Maxi cosi en family fix in auto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linnel, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier ook nog niet gebruikt maar wel aangeschaft. Wij hebben de familyfix icm cabriofix

2. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Wat is het verschil tussen een familyfix en een isofix?

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Isofix is de naam van deel wat in de auto zit. Vanuit de fabriek van de auto zeg maar. Familyfix is vauit maxicosi zo heet dan het model die je kan kopen waarop de autostoel bevestigd wordt.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben de familyfix destijds aangeschaft omdat we in de crashtest hadden gezien dat dit veiliger was, en toen dus ook voor de pebble gekozen omdat deze als veiligste uit de test kwam. Tja daar ga je naar kijken als je net een flink ongeluk hebt gehad.

Toen ze over moest naar autostoel 1, ook gekozen voor de pearl op de familyfix, omdat dat toch beter vast zit als met gordel. De 2 Way was er destijds nog niet:(

Moet trouwens zeggen dat we het ook ideaal vonden, geen geklungel met gordels. Dus zou hem iedereen aanraden.

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik denk dat ze het woord isofix en easyfix door elkaar haalt.

Maxi cosi heeft 2 bases die je met isofix kan vastzetten, de easyfix en de familyfix. Op de easyfix passen alleen de cabriofix en pebble en op de familyfix past ook de opvolgstoel pearl. Dat is het verschil.

6. WitteN

WitteN Niet meer actief

#46 WitteN, 22 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2014
    Ik vraag mij af hoe het zit met die nieuwe wetgeving. Moeten kindjes tot 15 maanden achterwaarts vervoerd worden? Het idee van de isofix vind ik wel fijn, dus sowieso de familyfix voor ons..maar of die 2 way fix een noodzakelijke upgrade is..ik ben er nog niet uit.. Iemand advies?

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hmm ja idd das een goeie WitteN.
    Daar zijn ze over bezig idd maar dacht dat die nieuwe wet er nog niet door was.

8. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste aangeschaft. Was fijn, maar niet een absolute aanrader. Nu babybroertje er is vind ik het ideaal. Dne maxicosi staat meteen vast in de auto en grote broer verlies ik niet uit het oog.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij hadden destijds nog geen isofix in de auto en kregen met onze dochter aan boord een ongeluk. Een busje reed met dik 60 achterop.
    We hadden toen de maxi cosi tobi, onze dochter (1 1/2 jaar) lag in de slaapstand. Ze heeft niets en dan ook niets van het ongeluk gemerkt. We moesten haar wakker maken om uit de auto te gaan :)
    Nu hebben we isofix en daar ben ik blij mee, maar ook zonder isofix blijft een goede kinderstoel echt ook op zijn plek.

Deel Deze Pagina