tips over doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssakkie, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    filiaalmanager discountsupermarkt, moeder.....
    Leeuwarden
    Goedemorgen,
    Mijn naam is Saskia en ben nieuw hier! Ik ben moeder van zoon Lukas, bijna 6 maanden! Een heerlijk ventje!
    Ik ben op zoek naar tips over doorslapen, wie kan mij helpen?
    Wij hebben Lukas al een hele tijd ingebakerd gehad en sinds hij is begonnen met draaien en rollen zijn we gaan afbouwen. Het middagslaapje gaat heel goed maar de nachten zijn dramatisch. Ik denk dat ik alles al heb geprobeerd maar niks lukt/werkt
    - badje/douche voor slapen
    - bordje pap ipv papfles
    - bedje gedraaid zodat zn voetjes naar noorden liggen
    -massage
    -slaapzak ingenomen
    -extra strak ingestopt
    - overdag meer laten slapen
    - overdag niet laten slapen...
    - laten huilen ( helemaal niet leuk en erg moeilijk)
    Hij is elk uur wel wakker, soms slaapt hij nog half maar soms is hij ook gewoon wakker, meestal is het een kwestie van speentje erin en klaar....
    Is er iemand die nog iets weet?
    liefs

2. KimK

KimK Niet meer actief

Lastig! Sterkte hoor kan me voorstellen dat dit echt enorm vermoeiend is!! Geen tips verder, het lijkt alsof je zowat alles al hebt geprobeerd!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    #3 Cammy, 21 apr 2014
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
    Hoi, zijn de nachten altijd zo geweest of pas sinds jullie begonnen zijn met afbouwen?

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik neem aan dat je ook een slaaproutine hebt? Hier is de routine pyjama aan, slaapzakje aan en laatste voeding. Ondertussen hebben we tv uit, een klein lampje aan (nu niet meer nodig i.v.m. zomertijd). We praten ook niet meer en maken minder oogcontact. Zo bouwen we de dag echt af.

5. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    Leeuwarden
    hoi Cammy
    sinds het afbouwen is het zo.... met zijn pacco aan sliep hij zowat 8 uren achter elkaar door...

6. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    Leeuwarden
    hoi ikapika,

Hier ook inderdaad een slaapritueel, omkleden/verschonen,
    fles, even bekomen, in bed, verhaaltje, slaapliedje en dan slaapt hij ook wel... totdat we een uur of soms twee verder zijn...
    Ook houden we zoveel mogelijk rekening met de tv uit en dergelijke

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heeft hij misschien honger? Hoeveel eet en drinkt hij?

8. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    Leeuwarden
    hoi Jessi79
    Hij krijgt 4 flessen, de laatste is met pap. Totaal 750 ml op een dag,
    tussendoor fruit en een 1/2 potje groente
    Ik heb ook al eens de laatste papfles vervangen door een bordje pap maar dat maakte geen verschil:(

9. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Misschien heb je wel TE veel geprobeerd? Ik zou nu (en dat is doorzetten, vooral als de nachten zo beroerd zijn) de manier kiezen die het beste bij jullie past en elke dag exact hetzelfde handelen. Dan komt de dag (nacht in jullie geval) vanzelf dat hij door gaat slapen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou proberen om voor het slapen gaan een gewone grote fles te geven in plaats van pap. Hiermee geef je hem een flinke dosis energie, die nodig is vooor spelen etc. De pap kun je vanaf ongeveer 6 maand in de ochtend gaan geven als goed ontbijt om de dag vol energie te beginnen.

11. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik denk dat we dit maar gewoon moeten uitzingen.
    Er zal vanzelf een moment komen denk ik.
    Ik houd gewoon het slaapritueel aan en als hij wakker wordt geef ik hem maar gewoon weer zijn speentje....
    Als we nou idd nog meer dingen gaan proberen zal hij ook niet meer weten waar hij aan toe is..

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Waarin slaapt jullie uk nu? Waar wordt hij wakker van, enig idee? Toch van zijn armpjes?
    Wij zijn nu aan het afbouwen met een pacco plus met een armpje los, maar die stoppen we strak in en om het handje gaat een sokje. Zodra het armpje "vrij" is, wordt hij hier uiteindelijk toch weer wakker van. Dus opnieuw onderstoppen, speentje en weer slapen. Ja, dat gebeurt dan soms ook een paar keer per nacht helaas :(. Maar soms ook helemaal niet, geen pijl op te trekken...het maakt niks uit welk slaapje, het gebeurt zowel overdag als in de nacht. Volledig ingebakerd sliep hij een stuk rustiger, maar we zullen er toch ook een keer aan moeten geloven. Ik hoop hoop HOOP dat hij uiteindelijk rustig zal slapen, maar eigenlijk houd ik er al een beetje rekening mee dat hij altijd wel een onrustige slaper zal blijven (al kan hij wel uren maken als hij eenmaal diep slaapt!).

13. Dot79

Dot79 Lid

7 aug 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij ons ging het slapen beter toen ze met 6 maanden meer ging eten overdag. 's Morgens ontbijt, tussendoor fruit, boterham als lunch, heel potje avondeten etc. Vanaf toen werd ze niet meer elk uur wakker.

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hier was de oplossing na het afbouwen om hem op zijn buikje te laten slapen.

15. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    Leeuwarden
    hoi happyrabbits,

Hij slaapt in een ledikant... Vervelend ook voor jullie dat het niet zo wil, ik geloof nu dat ik hier het ei van columbus heb.... Meneer heeft afgelopen nacht op zijn zij geslapen... en ik heb hem maar 3x gehoord..
    Ook ik heb er nu vertrouwen in dat het goed komt! Dus ik hoop ook erg voor jullie dat dit moment ook komt!

16. ssakkie

ssakkie Lid

21 apr 2014
    8
    0
    0
    Leeuwarden
    Verder iedereen bedankt voor de tips, meedenken en meeleven!
    Het helpt!!!!:)
    liefs

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    mm als ik dit zo lees. Mijn dochter sliep ook na het inbakeren niet meer door. Vannacht sliep ze op haar buik uit zichzelf en ze sliep dus zowaar door. Misschien ga ik dat ook eens proberen. Voortaan op de buik.

18. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook nog lang na uitbakeren onrustig geslapen snachts, overdag zijn we hem op zn zij gaan leggen en toen sliep hij ook beter. Snachts stopte ik hem op zn rug knetterstrak in met 1 armpje eruit, ik had een grote handdoek onder het matras gelegd waarvan beide uiteinden aan de zijkant tussen het matras en de spijlen omhoog kwamen. Deze flappen rolde ik op en daartussen propte ik het deken zodat het echt goed strak zat en hij het niet zo snel los kon trekken. Dat hielp wel met minder vaak wakker worden snachts. Hoop voor je dat het snel over is, het is zo vermoeiend!

19. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

Die tip wilde ik ook geven

20. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    laat hem eens op zijn buikje slapen, gebeurt bij ons al een hele tijd en hij slaapt er zo veel rustiger en beter door.

Deel Deze Pagina