Wat kost het nou allemaal ongeveer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door annet1985, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo dames! Ik vroeg me wat af! En weet niet of ik het hier goed plaats hoor ! Ik heb natuurlijk wel een ideetje wat het allemaal kost! Maar wat kost de aanschaf van een baby uitzet ongeveer? We willen heel graag voor ons eerste kindje gaan ( hopelijk lukt dit ook) maar was gewoon benieuwd naar wat jullie kwijt waren ! Groetjes

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.878
    113
    Op de site van het Nibud staat een goed overzicht: Gezinsuitbreiding - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Let er wel op dat 'babykamer' hier niet incl. commode en kledingkast is! En 100 euro voor kleding, ik weet niet tot welke maat ze dan gerekend hebben, maar het lijkt me echt alleen voor de eerste één, misschien twee maatjes.) Maar met zoals zoveel is het ook zo dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tsja, je kunt het zo duur/goedkoop maken als je wil..
    Wil je alles nieuw, of is 2e hands ook goed?

Wij liepen tegen een kamertje aan, dat precies in het kamertje paste, dus daar maar 800,- aan uitgegeven. Maar dat kan ook voor 3a400 euro..

Kinderwagen is betaald door mijn schoonouders. Zei 350, wij 100 voor aantal extra dingen, waaronder de maxicosi. Maar ze zijn er ook voor 300 compleet.

Kleding: ga je voor de kleine maatje voor dingen van 50 euro, waar ze in een maand uitgegroeid zijn. Of toch maar liever een tientje bij de hema/zeeman/h&m/c&a/wibra?

Zo zijn er veel dingen waar je op kunt bezuinigen als het nodig is..

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb de inrichting (wieg, box, commode) via Marktplaats op de kop getikt en was daardoor maar 175 euro kwijt. Verder heb ik alle lakens, moltons, dekens lappen, rompers etc bij de Hema gekocht en ook dat heeft me heel veel geld gescheeld. Alleen de Bugabo en de Maxi Cosi hebben veel geld gekost. Als je wilt besparen op de kosten van kleren dan kun je ook dat allemaal op Marktplaats kopen. Bovendien krijg je een hoop spullen aangeboden als je verteld dat je zwanger bent. Zo hebben we van een collega een Bebejou badje met toebehoren voor 15 euro gekocht. Het ledikantje heb ik gekregen van een vriendin. Als je het slim aanpakt en de tijd neemt om e.e.a. te zoeken op internet kom je met 500 - 800 uro een heel eind inclusief alles.
    Ik vond het ook nog eens leuk om te doen om te speuren naar van alles.
    Veel plezier!

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dank je wel voor de link ga ereens naar kijken:) wil me zo goed mogelijk voorbereiden haha

6. 1988

1988 Niet meer actief

kinderwagen 1169

maxicosi 179

babykamer 1429

aankleding 400

kleding eerste pakjes 150

dan je luiers nog

flessenset van avent 149

kleine 3000 euro ben je wel kwijt maar dan heb je alles nieuw!!

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    meer dan je verwacht haha.
    kunt besparen op de grote dingen door ze tweedehands te kopen.
    kleine dingen zijn vaak goedkoop maar hebt veel nodig dus achteraf nogal een bedrag vond ik (vooral kleertjes, boxkleed en beddengoed komt samen nogal hoog uit)
    hier om en om bij de eerste
    kamertje (excl. decoratie) 250 (2dehands)
    wandelwagen: 300 (2dehands)
    maxi cosi 150
    box: 130
    boxkleed: 80 (2 x)
    beddengoed: +- 100
    kleertjes: +- 100 (start aanschaf)
    flesjes: +- 50
    luieremmer, badje, verschoonkussen samen: 30
    babystoel: 150
    wipstoel: 50
    extra dingen zoals termometer, luiers, doekjes, hydrofiel luiers enz: +- 150

duss tel maar op

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kamertje (excl. decoratie) 240 (2dehands)
    wandelwagen: 900 incl maxi cosi, voetenzak en parasol (500 gekregen)
    box: 50 (2e hands)
    boxkleed: heeft mijn moeder gemaakt
    beddengoed: 150
    kleertjes: veel te veel, ik hou helaas van dure merkkleertjes
    luieremmer: 20 (2de hands)
    babystoel: 200 maar ook weer verkocht voor dit bedrag, vond het niks
    wipstoel: 100 (babybjorn)
    extra dingen zoals badje, termometer, luiers, doekjes, hydrofiel luiers enz: 300?
    verder had ik nog een kolf maar die heb ik voor meer verkocht dan gekocht, en nog veel extra dingetjes zoals een draagdoek, een lodger shelter, aerosleep, easyfix etc.

We hadden 4000 uitgetrokken. We zijn een dag dat het mama mazzeldag was van de prenatal (20% korting) naar de prenatal gegaan en alles in ons mandje gedaan wat we maar wilden in ons mandje gedaan. We hadden nog een berg geld over van die 4000 dus dat viel hardstikke mee. Leuk hoor babyshoppen!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    :$.. hier ook alles nieuw maar no way dat ik 1200 euro voor een kinderwagen en 1500 euro voor een babykamer zou uitgeven. Idem voor een flessenset an 149 euro? haha. Wat zit daar allemaal in? Ik denk dat ik met 3 kinderen nog niet eens op 150 euro uitkomt wat flessen betreft. 400 euro voor de aankleding?

10. 1988

1988 Niet meer actief

startesset van avent

6 flessen 2 kleintjes 4 grote
    zo bakje om melkpoeder mee te nemen
    tas waar het warm of koud in blijft
    2 spenen
    en een flessenwarmer!

en dan heb ik de sterilisator nog los gekocht!

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dank voor alle reacties leuk al die verschillen :) nou wie weet binnenkort ;)

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    En het kan nog goedkoper hoor;)...
    Je krijgt inderdaad vaak dingen aangeboden.. van marktplaats haal je vaak heel goedkoop dingen weg.
    Dus goed zoeken wil je het echt goedkoop houden. Je kunt natuurlijk ook hele oude baby spullen kopen zoals een oude houten box en die zelf opknappen. En tja kleren.. kleintjes hebben niet veel kleding nodig plus dat ze er zo uit groeien als het goed is;)... Idd hema/wibra/zeeman etc...

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL

en toen 'pakte' je kindje de avent fles niet... dág 150 euro!

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.878
    113
    Maar ook bij de Wibra en de Zeeman ben je zo tegen de 10 euro voor een setje kwijt (in de aanbieding niet, dan red je het wel voor een euro of 5 en soms zelfs nog minder). Bij de Hema helemaal, die vind ik helemaal niet zo goedkoop. Toevallig vandaag nog twee setjes gekocht, zonder sokjes en rompers, en ik was 34 euro kwijt.

En dan die 10 euro keer vijf, wat ik toch wel het minimale aantal setjes vind per maat (in de kleinste maatjes, later heb je wel iets meer nodig), dan ben je toch al snel een euro of 50 kwijt. En dan nog rompers en sokken en jasjes, slofjes, enz. Als je veel krijgt of tweedehands (en dan niet te duur ;)) koopt, ben je wel goedkoper uit natuurlijk.

15. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Op een lijst had ik vast neergezet wat ik overal voor uit wil geven.

In totaal hebben we ong 2500 euro besteedt.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja flessenwarmer zou het dan wel zijn, heb ik nooit gebruikt.

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij kopen ons babykamertje bij de IKEA. We hebben het geluk dat we geen kast nodig hebben dus dat scheelt. Het IKEA ledikantje kost 60euro en op de slaapkamerafdeling van de IKEA kun je ladekasten vinden met exact dezelfde afmetingen als een commode varierend van 150 tot 300euro. Dus je kunt voor ong. 200euro een kamertje hebben (bij de prenatal zagen we iets gelijkaardigs voor ruim 800euro...).

Ik heb veel pakjes van de zeeman, een setje kost daar geen 10euro volgens mij hoor. Ik had vandaag nog een rompertje, een shirtje en een broekje voor 7euro.

Verder heb ik voor de aankleding van het kamertje wel een dure smaak, ik wil graag namelijk alles van Tigger hebben in het zwartwit en dan is een lakentje al 40euro bijv. Maar ook dit zou je bij bijv. IKEA of Hema ofzo kunnen kopen voor veel minder.

Verder zou ik zeggen: kijk regelmatig bij de advertenties in de supermarkt (ik heb vandaag een gratis triptrapstoel opgehaald op die manier! Alleen ff goed schoonmaken en is weer als nieuw, scheelt een bak geld!) en op Marktplaats.
    Verder vooral in je omgeving rondvragen of mensen iets over hebben wat je kunt overnemen. Wij kunnen een box overkopen voor 50euro (voor 1 kindje gebruikt wat niet veel in de box wilde liggen) en hebben van mijn schoonzus het badje gekregen plus de standaard en een zak met kleding/knuffeltjes/boekjes/lakentjes etc. en mijn moeder heeft een gat in haar hand dus dat helpt ook wel haha

Wij hebben wel flink geinvesteerd in de kinderwagen. Deze kost ons 720euro. Maar dat is inclusief alles. Dus maxicosi, reiswieg, buggy, voetenzak, regenhoezen, luiertas, parasol etc. En een gratis campingbedje erbij.

Ik denk dat wij het redden met ong. 2000euro. En dat gaat vooral op aan de kinderwagen, en het verbouwen van de babykamer.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. ik heb heel veel van marktplaats af gehaald. dingen die er zo goed als nieuw uitzagen. totaal zo rond de 400 euro gekost. paar dingen nieuw gekocht. koop ook vaak speelgoed en kleertjes via marktplaats. dingen zijn vaak maar een enkele keer gedragen omdat de mensen teveel kleertjes hebben gekocht/gekregen. vaak zitten de kaartjes er nog aan en zijn ze nieuw. merksetjes die in de winkel 25 euro hebben gekost, nu voor 5 euro.

- box: 30 euro
    - wipper 10 euro
    - commode 60 euro
    - ledikant 15 euro (lik verf en nieuw matras gekocht).
    - kinderstoel 20 euro
    - wiegje 40 euro
    - badje+ standaard 10 euro
    - quinny buzz wandelwagen 60 euro (als extra wagen voor in de auto)
    - quinny freestyle wandelwagen met bak (45 euro)
    - maxi cosi 35 euro (van kennissen over gekocht)
    - co-sleeper ledikant 15 euro.
    - avent sterilisatorbak 5 euro.
    - flessenwarmer 8 euro. (ook niet nodig als je een magnetron hebt)

flesjes heb ik er 3 gekocht. meer heb je echt niet nodig. in de babydozen zaten ook nog 2 avent flesjes.

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Veel bij babydump gekocht

Gekregen van schoonouders:
    babykamer: 1099,- Optima | Babykamers / Babykamer | Baby-Dump

gekregen van mijn ouders:
    kinderwagen: helemaal compleet 600,- Mutsy Slider | Kinderwagens / kinderwagen | Baby-Dump

Bij de babykamer kregen we cado een box
    bij de kinderwagen kregen we cado een reistas en autostoel.
    omdat we bovenstaande niet mooi vonden hebben we het bedrag in mindering gekregen op de box, reistas en autostoel die we wel wilden.
    box 90,- moeten bijleggen
    maxi cosi 60,- bij moeten bijleggen
    reistas 30,- moeten bijleggen

Klamboe: 120,- gekregen van schoonouders

kleertjes: ik kocht bij Zeeman 3 broekjes in maat 50 en verder alles in 50/56, 56, en 62 bij H&M, Hema, LIEF, MEXX, Name it, GYMP, S&D Le Chic, Baby Barb, Benneton, Dirkje
    in maat 50, 50/56 heb ik denk ik 400,- uitgegeven
    vanaf maat 62 ben ik ook duurdere merken gaan kopen.

flesjes van Difrax....6,95
    boxkleed met onderzeil: 150,-
    slaapzakken, lakens, matrashoes, hydrofieldoeken, washandjes, badjasje, slabjes, zwitsel producten, luiers, flesvoeding, infacol, speeltjes etc etc geen idee wat ik uitgegeven heb.

wipstoel: 50,- (aanbieding bij Prenatal)
    draagzak: 79,90
    schommelstoel: 150,-
    behang-vloer-gordijnen: 600,-
    lamp: 120,- zo mooi....allemaal spotjes en 3 grote lampen....2 verschillende lichtstanden.
    easybase 2: 119,-
    badje en standaard: 60,-

denk dat wij in totaal rond de 3000,- hebben uitgegeven.

ook nog een hoop na de bevalling gekocht....tja je blijft kopen het is ook zo leuk.
    Wij hadden wel gespaard hiervoor want we wilden beide alles nieuw hebben.

20. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Helemaal mee eens. Zelf was ik iets goedkoper met de kinderkamer omdat ik al een kast en commode had. Maar er komen nog meer dingen bij kijken.

Bijvoorbeeld:
    een babyfoon (€ 99)
    een box (€ 125)
    toch een leuke mobiel aan de box:D (€ 40)
    Bad set van bebe jou (€ 99) Dit is exclusief de standaard.
    Dit zijn niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste prijzen!;)

succes
    Groeten Jane

Deel Deze Pagina