Voor de aanstaande mama's onder ons die iets besteld hebben bij de Aktiebaby in Breda: deze is failliet! Afgelopen maandag heeft de winkel haar deuren moeten sluiten. Er wordt gekeken of er een doorstart gemaakt kan worden, maar of we daar nou zoveel vertrouwen in moeten hebben...
Daaaag 80 euro aanbetaling voor een kinderwagen @#$%^&@#! Ik hoop dat die doorstart er komt, anders moeten we op zoek naar een andere kinderwagen.
Daarom moet je NOOIT een aanbetaling doen. Je bent hier niet eens toe verplicht. Maar wel heel erg voor de mensen die nu op hun kamertjes zitten te wachten.
Ik vroeg me al af waarom de winkel op dinsdag zo donker was maar had al zo'n vermoeden, ik was toevallig in de buurt en dacht laat ik eens kijken of ze nog wat leuks hebben. Nou ja gelukkig heb ik al de spulletjes die ik daar gekocht heb al heel lang in huis . Had maandaag nog op hun site gekeken toen deed hij het nog gewoon maar dinsdag was die ook weg.
Ben het helemaal met je eens! Toch moet je wat he?! Heb toch echt een kinderwagen nodig Begrijp ik nu dat je het voor mij niet erg vindt? Ik vind het voor iedereen heel erg die ook maar ergens op zit te wachten. De internetbestellingen en al betaalt via iDEALl komen ook niet meer aan (is natuulijk ook stom om vooruit te betalen )
Nou het is toch de meest voorkomende manier van handelen op het internet. JE bent pas dom als je als bedrijf niet vooruitbetaling vraagt, want heel vaak wordt er gewoon niet betaald en trek je als ondernemer aan het kortste eind!!! Maar goed in dit geval is het inderdaad wel heel vervelend, maar reken maar dat de ondernemer van de zaak dit ook graag anders had gezien
mijn reactie was sarcastisch Vanwege een eerdere reactie op m'n niet zo slimme aanbetaling. Natuurlijk wensen de ondernemers geen faillissement. Ik hoop voor alle partijen op een doorstart. Ik baal vanavond nog even van de kwestie en morgen weer goede moed...
oohh echt... Hadden het er laatst nog over dat we er weer een keer heen wilde gaan! Wij hebben daar toen voor ons zoontje alles aangeschaft en waren super tevreden.... Vond het zelfs de leukste overzichtelijkste en mooiste babyzaak.... Waren ook wel eens in tilburg geweest en bij babydump en bij prenatal maar bij aktiebaby overal voor geslaagt en leuk ook Wat jammer nou!
En nu? Ze zouden volgende week vrijdag mijn babykamer bezorgen Gelukkig heb ik gekozen om aan deur te betalen... Op zoek naar een andere babykamer :x
@ Jeanney5: je kunt proberen contact op te nemen met de curator. Wie weet is je kinderkamer toevallig al binnengekomen en in dat geval kan een curator je verplichten de kamer af te nemen. (volgens consuwijzer.nl).
Dat zal ik zeker doen...Want anders weet ik het ook niet meer...Weer op zoek gaan naar een ander babykamer..Pfff geen zin in...Thanks..
Pff we hebben overwogen om hier een kast (a 500,--) via internet te bestellen.Toen ik las dat ik dan alles vooruit diende te betalen heb ik er vanaf gezien. Gelukkig maar! Pim
is het niet zo dat er tot 25% aanbetaling (bij gecertificeerde bedrijven) een garantiefonds is van de overheid. Is bijv bij de gamma en praxis wel zo. Daarom moet je nooit meer dan 25% aanbetalen. Weet alleen niet precies voor wat voor bedrijven dat geld... Ik zal ff zoeken....
Ik houd de site van houbenadvocaten.nl in de gaten. Daar komt, als het goed is, de informatie als eerste op te staan. Op het forum van trosradar staan meer gedupeerde. Vind het echt heel erg sneu voor de mensen die ruim 30 wk zwanger zijn en wachten op hun spullen. Ik ben blij dat ik pas in juni beval, hopelijk is het dan opgelost.. Het gaat bij ons dan maar om 80 euro, nog geen 10% van het totale aankoopbedrag, maar goed: Ik had er ook iets anders van kunnen kopen. Ze zitten volgens mij niet aangesloten bij een garantiefonds. We hadden gewoon goed vertrouwen dat ze niet failliet zouden gaan. Het was er zo ongeloofelijk druk. Er stond continu een rij bij de kassa. Dit zegt dus niets. De eerst volgende aankoop geef ik voor de onderhandeling aan dat ik niet van plan ben om aan te betalen. Doen ze dan moeilijk, gaan we naar een ander. Bedankt voor het meedenken http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68459&postdays=0&postorder=asc&start=0
Wat balen man! Wij hebben daar voor bijna 3000 euro aan spullen gekocht! Babykamer, kinderwagen, box etc. We hebben 300 euro aanbetaald! Morgen zouden ze komen leveren... 2 weken geleden hebben ze gebeld om te zeggen dat de babykamer binnen is. Zouden ze dan morgen nog komen leveren of niet? Hoop t zo! Gr Josje
ik hoop voor je dat ze komen, maar reken er niet op. Telefoon wordt ook niet beantwoord. Wanneer ben je uitgerekend? Ik heb begrepen dat je namelijk ook niet zo snel van de koop af komt. Dus elders snel bestellen gaat ook niet. Mochten ze toch een doorstart maken, worden de spullen alsnog geleverd (zo begrijp ik het). zie link naar trosradar hierboven Heel erg balen!
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de curator. Als de spullen er staan dan moet je gewoon aan hem betalen en kan je zelf de spulletjes ophalen. Succes! Mensen die hebben aanbetaald kunnen echt naar hun geld fluiten. Je bent immers een concurrente crediteur en zal helemaal onderaan de lijst komen te staan.