Bij een impact zorgt de beugel ook nog voor extra weerstand mocht de maxicosi toch tegen de stoel aanvliegen. Daarom is het altijd beter dat ie omhoog staat tijdens het rijden.
Is volgens mij een (doorlopende) aanbieding van de BabyDump. Ik geloof niet dat bijvoorbeeld Prenatal en Babypark die aanbieding ook hebben.
Dat kan, het kan ook aan het merk liggen wat je koopt. Maar dan nog kun je ze uitspelen tegen elkaar. Ze geven namelijk aan dat ze beide de voordeligste zijn. Wij hebben de kinderwagen en co van de prenatal. De rest is allemaal vd dump.
Wij wilden ook de familyfix, vooral vanwege de 'gegarandeerde' veiligheid (in zoveel % van de gevallen is een maxicosi met gordels verkeerd vastgezet, weet niet meer precies hoeveel procent maar dacht iets van 70?) zodat we dus zeker weten dat de maxicosi 100% goed staat en het gemak: klik en vast, klik en los. In eerste instantie wilde ik hem graag nieuw, gaf me een zekerder gevoel. Alleen de prijs viel wat tegen.. Dus heb ik weken lang (maanden?) heel -heel vaak- op mp gekeken en gezocht naar een familyfix hier uit de buurt. En geloof me, na zo lang zoeken kan ik met zekerheid zeggen: zet je familyfix (voor een normale prijs) op mp en je bent hem binnen een dag kwijt.. Ik greep dus vaak mis. Maar! Toen had ik eindelijk eens succes! Voor 80 euro heb ik er een kunnen scoren, werkt perfect! Dus goed zoeken, lang zoeken, houdt hoop en je zult hem vinden de volhouder wint!
Wij hebben hem ook aangeschaft. Hij is nog niet in gebruik want de kleine is er nog niet, maar vanwege het gemak en veiligheid zou ik niet anders willen. We hebben hem gekocht tijdens de mamma mazzel dagen van de prenatal, bij de babydump. Als je daar zegt dat iets bij de prenatal in de aanbieding is gaan zij eronder zitten dus mee gekregen voor 145 euro.
is zeker een aanraden. Wij hebben een family fix en een easy base gehad. In een van de auto's zat geen iso fix. Beide werken heel fijn. Wij hebben de family fix nieuw gekocht en de easy base 2derhands. We hadden een Pebble bij de van asten in Tilburg gehaald toen deze voor 100 in de aanbieding was. Wij hebben nu niet de pearl (de vervolgstoel) gehaald omdat wij nog een 2de willen en mocht esmee dan nog niet uit de groep 1 stoel zijn dan moeten we weer een nieuwe stoel kopen.
Staat gewoon in het boekje. Mocht de mc bij een botsing toch losschieten uit de basis of de gordels, zorgt die beugel ervoor dat je kind niet met zijn snufferd tegen de rugleuning van de achterbank smakt.
Er zitten inderdaad batterijen in de familyfix, maar die worden alleen gebruikt om de lampjes te laten branden. Die branden alleen maar als je de maxicosi er in klikt (om te laten zien dat hij goed zit), dus volgens mij gaan die batterijen eeuwig mee. Ik heb ze na bijna 3 jaar in ieder geval nog niet hoeven vervangen. Er gaan 2 AA batterijen in, maar die worden meegeleverd als je hem koopt.
Oo thx hij zit hier nog in de doos en vroeg me dat af. Ik dacht dat er best wel grote batterijen in zouden moeten. Binnenkort kunnen we hem eens gaan uitpakken en uittesten.
wij hebben ook in beide auto's de familyfix. Als ik het nu over zou doen zou ik ze weer kopen. Wel zou ik dan de familyfix voor de 2way pearl kopen. Dan kan je na de eerste autostoel redelijk voordelig achterwaarts blijven vervoeren. Wij moesten daarvoor nu een nieuwe familyfix kopen.
Mede dankzij jullie reacties was ik er van overtuigd dat wij ook een familyfix moesten aanschaffen. Op marktplaats is het aanbod beperkt, maar op de valreep is het mij gelukt om er één te scoren!! Ik ben er blij mee! Onze andere auto heeft geen isofix, dus misschien ga ik voor die auto nog op zoek naar een easybase, haha.
helemaal fan van.. en we zetten het systeem makkelijk over in de andere auto!! dit is echt een aankoop die ik zou aanraden.
Wij hebben een easybase en ben ik nog altijd superblij mee! Wat ideaal. Eigenlijk hebben we 'm noodgedwongen moeten kopen. Vlak voor dat ik ging bevallen dachten we laten we even oefenen met de maxicosi, bleken we toch te korte gordels te hebben achterin. Voorin kon wel maar zit een airbag die niet uitgezet kan worden dus was ook geen optie. Toen meteen gaan zoeken op marktplaats en gelukkig 1 kunnen vinden voor 75 of 80 euro. Echt super. Wil nu het liefst een vervolgstoel die achteruit kan ook. Dus dan moet ik de isofix 2 way (ofzoiets) aanschaffen en nog een stoel. Word een rib uit ons lijf dan want ben je samen wel 500 euro kwijt. Echt bizar.
Ik heb de Maxi-Cosi Pearl icm de Fanilyfix. Ik pieker d'r niet over om m'n waardevolste bezit zonder te vervoeren. Ze zit lekker stevig vast. Ik moet er niet aan denken dat ze over de achterbank zwiept
Kijk even bij 'met je kind op pad ',veel informatie over achterwaarts vervoeren. Ook veel andere merken dan maxi cosi, misschien een stuk goedkoper...