Maxi cosi in bakfiets

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Elinetjeee, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    #1 Elinetjeee, 21 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2018
    Hallo,
    Ik ben in mei uitgerekend en heb van de week een hele mooie bakfiets gekocht. Het lijkt me zo leuk om de kindjes mee te nemen in de bakfiets en van de zomer al lekker kunnen fietsen met de kleine. Nu heb ik een extra maxi cosi gekocht speciaal voor in de bakfiets zodat deze erin kan blijven zitten en het niet erg is als deze wat minder schoon blijft. Nu vraag ik mij af hoe ik die het beste kan monteren in de bakfiets. Ik lees dat er speciale rekken voor zijn, maar dat vind ik dan weer erg duur en ik denk dat dit makkelijker/goedkoper moet kunnen. Nu heb ik verschillende opties voorbij zien komen op internet. De ene zegt op kussens en en dan met een spanbandje en de andere zegt metaal van maxi cosi vastschroeven in de bak. Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft. Mij lijken die kussens wel een goede schokdemper voor hobbeltjes.. of misschien moet ik een autogordel monteren in de bakfiets en de maxi cosi hierop zetten.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee. Maar zou persoonlijk geen risico’s nemen met de veiligheid van mijn baby en dus gewoon een officieel bevestigingsysteem aanschaffen.

    Houdt je er ook rekening mee dat het de eerste 3/4 mndn überhaupt wordt afgeraden om met je baby te fietsen. Ook niet in een bakfiets in de maxi cosi.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben een bakfiets met maxicosi houder van hetzelfde merk (Urban arrow). Ik heb het ook met spanbanden geprobeerd aangezien we dat eerder met een gehuurde bakfiets ook hadden. Echter kunnen dan onze andere kinderen er niet meer bij. En is er geen vering. De maxicosi houders hebben wel vering. Die zijn op marktplaats niet heel duur hoor. Iedereen gebruikt ze maar kort en verkoopt ze dan door dus ze zijn ook echt prima. Ze zijn er vast van het merk van jouw bakfiets.

    Overigens fietsen wij al met alle kinderen in de bakfiets sinds de jongste 4 weken oud is. Ik herken niet wat hierboven gezegd wordt over dat ze minstens 3-4 maanden zouden moeten zijn. Hier moet ze toch mee overal naartoe.

    Het is echt fijn trouwens! Wij zijn helemaal weg van onze Urban arrow.
     
    Elinetjeee vindt dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    VeiligheidNL zegt niet eerder dan als het baby’tje zelfstandig het hoofdje rechtop kan houden. In het geval van TS gaat het om fietsen voor de leuk als ik de OP goed begrijp. Ik zou er persoonlijk gewoon even mee wachten. Fietsen is gewoon best een flinke impact op zo’n klein lijfje. Waarom zou je dat doen als het nog niet hoeft.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  5. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    In een fietsstoeltje moeten ze idd zelfstandig kunnen zitten maar gewoon in de maxi cosi? In een bakfiets? Lijkt me dan niet van toepassing.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bekijk bijlage 598396
     
  7. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik lees niks over het vervoeren in een bakfiets? Of lees ik er overheen misschien :p
     
    peque vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Rosy90 vindt dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat gaat niet over bakfietsen toch?
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  11. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Volgens mij gaat het 1e stuk over bakfietsen en het 2e stuk over een normaal fietsstoeltje. En ja dan moet een kindje zelfstandig kunnen zitten. Maar in een maxi cosi is dat totaal niet nodig. Ook zal gewoon de verkleiner erin gaan zodat het hoofdje niet te veel schud en natuurlijk een dik kussen eronder als schokdemper.
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  12. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik denk dat ik een 3punts autogordel erin bevestig en dan op zoek naar een heel dik kussen voor onder de maxi cosi.
     
  13. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wij hadden de maxicosi met spanbanden bevestigd. Ging niet van zijn plaats, stond helemaal vast.
    Maar ik ben wel pas met 3,5 maand begonnen met fietsen in de bakfiets met hem. En eerst pas korte stukjes. Dat is ook altijd wat mij aangeraden is.
    En ik vind/merk toch dat fietsen, erg inspannend is. Het trilt bijvoorbeeld best wel. Zeker als je over klinkers fietst bijvoorbeeld. Dat deed ik dan ook zeer langzaam.
     
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Jawel, mijns inziens althans. Want daarna staat het stukje van als ze echt zelf in een fietsstoeltje kunnen. En het nekje zelf omhoog kunnen houden is niet het criterium voor in een fietsstoeltje dus moet dat over iets anders gaan.

    Aanvulling; volgens mij is de gedacht achter dat nekje dat als ze het zelf omhoog kunnen houden dan kunnen ze ook het schokken van de fiets (dus ook het schokken in een MC in een bakfiets) een soort van handelen. Met mate.

    Maar goed ik heb mn zegje geloof ik wel gedaan en mijn standpunt is duidelijk. Dus voordat ik door ga drammen laat ik het hierbij ;).
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Dat heb je dus niet met een maxicosidrager in de bakfiets. Daar zit vering in. Dat verschil is enorm en geloof me ik heb het allebei geprobeerd.
     
  16. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Maar trilt het dan helemaal niet als je over klinkers fietst?
    Ik geloof het zo. Maar alsnog (als ik een derde kindje mag krijgen) wacht ik tot 3-4 maanden.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nou je hebt klinkers en klinkers natuurlijk. Maar het verschil met spanbanden is enorm want ik heb dat eerst gedaan en naar aanleiding daarvan de maxicosi drager gekocht. Toen het beter weer was, fietsten wij dagelijks. Onze jongste was toen zes weken. Ze sliep heerlijk. Beter dan ze doet in de auto. Ieder zijn keus maar ik geloof dat als ze slapen dat ze het dan niet vervelend vinden en het ook niet slecht voor ze is.
     
    Elinetjeee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina