Te licht.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maud77, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hallo dames!

Ik ben vanmorgen met Fenneke naar het cb geweest.
    Alles was goed,ze loopt voor op haar ontwikkeling maar ze vonden haar een beetje te licht.
    Ze is nu 8 maanden en 3 weken,73 cm lang en 7900 gram.
    Ze is altijd een poppetje geweest,toen ze werd geboren was ze maar 2860 gram,maar alles erop en eraan en gezond.
    Ik geef haar genoeg te eten,2 boterhammen,2 flessen,200 fruit en 200 groente,kwark en yoghurt.
    Ook krijgt ze tussendoor nog een koekje of iets anders lekkers.
    Als mevrouw geen honger meer heeft krijg ik het er dus ook niet meer in.
    Heb wel aangegeven dat ze heel actief is en de hele dag door beweegt.
    Ik vroeg me dus af hoe zwaar jullie kindjes zijn/waren op die leeftijd.
    Ik maak me absoluut geen zorgen,Fenneke doet het gewoon heel goed,maar ik heb geen zin om haar te gaan "vetmesten" als dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Groetjes

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Martina woog toen ze 8 maanden was 8000 gr en was 67,5cm
    Ze zat ook net onder de curve maar was geen probleem volgens het cb.

3. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    *pakt even het groene boekje erbij*

Demi woog toen ze 9(!) maanden en 2 dagen was: 7420 gram en was ze 70 cm groot.
    Zij is ook altijd een poppetje geweest.
    Ze gaat nu eindelijk de lengte in, maar nog weegt ze met haar ruim 4,5 jaarnog net 15 kg...

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Te licht?

Iman is 15 maanden en weegt 8,5 kilo.
    Iman woog bij de geboorte 2760 gram, en ze is een dun en klein poppetje, en ze loopt onder de curvelijn, maar de lijn gaat wel gelijkmatig op.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte is ook zo'n poppetje, bij de geboorte woog ze 3880 gr, bij 9 maanden 8 kg en 70 cm.

Nu is ze 25 maanden en weegt 10,7 kg bij 84 cm lengte. Hoewel ze onder de gemiddelden zit is over haar nooit gezegd dat ze te licht is

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    och meid

geen zorgen maken hoor youame is bijna 14 maand en is net 9 kilo

7. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Nee, absoluut geen zorgen maken, ons nichtje is nu ook 16 maand. Ze zit onder alle curves, maar is supergezond en heel levendig! 'Vetmesten' lukt toch niet, als ze niet willen eten...
    Enkel als ze ziek is, blijkt het sneller om problemen te zorgen. Soms kantje boordje ziekenhuis, maar ze is uiteindelijk nog niet moeten gaan.

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Wat een rare mutsen dan op het cb......

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Probeer je niet gek te laten maken. Hier ook zo een spinnetje. Maar wat ze niet wil dat doet ze niet.

Ben benieuwd wat ze morgen op cb gaan zeggen. Alhoewel ik het eigenlijk al weet. Ze weegt te weinig mw. Ze moet meer eten. :)

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    We kunnen het er niet in gaan duwen hè! :) ;)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Denk dat dat bij ieder kind wel verschillend is, en als die kleine gewoon goed eet is het toch goed ?!
    die kleine van mij is nu 7 maanden en die weegt nu 7945 maar dat was al een flinke kerel bij de geboorte, 4660 gr ... maar goed nogmaals, je zegt zelf al dat ze de hele dag druk bezig is dus denk dat het miss daar door komt, ze eet iig goed zo te zien;)....

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn eerste met 9 maanden: 9900 gram en 75 cm (4200 gr bij geboorte)
    mijn tweede al met 5 maanden richting de 9 kilo (4640 gr bij geboorte)

zo te lezen eet ze hartstikke goed dus zou me echt geen zorgen maken hoor en als ze lekker actief is dan voelt ze zich verder goed toch

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn woog met 8 maandjes 7600 gram bij een lengte van 68 cm (bij de geboorte 3260 gram)

Bij het CB hebben ze er nooit wat van gezegd. Ze volgt precies de 4e lijn van de curve. En dat was keurig volgens hen

Geen idee wat Lynn nu weegt, maar het zal zo rond de 9 kilo zijn schat ik

14. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Isabelle woog met 8 maanden 7200 gram en was 68cm.
    Bij haar geboorte was ze 2840g.. beetje vergelijkbaar dus.. Op het CB hebben ze er nooit wat van gezegd, ze is een klein poppetje en liep netjes op 'haar' lijntje mee.. Ze hebben er nooit wat van gezegd, ieder groeit op haar eigen manier.. en 7900g lijkt me toch niet te weinig?
    (inmiddels gaat Isabelle precies mee op de middelste lijn qua lengte en gewicht, ze heeft haar 'achterstand' ingehaald.. )

15. foofermol

foofermol Nieuw lid

5 nov 2007
    4
    0
    0

16. foofermol

foofermol Nieuw lid

5 nov 2007
    4
    0
    0
    Hoi,

Ja erg is dat he altijd dat gezeur bij het cb over te klein te licht te dik. Het is toch nooit goed bij die mensen. Mijn dochter woog met 9 mnd 6620 dus ik ken het probleem. Ze zeggen het en het gaat het ene oor in en het andere snel weer uit. Zolang ze aan blijven komen, ze tevreden zijn en jij denkt dat het goed zit dan is het toch goed.
    Nu bij de 2e is het weer hetzelfde liedje. Ze kunnen toch niet 1 lijn volgen voor zoveel verschillende baby's!

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tamer is nu bijna 16 mnd en weegt 11 kilo en is 80 cm lang.

bij zijn geboorte woog hij 2500 gr en 44 cm lang.

maar tamer is met 34w4d geboren. tamer zit net on de het gemiddelde curver maar het gaat gelijk op en bij het cb zijn ze tevreden.

elk kind is anders. niemand is het zelfde en soms vergeten ze dat bij het cb. als ze gezond is , eet en drinkt goed en lijkt mij er geen probleem te zijn.

18. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Twee weken terug (8,5 maand) woog ze ook 7,9 kilo en was 68,5 cm. Klein poppetje ook en ook altijd geweest (bij geboorte 48cm en 2925 gram). Is kleiner/lichter dan gemiddeld, maar ze groeit keurig in haar eigen lijn en dat vinden ze bij ons het belangrijkst. Nooit commentaar dus gehad.

19. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge is nog lichter, maar die is dan ook kleiner. Moet wel zeggen dat mij opvalt dat veel mensen die reageren een kind hebben dat ook kleiner is dan jouw kindje. Dan zijn de verhoudingen ook weer anders natuurlijk. Maar als ze zicht goed ontwikkeld en tevreden is zeker geen zorgen maken hoor.
    Inge is dus erg klein en licht, maar wel prima in verhouding. Vorige week was ze 68,5 cm (met ruim 11 maanden) en 7465 gram. Maar kreeg ik verder geen commentaar op, terwijl ze toch nog maar net in het groene gebied zit. Ach ze doet het goed, is vrolijk en gewoon een kleine pittige opdonder. Maak me er zelf ook totaal geen zorgen over. Ontwikkeling en hoe ze in haar vel zit zegt meer dan de groei is mijn mening (of die moet echt ineens heel erg afnemen).

20. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ze ziet er gewoon gezond uit,ze is ook niet echt mager.
    Ze heeft lekkere beentjes en armpjes en een lekker smoeltje ;)
    Het is gewoon een poppetje!
    Ik zelf vind haar ook niet te licht.
    Papa is ook smal gebouwd.......
    Mama helaas niet :)

Deel Deze Pagina