maxi cosi cabriofix

Discussion in 'De babyuitzet' started by smartie1980, Nov 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hoe makkelijk is een maxi cosi cabriofix?
    Je hebt de maxi cosi zelf, en dan nog het ding waarop je het klikt.
    Wij hebben een citroen C4, met 4 deuren, en een ford ka, 3 deurs.
    Is het dan handig om zo'n klik ding te hebben of is het net zo snel met de gordel?

Wat zijn jullie ervaringen?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Er zijn ene hoop mensen die het erg handig vinden. In mijn auto had ik geen isofix (peugeot 206) dus ik moets het sowiezo zonder doen. Nu is het in het begin ff wennen maar als je eenmaal de slag te pakken hebt gaat het vastzetten super snel. ik heb hem persoonlijk niet gemist.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Maxi Cosi Cabriofix is ook de stoel zelf dus zeg maar de luxe versie. Je bedoelt het isofix systeem waar je de steol op klikt neem ik aan. Ik heb eerst eens gekeken of ik het ding miste. Al na een maand kwam ik er achter dat we daarvoor te weinig met de auto weggingen dus uiteindelijk niet aangeschaft en nog geen moment gemist.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik mis hem niet eigenlijk.. In de gordel vastzetten, gaat inmiddels ook behoorlijk rap..

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, zéker voor een 3 deurs auto zou ik het zelf érg fijn vinden. In m'n 4 deurs vond ik het al erg fijn. Tuurlijk, als je het niet hebt, kan het prima zonder, maar als je een tijdje wel en dan een tijdje het systeem niet gebruikt, merk je toch wel dat je het mist (vond ik dan) .
    Wij hadden de easybase - en die werd regelmatig dus omgezet van de ene auto in de andere, maar soms vergaten we dat dus...

maar met name ook bij slecht weer, vind ik het ideaal! En eigenlijk nu ook denk ik, nu we 2 kindjes hebben...
    je 'gooit' de maxicosi bijna in de auto en hij staat gelijk vast, waardoor je óf snel de oudste daarna in de auto kan zetten of zelf heel snel droog in de auto kan kruipen... zonder dat je rug nat staat te regenen buiten terwijl je de riemen vast aan het zetten bent.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hadden de cabrio zonder die basis. Met de gordel ging het ook makkelijk. Maar we gebruikten de auto ook niet dagelijks. Ik heb het niet gemist..

7. smartie1980

Ik denk dat het in onze 4 deurs ook wel zal gaan, maar in mijn ford ka misschien toch iets lastiger?

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    als ik een 3 deurs had zou ik wel een isofix nemen maar met een 5 deurs is het niet nodig in de gordel zetten is 10 sec werk.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben de easybase gekocht voor onze maxi cosi. Deze basis zet je dus 1x met gordel vast in je auto en daarna klik je in 2 seconden je maxi cosi erop. Ik vind het echt perfect! We hebben er al flink mee geoefend en geexperimenteerd, maar met de easybase staat je maxi cosi echt in een seconde enorm vast en stabiel in de auto en met de gordel is het meer werk en staat hij stukken minder stevig. Ik vind het dus echt absoluut het geld waard!!!!

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het erg prettig. Het gaat snel en je weet zeker dat hij Gied vast zit, ook als iemand anders de mc er eens in zet. (vanwege mijn rug doet mijn vader het bijvoorbeeld voor me, als ik zonder mijn man met de kleine bij mijn ouders ben geweest.)
    Als je hem niet hebt, zul je het waarschijnlijk niet missen. Ik denk dat je dan ook snel handigheid krijgt met de gordels. Zelf vind ik de gordels maar 'gehannes', aar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze pas 2x heb gebruikt: een keer om te oefenen in onze eigen auto en een keer in de driedeurs auto van mijn schoonzusje. Pffff, voordat ik hem toen goed had!

Maar behalve voor het gemak, hebben wij hem ook voor de veilihpgheid. Het isofixsysteem is bewezen veiliger in een crash dan gordels.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij hebben voor straks ook een easy base voor mijn rug, hoef ik niet in de auto over de auto stoel heen te hangen en omdat ik er met 2 op stap ben.. dan gaat het net even makkelijker. voor colin moet ik wel de auto in bukken.. dus is het wel fijn als de kleine dan al op haar plekkie staat.

nou verschilt het wel hoe vaak je de auto gebruikt.. als je hem niet vaak genruikt , denk ik dat je prima zonder kan.. hier gebruik ik de auto bijna elke dag zal 1 a 3 dagen per maand zijn dat ik hem niet gebruik.. dus dan is het zijn geld wel waard, nu komt de easy base van mp en maxi cosi cabrio is geleend van een vriendin.

12. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Wij hebben er zelfs 2, in elke auto 1.
    Ik vind hem ideaal aangezien we dagelijks gebruik maken van de auto, dat "gedoe" met die gordels was ons net teveel.
    En vooral nu het slecht weer er weer aankomt wil ik niet langer dan nodig buiten de auto staan om die gordel op zijn plek te krijgen.

13. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Wij hadden in de ene auto wel een base en in de andere niet. Als je eenmaal die luxe gewend bent is het met de gordel vervelender (maar prima te doen). Wij hebben er voornamelijk voor gekozen omdat het met de easyfix veiliger is dan in de gordel, voor de makkelijkheid had ik het geld denk ik wel beter kunnen besteden..

14. smartie1980

Weet iemand ook wat het kost? De MC hebben we dus al, gaat om het onderstel waar je het op klikt.
    En wat is dan het verschil tussen isofix en easybase?

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Isofix is de naam van het systeem dat in je auto zit. Dat moet je dus wel even nakijken, of jullie auto dat heeft. Anders heb je er niks aan. Staat wel in het boekje of je kunt even met je hand tussen de zitting en rugleuning van de achterbank voelen. Als je isofix hebt, voel je dan twee stalen beugels zitten.

Easybase is de naam van het ding dat je op de achterbank zet. er zijn verschillende soorten, ze kosten van 109 tot 139 euro bij babydump. Bij de duurdere easybase kun je ook het volgende stoeltje erop vastmaken.
    Deze prijzen heb ik gevonden bij baby-dump. Je zou zelf even bij de andere winkels kunnen kijken wat hij daar kost.

16. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    De isofix kun je ook voor minder als 50 euro in je auto zetten / maken / kopen....

Op dit moment kost de familyfix bij Wehkamp trouwens tijdelijk 129 euro...
    Mooie aanbieding!

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Isofix is het systeem dat in je auto moet zitten.

Easybase is het systeem van MC, waarbij je de basis met gordels vastzet,
    Easyfix, is het systeem van MC, waarbij je de basis vastzet aan het isofix systeem..

Leuk, al die namen ;)

18. misa

misa Niet meer actief

Je bedoeld waarschijnlijk het systeem waar je de maxi cosi op kunt klikken (isofix, easybase, familiyfix).
    Wij hebben een auto met 5 deuren en er voor gekozen dit niet aan te schaffen. We worden vanzelf wel handig in het gebruik!
    Ik kan me indenken dat je met een 3 deurs auto dat wel zou willen hebben. Al is dat ook wel even soms een gepuzzel om het stoeltje er in te krijgen heb ik gezien. Maar ook daar wordt je wel handig in!

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit wist ik niet.... toen werd mij verteld dat dat niet kon.

smartie: je moet wel even kijken dat als je het systeem wilt kopen je wel die beugels in je auto hebt waaraan je hem moet klikken anders komen die er nog bij. Mijn peugeot had ze nl niet ookal was hij erg nieuw. Ik begrijp nu dat je di inmiddels wel in je auto kan leten zetten maar die zitten in ene hoop auto's niet standaard.

20. Laura81

Laura81 Actief lid

Jun 7, 2010
    201
    0
    0
    Wij hebben de Easybase en de fimilyfix gekocht. Easybase voor me vriend in de auto (bus), familyfix bij mij (3deurs).
    Na me verlof ga ik weer 4 dagen werken, dus kindje bijna dagelijks wel in de auto (ik wegbrengen, me vriend weer ophalen). En tijdens me verlof met boodschappen doen enzo.
    Vandaar dat ik die systemen heb besteld.

Share This Page