Autostoeltje oppas: goedkoop model of marktplaats?

Discussie in 'Verzorging' gestart door EdN, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113
    Wat zouden jullie doen? Ik wil bij onze oppassen (oma/opa en mijn zus) allebei een autostoeltje neerzetten, zodat we er niet mee hoeven rond te zeulen 2 keer in de week. Nu kan ik voor een nieuw, maar goedkoop stoeltje gaan, zoals deze:

Nania Racer Sp Zwart/Grijs | Autostoeltjes | Baby-Dump

of deze:

Autostoel Remi Black | Baby & Tiener

Dit zijn natuurlijk niet echt topstoeltjes, maar het zou slechts gaan om noodgevallen of korte ritjes binnen de eigen woonplaats. Als ze van plan zijn met de kleine echt op stap te gaan, dan krijgen ze mijn MC Tobi mee.

Of ik kan gaan voor een goed stoeltje via marktplaats (een maxi cosi of Romer o.i.d.). Nadeel dan is dat je natuurlijk nooit 100 % zeker weet wat er mee gebeurd is. Maar goed, je kan ook wel een beetje in schatten wat voor vlees je in de kuip hebt, denk ik.

Wat zouden jullie doen? Het allerliefste wil ik natuurlijk dat mijn zoontje alleen maar in de beste nieuwe stoeltjes wordt vervoerd, maar dat wordt me qua kosten wel een beetje gortig.

2. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh, gewoon via MP. Zelfs de stoeltjes voor eigen gebruik hebben wij hier in de wijk via MP gekocht. Bekleding in de wasmachine en klaar. Niet moeilijk over doen zou ik zeggen!

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    tja, ik zou dan de goedkope doen. Die zijn nieuw dus nog wel 100% veilig. MP je weet het nooit zeker en als stoeltjes al wat ouder zijn dan wordt de veiligheid ook minder (staat ook op de site van MC). Alles in NL is veilig, hoe duurder is vaak hoe comfortabeler

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113
  5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik zou ook voor niuew goedkoop gaan, heeft idd met comfortabelheid te maken, zullen ehct niet minder veilig zijn!

6. tulip

tulip Niet meer actief

maar ben je niet bang dat ze een keer flink gevallen zijn en niet meer veilig?? Ik zou persoonlijk nooit een 2e handsstoeltje kopen, liever een nieuw goedkoop model.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    TS; waarom ben je nu uiteindelijk voor die laatste gegaan? wij zitten met net zoiets voor inde 2e auto waar ze misschien net 1o minuten per week in zit, haar hoofd komt nu boven de mc uit dus er moet echt een 2e bij

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113
    Omdat mijn man zei 'gatverdamme, ik ga geen 2-hands stoeltje van marktplaats halen' :D

Maar ik neigde er al naar om de reden die hier boven al genoemd is: je weet nooit helemaal zeker of er nooit iets is beschadigd of zo. Een goedkoop stoeltje voldoet ook aan de veiligheidseisen, dus je weet iig zeker dat het veilig is.

9. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb een goedkoop autostoeltje voor je als je dat wilt! Ik heb die nooit gebruikt en hij zit nog in doos verpakt. Was een foutje van een vriendin die dacht dat we er geen hadden maar we hadden al 1 gekocht. Pm me maar als je intresse hebt

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier gaan ze gewoon niet met hem met de auto weg, hoef dus ook geen stoeltje te regelen :D
    Zolang ik geen verzoek krijg voor een stoeltje zeg ik er zelf niks over, ik vind het wel prima zo. Ze kunnen lopend naar de supermarkt en verder vinden beide oma's wandelen met hem erg leuk, dus houden we het lekker zo ;) (ene oma heeft trouwens geen rijbewijs, dat scheelt hihi)

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er inmiddels al 1 binnen.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113
    Mijn zus heeft zelf een druk gezin (school, orthodontist, sportclubjes), dus die moet af en toe wel met de auto weg, dus dan is een stoeltje wel handig :)

Ik vind het daarnaast overigens ook wel een prettig idee dat ze in noodgevallen hem veilig kunnen vervoeren.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja dat heb ik ook EdN.
    Jesse krijgt nu ook nog zijn maxicosi mee maar als hij straks een keertje over gaat in een stoeltje dan koop ik voor bij opa en oma ook een stoel. Je weet maar nooit. Andere opa en oma hebben standaard twee stoeltjes axhter in de auto staan voor de kleindochters dus dat sxheelt al.

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb nu deze gekocht van de babypark,
    Autostoel Remi Black | Baby & Tiener
    zag dat je deze zelfs al kan gebruiken vanaf de geboorte en achterstevoren in de auto kan zetten. Hoefde niet maar kan altijd weer van pas komen bij de volgende spruit al heeft die gewoon zijn MC.

Maar ik zie nu het verschil wel tussen deze en de Tobi hoor, allebei veilig maar wal is verschil in comfort en kwaliteit van bekleding, afwerking. De tobi is gewoon 3 keer zo zwaar, maar voor 40 euro incl verzenden indeaal voor af en toe

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113
    Ja, dat klopt he, ik heb een goedkoop stoeltje van Kids River erbij genomen, en die is ook prima zo voor bij de oppas, maar het is wel echt een groot verschil met de Tobi en Pearl idd. Veel lichter, minder goed afgewerkt, en gewoon een stuk minder stevig. Maar goed, prima voor erbij.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja oké dat begrijp ik, zelf zit ik in de luxe situatie dat als er een noodgeval is, dat ik dan heel snel bij ze kan zijn..

Deel Deze Pagina