Wij twijfelen nog tussen de Bugaboo Cameleon en de Mutsy 4rider lightweight. Omdat wij op een bovenwoning wonen en we de kinderwagen idere keer een trap op moeten tillen is het gewicht van de kinderwagen erg belangrijk. Ik kan nergens de gewichten vinden waar ik naar op zoek ben. Weet een van jullie misschien het gewicht van: - het onderstel inclusief de wielen - de wieg (Op de sites zie ik alleen het gewicht van het onderstel + stoeltje staan). Alvast bedankt!!
Wat ze precies wegen weet ik niet. Maar de Bugaboo is het lichtste en het kleinste. De mutsy is een stuk groter opgevouwen waardoor het wat moeilijker tillen is. Denk dat het iets van 2 a 3 kilo met elkaar scheelt.
Ik woon ook 1 hoog. De bugaboo is net iets minder dan 10 kg (geloof ik) Waarom wij voor de bugaboo gekozen hebben is omdat de bak er heel makkelijk af te tillen is en je hem makkelijk aan de beugel omhoog kan tillen. Succes met je keuze ! Wij lieten het onderstel onder de trap staan.
Bedankt alvast voor jullie reacties. Helaas kan ik niets onder aan de trap laten staan, omdat het een open portiektrap is. Ik vind de bak van de bugaboo ook makkelijker te tillen, maar na wat geoefend te hebben vind ik de Mutsy fijner in het gebruik. Lastig hoor. Desnoods ga ik gewoon met een weegschaal naar de babywinkel. Hi, Hi.. (ze zien me al aankomen).
De bugaboo staat er om bekend om de lichste wagen te zijn. Verder is het onderstel ook erg makkelijk te dragen en is deze niet zwaar.
anna het onderstel van de bugaboo is ook erg makkelijk te tillen hoor. je hoef hem daarvoor niet eens helemaal in de klappen. Als de bak eraf is til je hem aan het middenstuk zo omhoog. En klapt hij gedeeltelijk in. (dit deed ik vaak) In het begin liet ik hem ook niet beneden staan. Wij hebben wel een dichte portiek. Succes met je keuze.
Ik heb de 4rider en vind het een geweldige wagen. Maar ik ben blij dat ik hem niet dagelijks de trap op en af hoef te tillen. Het is best een grote wagen en een groot onderstel, al weegt het niet veel. Achter in de auto gooien is geen probleem, maar trappen lijkt me niet fijn! We hebben hem trouwens wel eens met z'n tweeën in zijn geheel de trap op getild en dat gaat prima. Er zit een voetenplankje voorop het onderstel (voor als de buggy er op zit) en daar kun je hem goed aan vastpakken.