Ik haal hem er niet uit als hij ligt te slapen. Nu zit hij niet dagelijks in de maxicosi , en eigenlijk ook nooit super lang. Maar die keren dat hij slaapt (tegenwoordig steeds minder) als we thuis komen laat ik hem lekker liggen. Mijn zoontje is heel vaak heel erg verkouden. De huisarts en later ook de kinderarts heeft aangeraden om hem op zijn heftigst (hij is dan ook heel benauwd) een nachtje te laten in de maxicosi. Ik heb dit nog nooit gedaan omdat dit mijn iets te ver gaat. Ik heb hem dan bij mij in bed gelegd met een kussen. Maar nu die puffers heeft gaat het een stuk beter gelukkig en is dit niet meer nodig.
Het heeft ook te maken met de ademweg die gemakkelijk dicht kan komen. Niet alleen met de rug. Ik laat de maxi cosi altijd in de auto, naast het onveilige aspect vind ik het ook een onding om te tillen. http://http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/2361538/2006/12/08/Slapen-in-autostoeltje-gevaarlijk-voor-baby.dhtml Dat het geadviseerd wordt bij benauwdheid vind ik op z'n zachtst gezegd heel vreemd. Ik heb twee kindjes met waarschijnlijk astma en al sinds dat ze een paar maanden waren bij de kinderarts en aan de puffers, maar dit advies heb ik nog nooit gehoord. Waarmee ik niet zeg dat het niet geadviseerd is. Hoewel het een oud artikel is, is het nog altijd actueel en gaat het toch nog steeds af en toe mis met een mc helaas.
Dit staat op de site van maxi cosi : Hoe lang achter elkaar kan ik het Maxi-Cosi baby-autostoeltje gebruiken? Antwoord Daarover bestaan veel misverstanden. Er wordt geadviseerd om een baby-autostoeltje zoals een Maxi-Cosi Pebble, een CabrioFix of Citi SPS niet te lang aan één stuk te gebruiken. Kinderen moeten niet te lang onnodig in een zelfde houding liggen. Ze moeten de kans krijgen hun motoriek en arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat adviseren wij, als fabrikant van het allereerste autostoeltje voor babys in Europa, dan ook al vele jaren. Plaats een baby dus niet uit gemakzucht de hele dag in het stoeltje, maar geef je kindje de kans zich te ontwikkelen. Het is echter geen probleem als je eens in de zoveel tijd een relatief lange auto- of vakantiereis wilt maken. Ons advies luidt: stop iedere 2 uur. De baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.
Ja dat vind ik dus ook! Kijk, als je even boodschappen (boodschappen, niet shoppen) moet doen en je zet de mc op het onderstel, dat snap ik. Soms is er niet genoeg ruimte. Maar ik zie ook te vaak dat mensen het autostoeltje als vervangende kinderwagenbak gebruiken. De kindjes zitten er zo krom in, dat kan niet goed zijn. Net als niet ergonomische draagzakken e.d. Kwestie van je er even in verdiepen en desnoods iemand vragen die er verstand van heeft. Hier komt bijvoorbeeld zo'n loopstoeltje er niet in. Kind gaat wel lopen als ze er aan toe is. Wippertje gebruik ik af en toe en dan nooit heel lang. Dat is namelijk ook niet goed. @ts Als je een keer onderweg bent en je moet een flink stuk dan zou ik ook door rijden tot je kind wakker wordt of het echt tijd is voor voeding. Maar ik vind 3x per week 3 uur in de autostoel best veel eigenlijk. Ik zou hem er uit halen zodra je thuis bent. Vervelend dat hij dan wakker wordt maar slaapt hij anders niet dan?
Hier gebruik ik hem inprinciepe alleen in de auto. Het is immers een autostoel. toen hij kleiner was zette we hem incidenteel op de kinderwagen als we wisten dat we in +- 10 minuten weer terug bij de auto waren. Verder altijd in de bak gelegd en nu in het zitje Je ziet mensen wel wens winkelen of dagje weg gaan ermee. Zou ik echt nooit doen..zoo slecht!
Even over het wandelen met de maxicosie... Onze kleine meid lag er ook tijdens het wNdelen. Plat in de kinderwagen kon echt niet ivm spugen. Er zit soms wel een reden achter.
daar zijn ook andere alternatieven voor. denk aan iets onder het matrasje leggen of kindje in draagzak. dan zitten ze ook rechtop maar een stuk gezonder dan in een maxicosi.
Iets onder matrasje hielp niet.... En draagzak vond ze zo klein ook niet fijn.. Maar goed je wandelt ook geen uuuuuuren.