Ik ben op zoek naar een nieuwe kolf. Heb van m'n vorige zoontje de ameda en opzich is dit een prima kolf maar ik vind het borstschild niet fijn. Nu las ik over de horigen kolf met siliconen borstschild. Dat klinkt goed. Het is nog een relatief nieuwe kolf dus zijn nog niet zoveel ervaringen te vinden. Wie heeft deze, wat zijn je ervaringen en hoe is het geluid van deze kolf?
Ik heb hem een keer gezien als je de chicture bedoelt. Per borst in te stellen. En hij ‘beweegt’ op drie manieren: trekken, knijpend en masserend. Veel kolven hebben alleen dat trekkende en knijpende vacuüm. Inderdaad vrij stil. Het is dat ik al een prima kolf had en mijn kolftijd voor bij is. Had die zeker overwogen. Mooie techniek. Zou mooi zijn als je kolven ook kon proberen voor je koopt. Blijft een investering.
Ik vind het een prima kolf. Ik had de medela symphony de eerste weken, maar wat een harde schelpen in vergelijking met de horigen chicture. Ik haal er meer dan voldoende uit met vacuum op 3. Hij kan ook zonder snoer. Je kan met de bjgeleverde adapter elk soort flesje gebruiken om melk op te vangen. Wel opletten je moet de witte versie hebben.
Twee jaar geleden op de fb-pagina van fulltime kolven hadden veel vrouwen de Horigen en waren erg tevreden.
Ik heb em bij m’n tweede gebruikt. Bij de eerste een medela swing gehad. Vind de horigen echt super! Geluid is iets harder als die van de medela, maar prima te doen. Fijn dat je em per borst kunt instellen. Ideaal dat ie zowel op stroom als op adapter kan werken.
Ik heb hem en ben er super blij mee! T silleconen borstschild is erg prettig en het is super fijn dat je per borst de stand in kunt stellen. Is zeker een aanrader!
Bedoel je deze? https://www.moederenbaby.nl/horigen-chicture-elektrische-borstkolf/?gclid=EAIaIQobChMI6IHfg4Gd3QIVA_hRCh2eTQwTEAQYASABEgLPHvD_BwE
Ik heb hem en ben er erg tevreden over! Kijk eens bij je zorgverzekering of je een consult bij een lactatiedeskundige vergoed krijgt. Dan kun je hem testen
Ja. Ik zou alleen even controleren/ navragen of ze de witte leveren. Ik heb hem zelf bij moedermelk netwerk vandaan.
SUPER ding! Wat een verademing met siliconen schilden kolven! Inderdaad ook zonder snoer te gebruiken, goed in te stellen qua kracht. Maakt wel wat geluid maar vind t echt niet super storend. Bij ons kon je in het ziekenhuis, bij de lactatiekundige, verschillende (gesloten systemen) kolven uitproberen. Kostte €30 en heb het geld nog terug gehad van de verzekering ook. Daarnaast kost een Horrigen Chicture maar €190 (waar ik ‘m kocht in ieder geval) en een Medela is echt een stúk duurder! En inderdaad, de witte versie!
Ik lees tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Ik begrijp dat er 2 maten zijn. Voor tepelmaat 25 mm (kies 109PP). Voor een kleinere maat een Horigen kolfset 2015 (kies 107PP). Deze laatste is ook om te bouwen tot handkolf. Op het plaatje zijn ze allebei wit. Zit hier dan het verschil in of in het model zelf?
Het verschil zit hem in de tepelmaat / borstschild. De ene is voor tepelmaat 25mm (109PP) en voor kleinere tepelmaten 107PP. Is een kwestie van even je tepelmaat opmeten. Ik heb de 107PP. Heeft invloed op het vacuumzuigen te maken geloof ik! Ik heb hem ook bij borstkolfwinkel besteld. https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/chicture-borstkolf-35942855.html