje heeft verborgen reflux, en ik geef biobim. Dat bevalt goed, ze spuugt minder vanaf het moment dat wij zijn overgestapt naar biobim. Daarnaast kreeg ze van Nutrilon een allergische reactie, en van biobim niet. Op het begin hebben wij wel Johannesbroodpitmeel gebruikt om de voeding nog iets dikker te maken. (De biologische jbpm) Hier bij de bio-winkel hebben ze deze voeding, en ik heb gewoon gevraagd ze iets meer voorraad kunnen houden omdat ik iedere keer 4 pakken meeneem. Sindsdien staan er netjes 8 pakken als ik kom :D

7. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Heb idd al veel geprobeerd, in de draagdoek/zak werd ze nog onrustiger, kon ze haar rust niet vinden en als ze dan soms in slaap viel, dan moest ik blijven bewegen...
    Reflux, al dan niet de verborgen variant, hebben we ook aan gedacht. Johannesbroodpitmeel in de fles gedaan, bed schuin, wieg schuin, maar hielp niets. Dat is het denk ook niet, want ze spuugt nooit, hikt niet, boert goed enz.
    Koemelkallergie denk ik niet aan, ze heeft geen uitslag, poept goed etc.
    Ik denk steeds sterker dat het gewoon haar karakter is en dat ik meer moet leren meebewegen, al is dat lastig, want moeders vindt rust en regelmaat ook wel fijn! Hoop dat ze dr rust vindt als ze wat meer kan en minder slaapjes nodig heeft...
    Maar je bent als moeder toch altijd bang dat je iets over het hoofd ziet...

8. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Beste Moeps,

Mijn dochter heeft ook koemelkallergie maar had wel gewoon poepluiers en geen uitslag dit zijn niet de enige symptomen van koemelkallergie. Mijn dochter heeft koemelkallergie in combinatie met reflux, geef bv eet geen melkproducten meer en het spugen etc is bijna geheel verdwenen.
    Het is het proberen waard om eens andere voeding te proberen en als je bv geeft geen melkproducten te nuttigen (is even een hoop gedoe en uitzoeken) baat het niet schaad het niet.

9. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Sorry lees dat je flesvoeding geeft, zou toch eens andere voeding proberen. Zoals ik al zei mijn dochter groeide goed, poep en plasluiers ten overvloed mijn dochter was en is geen prikkelbare baby maar koemelkallergie of verkeerde voeding hoeft niet altijd te betekenen dat je kindje slecht groeit of drinkt etc.

Deel Deze Pagina