Voor een wandeling thuis gebruiken wij de omgebouwde kinderwagen maar mee in de auto blijft het zo'n gigantisch ding. Met het oog op de komende vakantie (en dus volgepakte auto!) zoek ik een stevige maar makkelijk en compact inklapbare buggy, welke raden jullie hiervoor aan?
Ik heb een CompaCity van Safety 1st en vind het een super buggy. Hij kan in 5 standen (ook ligstand), heeft een in hoogte verstelbare duwstang, ruim boodschappenmandje en een regenhoes. Hij is gewoon opvouwbaar, dus niet echt onwijs compact.
Dan is een Soft Structured Carrier wel het 'compactst'. Voor een wandeling door de bossen, over het strand of een Frans stadje met kinderkopjes all over the place toch het comfortabelst voor drager en kind.
Ja ok, maar lijkt me wel heel warm in de zomer. Gebruik nu ook af en toe een draagzak maar voor mij is het ook te zwaar.. en slapen gaat dan weer makkelijker in een buggy (1,5 jaar oud tijdens de vakantie)
De quinny zap en de quinney zap extra zijn zeeeer compact. Kleinste die er is volgensmij. Ik heb de zap extra, en ik zou niet meer anders willen. Hij is alleen wel erg aan de prijs. Hij rijdt heerlijk, lekker licht, en heel klein inklapbaar. De quinny zap gewoon nog kleiner dan de extra. ( bij de extra moet je namelijk de zitting eraf halen en nog los mee vervoeren, en bij de zap gewoon klapt die mee in)
Hier een Zapp voor erbij, ligt standaard in de winkel maar wordt weinig gebruikt. Maar ik vind 'm niet echt lekker lopen. Hier puur gekozen omdat ie klein inklapbaar is en ik krijg een peugeot 107, heb dan niet zoveel keus wat past. Baby gaat in een draagdoek of ssc.
Quinny zap is super vaak in de aanbieding voor iets meer als 100 euro. Wij hebben ook een zapp. Op vakantie achterin onze ford fiesta met bagage voor 4 personen paste dit net. Maar de buggy heeft heel de vakantie achterin gelegen want onze dochter van 1,5 dragen wij ook elke dag in een manduca. Het nadeel van de zapp is dat hij maar in 1 stand - rechtop- kan, maarja onze dochter slaapt toch echt niet onderweg, daar is ze echt al te groot voor, uitstapjes zijn leuk en dan moet je niet slapen! Dus mijn tip is ook; een manduca! Niet te vergelijken met een gewone draagzak als je dat zwaar vind. Ik draag ze met haar 12 kilo nog, nu ik 27 weken zwanger ben.
Ik vind de zapp xtra een afrader! Hij is totaal niet compact....Je het onderstel. Maar het zitgedeelte blijft zo groot en kun je niet inklappen....Was voor mij een echte miskoop. Ik ergerde me ook dood aan de klapperende wieltjes op de tegels. Betaal je je scheel aan een buggy en zetten ze er niet eens normale wieltjes onder van een beetje goede kwaliteit. Een zapp hoor je gelijk aankomen....Let er maar eens op. Als ik nu in de winkel sta kan ik het aan het geklapper van de wieltjes al horen dat er een zapp aankomt. Heel irritant ahah! Heb nu een maclaren. Die is in een woord ge-wel-dig!
Ja, ik vind de zapp ook als een rammelbuggy klinken maar als je ermee loopt valt het mee. 't Formaat is voor bijna iedereen gewoon doorslaggevend, als ik de mac laren van mn ouders in onze kofferbak wil doen moet de hoedenplank eruit en de buggy schuin omhoog. Bij de zapp passen er nog vakantietassen achterin!
De zapp kun je idd klein inklappen maar als je een ligstand wil zul je de zapp extra moeten kopen. Ik weet niet waar je naartoe gaat op vakantie maar in oude plaatsjes in Frankrijk met van die kinderkopjes was daar niet mee te rijden. Wij hadden eerst een nepper, die kon wel in ligstand maar weer niet mee op de fiets dus die toen verkocht moet even denken van welk merk die was.