vakantiekinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door carla 2028, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Hoi meiden,

Ik ben op zoek naar een naam of iets van een organisatie die in de vakanties kinderen uit frankrijk naar nederland laten komen, om onder te brengen in gezinnen, (omdat de ouders vaak geen tijd,geld hebben of gescheiden zijn, de kinderen wonen wel in frankrijk maar hebben vaak Marokaanse, turkse enz ouders).
    Er zijn hier mensen op het dorp die zulke kindjes in huis hebben, nu leek ons dat ook wel mooi om te doen voor die kinderen.
    Maar ik heb geen naam, adres of niks van die organisatie.
    Is hier iemand die dat wel heeft?
    Alvast hartelijk bedankt!

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Misschien je dorpsgenoten even vragen..

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
  4. Ponchy

Ponchy Lid

20 feb 2007
    90
    0
    0
  5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik zou dat ook heel graag willen doen. ons huis is te klein, we hebben twee slaapkamers en geen tuin. maar zeker weten dat ik dit ga doen als we de ruimte ervoor hebben.

heeel goed van je!

6. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Hier komt bij de overburen al een jaar of 5 het zelfde jongentje uit duitsland in de vakantie. Echt super. Komende zomer wordt het zeker niets, maar ik hou het op volgend jaar, dan zet ik ook een bedje klaar voor een kind!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    stichting europa kinderhulp

Mijn moeder heeft daar jarenlang voor gewerkt en wij hebben heel veel kindjes in huis gehad toen ik jonger was.
    Heel goed iets vind ik persoonlijk!

8. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Meiden bedankt voor jullie leuke reacties, zoiets lijkt me heel mooi om te doen voor die kinderen.
    de meiden die het ook willen gaan doen, het is echt leuk die kinderen weten niet wat ze meemaken hier in nederland, een vrouw hier op het dorp kreeg ook zo'n kindje en die was nog maar een half jaar, dat is toch geweldig als je daar voor mag zorgen.

groetjes

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej carla....

Jah het is idd bijzonder om te doen...

Toen ik vroeger klein was, hadden mn ouders dat ook gedaan een aantal jaar...

Een meisje uit duitsland uit berlijn, van een weeshuis. Bianca Kampfken... ik zal haar nooit meer vergeten.... toen was ik 10 en zij 8.. ze is 2 jaar, elke zomer bij ons geweest....

Via pax cristi was dat, ik had het even net aan mn vader gevraagd...

10. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Dat hebben wij vroeger ook een paar jaar gehad. Alleen maar leuke herinneringen aan over gehouden.
    We hadden steeds kinderen uit duitsland en spraken zelf geen woord duits (was een jaar of 11/12) maar dat maakte nix uit ;)

Zou ik over een jaartje ook wel weer eens willen doen.... M'n paps en mams maar een uit horen via welke organisatie dat ging :D

11. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Hoi meiden,

Het is gewoon heel leuk en als je de tijd, ruimte en geld heb waarom niet. Mooi hoor dat je dat kan doen voor ze.
    Je hoeft helemaal niet eens hun taal te kunnen spreken, want ze leren razendsnel nederlands.
    Zeker doen Daantje 78.

Deel Deze Pagina