maxi-cosi in de auto, gordels te kort help!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jessica507, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Oops - klopt inderdaad dat een gordelverlenger niet mag!

Gordelverlenger
    Een gordelverlenger bij een kinderzitje is niet toegestaan. Is de gordel te kort, dan moet u een andere (goedgekeurde) autogordel laten monteren of een kinderzitje gebruiken dat wel met de originele gordel goed te bevestigen is.

http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=6 ... faultintro

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Oh, haha, ik dacht dat jullie ook gewoon langere gordels bedoelden. Spraakverwarring dus :)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik bedoel gewoon een langere gordel bij de dealer...

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Een langer gordel bij de dealer kost soms net zo duur als een easy base dus even goed info uit zoeken

5. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    In onze auto pastte de maxi cosi ook niet, alleen daar kwamen we pas achter toen we vanuit het ziekenhuis naar huis gingen. Zoon zn eerste ritje was dus niet echt veilig... gelukkig is het maar 2 minuten rijden.

Gordels konden niet verlend worden, dus hebben we een easy base gekocht. Ideaal ding. Past in elke auto. Easy fix niet, daar wordt het vaak mee verward.

6. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    EasyFix past óók in elke auto. Het is exact hetzelfde ding als de EasyBase, je kunt hem op dezelfde manier met een gordel vastzetten.

Daarnaast heeft de EasyFix ook nog twee gele aansluitpunten voor het geval je auto IsoFix aansluitingen heeft, dan heb je namelijk geen gordel nodig maar klik je hem daar zo in vast (wat nog veiliger is dan met een gordel).

7. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    @keiko: dan moet je wel stoelen in de auto hebben met Isofix! anders past dat niet

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    In onze Renault Laguna zit Isofix, daar kwam ik laatst achter, helaas kan daar geen maxicosi op. Kan pas een kinderzitje op vanaf groep 1.

Dus we moeten de maxicosi maar vastzetten met onze (hopelijk lange) gordels. Want ga niet voor eventjes een easyfix kopen

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Easybase en easyfix is wat anders. Het is in beide gevallen een ding wat je in de auto installeert waar je de maxicosi op kan klikken, maar een easyfix is voor auto's met isofix en easybase kan ook in auto's zonder isofix. Easybase is ook goedkoper.

10. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Lees even wat ik schrijf!

11. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Beide passen in auto's zonder isofix.

De EasyBase kan je alleen met de gordel vastzetten. (Ook in een auto met isofix aansluitingen.)
    De EasyFix kan je óf met de gordel vastzetten (en dat kan dus ook in een auto die geen isofix heeft), óf met de isofix aansluitingen (als je auto die heeft).

De isofix aansluiting is veiliger dan een gordel omdat er met de isofix niets mis kan gaan terwijl een gordel fout vastgezet kan worden.
    Dus als je twee auto's hebt, waarvan er slechts 1 isofix heeft, en je toch in beide auto's de veiligste oplossing wilt zonder meteen twee bases te moeten kopen, dan koop je 1 EasyFix.

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik zelf rij een toyota yaris 3 deurs en daar heb ik voorin 2 airbags die niet uitgezet kunnen worden, dus de kleine zit achterin. Ik heb isofix in de auto dus ik heb de easy base docking gekocht waar ik de maxi cosi zo op kan klikken. Ideaal, ik hoef niet helemaal de auto in te klimmen, en daarbiij heb ik de tiny love achteruit kijk kikker aan de bank geplaatst. Hier zit een spiegel in zodat ik de kleine vanuit mn achteruitkijk spiegel kan zien. De gordels passen trouwens wel allemaal. Die van mn man ook. Die rijd een oude opel corsa. Ik zou geen daihatsu move kopen, want die zijn erg duur qua benzine gebruik. Je moet toch een vierkantje door de lucht duwen. Met de huidige benzine prijzen zou ik ook daar een beetje op letten.

13. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    daihatsu move duur met benzine?
    dat is een super zuinig autootje! ( oud model 1997)
    zuiniger dan mijn fiat cinquciento sporting!

maar ik ben een beetje beperkt kwa keuze want met mijn lengte 1.53 kan ik vaak niet bij de pendalen, alleen bij die grote joekels van auto's maar daar voel ik me niet veilig in want dan kan ik niet alles goed zien :) dus kleine 5 deurs zijn er niet zo veel.

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    mag ik dan vragen hoe jullie de maxicosi vast maken :oops::oops:

Want wij kunnen hem op 1 manier vast zetten past het wel,maar als ik het op een andere manier doe past die achter niet en voor wel...

15. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    gewoon zoals op de beschrijving :)

het stuk gordell die normaal over je buik heen gaat nu over de maxi-coxi heen ( bij de voetjes/ buik gedeelte)
    en het andere gedeelte om de maxi-cosi heen.
    en dan vasstklikken.

er is toch maar een ( veilige ) manier?

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    :oops: dan heb ik het altijd verkeerd gedaan, want zoals het op de tekening staat vind ik het juist niet veilig.. stel er is iets gebeurt en jullie moeten snel uit de auto/. krijg je hem niet snel genoeg los
    !

ik zal zo nog eens goed bekijken en oefenen :oops: :( *slik*

17. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

In de beschrijving staat dat de maxi cosi maar op één manier veilig in de auto vastgezet kan worden en dat is de manier die jessica beschrijft. De gordel moet dus in de blauwe "greepjes" aan de zijkanten van de maxi cosi en aan de achterkant in het blauwe "greepje" bevestigd worden. Anders staat de maxi cosi niet veilig vast. Op zich is het niet heel moeilijk, ben van het weekend even gaan oefenen en had het vrij snel voor elkaar.

Overigens past de maxi cosi hier ook maar precies in de gordels, wij hebben een ford focus hatchback. In mijn fiat seicento heb ik het nog niet getest, zal ik van de week eens doen.

18. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Als er bij ons een 2e komt dan komt er ook een easybase (of easyfix als ik een auto met isofix mocht hebben tegen die tijd ;)) Ik had er zo'n hekel aan om de MC telkens weer in de gordels te frutten zeker als het regende..

19. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi meiden!

bedankt voor jullie tips etc.
    we hebben de maxi cosi easybase gekocht en hij past in mijn nieuwe auto!
    ik ben weer helemaal happy :)
    we hebben hem nu een paar keer geprobeerd en ik vind hem nu al idiaal! ik heb er alleen wel € 107 euro voor betaald bij de babyplanet, maar ja ik moest hem perse op dat moment hebben zodat ik hem meteen kon passen in de daihatsu move.

( p.s. gordel laten verlengen kon volgens de dailer niet :( , maar dat maakt nu niet meer uit :) )

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hadden precies hetzelfde probleem en zijn ook al zo blij met de easybase! Ideaal ding he?

Deel Deze Pagina