Welke draagdoek is het aller-allerfijnst?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luppy, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi meiden,
    Ik ben 29 weken zwanger van mijn tweede en wil graag een draagdoek kopen, die ik snel na de geboorte kan gebruiken.
    We hebben hier al een echte buikdrager (zo'n zwart ding) en een Premaxx-hangmatje. Dat laatste vind ik geen succes, het draagt erg zwaar naar mijn gevoel, vooral omdat het schuin over je buik hangt en op 1 schouder rust. En die buikdrager kun je pas na een maand of 2 gaan gebruiken, en dat duurt me te lang.

Ik wil graag zo'n doek die je moet knopen, omdat ik gelezen heb dat je daarmee de druk beter verdeelt over je rug/schouders/nek. Maar welke doek is nou het fijnst, er zijn zoveel soorten te koop...

*Edit mod: topic verplaatst*

2. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Ik heb een draagdoek gekocht via www.draagdoek.nl Je kan er zelf 1 samen stellen, dan wordt het wel steeds wel duurder, maar op zich leuk.

De draagdoek kan je meteen gebruiken vanaf de geboorte. Helaas vond Nick er niet veel aan, maar ik hoor ook hele goede verhalen. Achteraf gezien had ik Nick vanaf het begin af aan er meer in moeten doen.

Succes.

3. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    oh trouwens, toen Nick zijn koppie goed rechtop kon houden zijn we de baby bjorn gaan gebruiken, dan kijkt hij van zich af. De eerste keer dat hij erin zat schaterde hij ook voor het eerst! Hij vindt het nog steeds geweldig.

4. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Duke zit sinds deze week in de Bjorn Borg draagzak, op aanraden van het CB. Hij kan zijn hoofdje al prima zelf overeind houden, dus vandaar maar eens een poging gedaan. Bevalt erg goed!

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Vreemd dat een CB een baby bjorn aanraad want de stand van de heupjes is erg slecht in die draagzak.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
  7. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Oh dat is niet hoe ik het bedoelde. Maar ik heb een bjorn borg draagzak van een kennisje kado gehad, en dit kwam bij het CB ter sprake. Omdat Duke heel graag dicht bij zijn mama is, en al heel krachtig is in zijn lijfje... raadde het CB me aan om hem wat vaker in een draagzak/doek bij me te houden. Ik heb daarop gevraagd of ik er dan niet verstandig aan deed een ander type te kopen tijdelijk, en daarop kreeg ik als antwoord: Nee hoor, want in principe is hij al sterk genoeg om in een bjorn borg te passen, zonde om dan iets anders aan te schaffen voor die paar keer.

Gebruik de draagzak nu een weekje, maar hij heeft er alles bij elkaar nu 1,5 uur ingezeten. Enkel wanneer hij volledig ontroostbaar is, en ik toch echt wat in huis moet/wil doen... Dan gaat hij stofzuigend mee het huis door ;)
    Als ik de draagzak echt voor uren per dag zou willen gebruiken zou ik absoluut zeker een andere aanschaffen.

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    De combicotti (even googlen) is een fijn ding als je het voor jongere babietjes wilt gebruiken. Fijn tricot, en je kunt de CC op allerlei manieren gebruiken.
    Ons ukkie vond alleen de draagzak (tegen je aan in foetushouding) niks, maar ze was ook nooit huilerig en sliep gemakkelijk, dus het was niet echt nodig. Maar als ze een keertje rust nodig had: werkte geweldig! Ze sliep dan meteen.

We hebben nu de babybjorn, inderdaad voor wat oudere babietjes. Hier werd het ding niet op prijs gesteld toen ze nog niet met haar gezichtje naar voren erin mocht, maar nu ze dat wel mag: geweldig! Ze kletst erop los, leuk boodschappen doen ook, kun je samen met je kleine het juiste merk pindakaas uitzoeken, baby klijkt namelijk gezellig mee!

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik had die van draagdoek.nl maar ik vond het zo'n gedoe om
    het te doen....heb hem maar 3x gebruikt.... :oops:
    heb toen een babybjorn gekocht en dat vind ik veel fijner
    snel om en snel baby erin...
    Maar inderdaad daar mogen ze niet meteen in....

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bedankt voor jullie reacties en voor de link naar die dragen-en-voeden site.
    Ik heb zelf niet zo'n sterke rug en snel last van m'n nek. De babybjorn kan ik hooguit een kwartiertje om hebben. Daarom dacht ik dat een knoopdoek waarschijnlijk beter zit, omdat die het gewicht wat meer verdeelt. Heb net een tijdje zitten lezen en googelen en ik denk dat een tricot-slen het handigst is. Het knopen ziet er neit echt moeilijk uit, even een kunstje leren.
    Hoe is jullie ervaring met dit soort doeken in de zomer? Is het niet te warm voor baby en mama?

11. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Hoi
    ik heb van Lodger de shelter gekocht.
    (staat tussen mijn foto's)
    Of ie handig is weet ik nog niet zal moeten wachten tot april.
    Maar heb hem al wel omgehad en ziet er erg handig uit ook in gebruik.
    Liefs
    Jessica

12. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb de tricot-slen en ben er erg blij mee! knopen is even een handigheid, maar gaat snel goed!
    mijn zoontje is nu 4 weken en vindt het er heerlijk in! ik vind het ook helemaal niet zwaar.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb een hoppediz, deze http://www.hoppediz.de/SHOP/zoom_addon. ... %20Schwarz Ik heb namelijk op dragen en voeden de test gedaan en toen werd mij een lange geweven doek aangeraden dit ivm bekkenpijn en rugklachten. Ik heb 'm nu enkele weken en ik vind het een super uitvinding! Ik kan mijn zoontje op verschillende manieren dragen en hij ondersteund beiden goed. Het kost wat, maar dan kan je van 0 tot 4 jaar dragen. Dat kan met de doeken van draagdoek.nl niet, omdat zij teveel rekken en dan wordt het al gauw te zwaar. een hopp (of een andere dikke draagdoek) wordt snel warm, dan kun je voor de zomer overwegen om een calin bleu aan te schaffen. Die zijn lekker cool. Het klinkt allemaal erg duur en dat is het ook. Maar hier is al een echte verslaving ontstaan, want het is heerlijk om je kindje te dragen en dus het geld dubbel en dwars waard!

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb ook rugklachten en de baby bjorn is dan niets, die hangt echt aan je rug. ik heb de kari me (www.kari-me.com) en die is wel fijn omdat hij het gewicht veel beter verdeeld. wel veel meer werk om om te doen dan de baby bjorn, maar als hij eenmaal zit is het prima. hij kan ook op veel verschillende manieren gebruikt worden. Het is ook een lange tricot knoopdoek dus lijkt waarschijnlijk op andere die hier genoemd zijn.

15. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ik gebruik zelf een tricot draagdoek voor onze kleine meid. ik verkoop ze al een tijd via mijn webwinkel en vind het nu dus erg leuk om zelf ook te kunnen dragen. Het knopen is inderdaad even wennen, het ligt er ook aan of je het prettig vind om je kindje hoog, of juist wat lager te dragen.
    Onze meid is van zichzelf al erg tevreden, maar ze vind het heerlijk in de draagdoek, slaapt binnen no-time!

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nogmaals bedankt voor de reacties!
    Calin blue had ik ook al gevonden via dragen en voeden. Ziet er goed uit. Mijn baby wordt geboren in maart, dus komende zomer zal ik de doek waarschijnlijk vrij veel gaan gebruiken. Ik neem aan dat je de Calin Blue ook wel met koeler weer kunt gebruiken, als je baby maar warm genoeg aangekleed is toch?

17. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Heeft iemand hier ook ervaring met een minimonkey draagzak?
    Ik wil er 1 gaan aanschaffen als ik zwanger raak en weet wat het word maar wil graag eerst nog ervarngen horen van anderen.
    Lees wel veel dat hij fijn moet zijn maar dat zijn veel reclame praatjes dus vandaar de vraag.

18. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Zo'n knoopdoek is, als je snel last hebt van je rug, echt een aanrader. Het gewicht wordt gelijkelijk verdeeld, en je draagt ook een groot deel van het gewicht op je heupen (net als met een backpack).

Ze zijn wel vrij warm (omdat het strak om je lijf zit, en je kleintje er lekker in ingepakt zit), maar niet TE warm. De stof is vaak jersey, dus dat is gelukkig niet van die zweetstof.

Zelf heb ik een BabyCuddle (van OneTreeHill) gebruikt. Die zijn nieuw behoorlijk duur, maar via Marktplaats goed te betalen! (En ze blijven heel lang goed, dus zijn tweedehands prima te gebruiken)
    (Ik ga die van mij daar eerdaags ook op zetten.)

19. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik hoor er erg wisselende verhalen over; de een vindt het fantastisch, de ander vind het 3xniks.
    wel lijkt het mij erg zwaar voor je eigen lijf, omdat je asymmetrisch draagt, maar over één schouder. ik ben fysiotherapeut, en als ik beredeneer hoe dat je lijf belast, word ik daar niet heel blij van.
    maar goed: ieder z'n ding! :)

20. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    tricot slen vind ik heel fijn! Niet zo'n hard ding voor je zoals een babybjorn.
    En de lodger shelter is veel te heet en kukelt 'ie zo uit voor mijn gevoel.

Deel Deze Pagina