Maxi cosi in Kia picanto (bevestigingspunten?)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Done, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hallo,

Ik ben de trotse eigenaresse van een rode kia picanto (bj 2010 model met de ronde koplampen dus).
    Nu zag ik laatst 2 klepjes achterin mijn kattenbak zitten met daarop de afbeelding van een autostoeltje.
    Nu is mijn vraag weet iemand hoe dit precies werkt?Is dit iets waar de maxi cosi (ik heb een maxi cosi cabrio) zo ingeklikt kan worden ofzo (dat isofix in de auto zelf iets?).
    Ik vind het namelijk zonde van mijn geld als dit gewoon kan en het zelfde ongeveer werd als zo'n easy base,om dan toch een easybase te gaan kopen.

Kan iemand mij helpen met hoe dit werkt?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #2 Damay77, 3 aug 2011
    Laatst bewerkt: 3 aug 2011
    ik begrijp het niet helemaal hoor maar als je wilt weten of je isofix hebt dan moet je even met je hand tussen de rugleuning en de zitting van de bank voelen. je moet dan een stang zien zitten/voelen. dit is dan isofix.
    maar iso-fix is wat anders dan easybase he.
    iso-fix gebruik je om autostoeltjes met isofix aansluiting (dus de grotere zitjes) aan te bevestigen. niet alle stoeltjes hebben dit. bij deze stoeltjes zitten er aan de zijkant/achterkant 2 staven die je uit kan schuiven met aan het uiteinde een grijpertje. dit grijpertje moet de isofix-stang in je autozitting "vastpakken". ze zeggen dat dit veiliger is dan bevestigen met de autogordel.
    een easybase laat je gewoon vast in de auto staan en hier kan je makkelijk je maxi-cosi op klikken zonder elke keer met de riemen te kloten.
    en lijkt me eigenlijk niet dat je de maxi-cosi in de kattenbak moet bevestigen:) misschien dat het een aansluiting is om een isofix-punt/staaf aan te bevestigen maar dan nog heb je een eaybase of family-fix nodig om je maxi-cosi op te kunnen klikken. weet niet of er easy-bases zijn met isofix. die van mij kan alleen met de gordel.
    maxi-cosi cabriofix kan je maar op 2 manieren bevestigen, met de gordel of op een easy-base-achtig ding. het easy-base ding heb je in 2 versies, 1 die alleen met gordel vast gezet kan worden . m'n zisje heeft een familyfix en deze wordt op de autostoel vast gezet met iso-fix. (en kon dacht ik ook met de gordel).
    maar het lijkt me dat het ook in de gebruiksaanwijzing van je auto staat;)

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb onder de klepjes gekeken en dat zijn ee soort haakjes aan een stuk lint/koord) dat is denk ik zoals jij zegt voor de grotere autostoeltjes (die doe je dan tussen de bank doorhalen zeg maar stond aangegeven).
    Denk niet dat ik isofix heb want dat was optioneel (mijn pa heeft de auto voor me uitgezocht dus die zal er wel niet opzitten wat niet uitmaakt)
    Ik wist het verschil tusen de easybase en de isofix niet zo goed maar heb net gegoogled erop en daar kan idd de maxi cosi niet op maar ach het was het proberen waard om te kijken aangezien ik er niets vanaf wist

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    apart systeem. want de meeste autostoelen maak je met de"gewone gordel vast en als je het hebt, met isofix.
    maar easy-bases staan er genoeg 2e hands op marktplaats. heb er hier 1 voor 40 euro en ben er superblij mee. geen gehannes met de gordels en de stoel staat een stuk stabieler en veiliger.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk wel dat je isofix hebt.
    Wij hebben deze icoontjes ook in de auto en daar zitten de bevestigingspunten.

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik zou even kijken in het boekje van je auto staat het vast in.
    Mocht je isofix hebben, en het willen gebruiken, dan moet je wel bij de aankoop van je autostoel erop letten dat de stoel ervoor geschikt is.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wat je achter in je auto ziet zijn de top theter. Ik denk dus wel dat je isofix hebt.
    Je moet voor je maxi Cosi dan wel een easy base kopen dan je je hem er zo opklikken en anders toch met de gordels werken.
    De top theter is voor grotere stoeltjes volgens mij.
    Kijk maar een sop deze site isofix » KINDERWAGENKIEZER.NL

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij hebben ook een Kia Picanto (ook een rode :) ) Maar wel van 2004 dus ik weet niet of daar verschil in zit.

Wij wilden heel graag de family fix kopen, dat is het systeem waarbij de maxi cosi zo ingeklikt kan worden, maar waar ook de opvolgstoel opgezet kan worden. Dan kon je dat dus gebruiken voor de eerste vier jaren.

Maar....in de winkel aangekomen hebben we samen met de verkoper in de auto gekeken en helaas, dat gaat niet in de kia. Deze moet namelijk bevestigd worden aan twee ijzeren beugeltjes en die zitten er bij ons niet in.

wat wij nu gekocht hebben is de easybase. Dit is een systeem wat je met de riem vastzet en waar je de maxi cosi ook op klikt. Alleen is deze easybase slechts te gebruiken voor de eerste stoel en NIET voor de opvolgstoel.

Het prijsverschil is maar een paar tientjes daarom baalden we er best wel van, maar ja het is niet anders!!

Je hebt dus de familyfix, deze is voor de Maxi Cosi én de opvolgstoel (daar pas overigens maar 1 soort opvolgstoel van MC op!) en is dus ongeveer 4 jaar te gebruiken.
    En je hebt de easybase. Deze zet je vast met de gordel en is alleen te gebruiken voor de Maxi Cosi, de eerste 9 maanden.

Hopelijk kom je er uit!

9. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar aangezien ik dezelfde auto heb (kia pikanto model 2010) ben ik erg benieuwd welke kinderwagen jullie hebben en of deze in de kofferbak past. Deze is namelijk erg klein.

Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina