Maxi-cosi in/op de winkelwagen of????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anica, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Morgen wil ik weer mee voor de grote boodschappen maar nu zit ik dus met de maxi-cosi
    Kan hem natuurlijk in de wagen zetten maar dan kan je weinig boodschappen kwijt en ik heb ook wel eens MC gezien die op het kinderzit-gedeelte staat maar is dit wel stevig? en veilig?

Hoe doen jullie dit?

Als dit verkeerd staat sorry ik wist niet waar ik dit anders moest plaatsen.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#2 Dahlia, 5 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2010
    Ik lees mee, want ik zit daar ook al diep over na te denken: hoe boodschappen te doen met je baby?

EDIT: gefeliciteerd trouwens met de kleine. :)

3. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ik zet hem erin, erop vind ik een beetje eng.
    Maar dat komt ook omdat we nog een rolband omhoog moeten vanuit de parkeergarage.

Met slim stapelen kun je nog aardig wat boodschappen kwijt :D

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, ik zet hem gewoon op het zit gedeelte, en hou met 1 hand de maxi cosi vast.
    Maar bij onze supermarkt hebben ze speciale maxi cosi opzet dingetjes op de kar :D

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik werk in een supermarkt en zie heel vaak de maxicosi boven op de winkelwagen staan.. ik heb wel een keer (wil je niet bang maken) gezien dat hij achterover in de winkelwagen viel:( waarschijnlijk stond hij niet goed vast...
    als je het doet zou ik persoonlijk de kar niet alleen laten je moet er toch niet aan denken..
    vaak zie je dat man en vrouw gaan winkelen en dan neemt 1 de kar met de maxi en de andere de kar met boodschappen.

maar dat gaat een beetje moeilijk als je alleen gaat ;)

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik weet wel dat het overal afgeraden word om de maxi cosi op het boodschappenkarretje te zetten (in dat klap gedeelte waar normaal en kindje kan zitten.)
    1 hobbel en je kind valt zo een meter naar beneden!

Ik zou het in ieder geval nooit doen.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik zette de Maxi-Cosi ook altijd in het winkelwagentje....of ik ging met de kinderwagen apart mee (mannetje liep dan met de winkelwagen).

Edit. Overigens verplaats ik je topic naar "baby en dreumes" ;)

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hebben ze bij jouw supermarkt geen karretjes met een stoeltje erop? Anders een draagzak of draagdoek?

Een mc op dat zitje zetten zou ik niet doen...

9. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik heb de eerste paar maanden via albert.nl de grote boodschappen laten thuis bezorgen. dat deed ik 1x in de 2 weken. voor groente en kleine dingetjes ging ik nog 2 keer per week naar de supermarkt met de kinderwagen.
    ik vond het zo een fijne oplossing.

10. mroos

mroos Niet meer actief

Bij de albert heijn hebben ze binnen karretjes staan speciaal voor de maxi cosi! eropzetten, veligheidsriempje erom en lekker winkelen:D.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik durfde het ook niet en heb ook geen auto overdag dus ik heb veel boodschappen gedaan met ukkie in de draagdoek. Prima oplossing hij slapen en mama hobbelen door de winkel.

12. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Draagdoek kan, maar moet je wel een makkelijke hebben en niet zo'n knoopding op de parkeerplaats..zo irri!
    Mc zette ik gewoon op karretje er is een gedeelte dat weer in een gleufje van de maxi valt, staat ie stevig hoor, maar ieder karretje is weer anders.En ik was dan wel met mijn man die hield dan ook nog eens de mc vast.
    Als ik alleen ga altijd gewoon met de wagen naar binnen en doe ik alleen kleine boodschappen, vind het inderdaad ook niet zo handig allemaal :)

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zette mijn zoontje altijd in de maxicosi op de winkelwagen. Dat zitje klapte ik dan uit en op een bepaalde manier viel de maxicosi ertussen zodat het goed stevig stond.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ik zet de mc op het wagentje, maar dan overdwars voorin/op het karretje, dan kan bijna heel je kar vol gooien

15. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik heb de maxicosi nooit op het kinderzitje. Veel te wankel. En ik heb inderdaad al eens een kind met maxicosi eraf zien vallen.
    Ik zet de maxicosi in de winkelwagen. Dan maar minder plaats voor de boodschappen. En als ik veel nodig heb: de appie is op donderdag en vrijdag tot 22.00 uur open. Dus meestal ga ik dan en blijft mijn man bij de baby thuis.
    Wanneer je kind van de winkelwagen afvalt, vergeef je je gemakszucht nooit. Ik zou het niet doen.

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    mijn kerel gaat morgen ook mee maar ik vind het altijd wel gezellig samen, ik heb net een KS gehad dus zwaar tillen mag ik nog niet en een MC is best zwaar na 5 minuten.
    zal morgen eens kijken of die van ons ook als het ware vast klikt.
    heb wel een draagdoek maar dat is zo'n groot knoop ding.

Thanks voor de antwoorden.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waar wij heen gingen kon je de maxi cosi klemmen op dat uitklap gedeelte waar de wat oudere kindjes in kunnen zitten.

Zit een soort uitstekend ding aan en zo bleef de maxicosi 'klem' zitten.

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Als ik met de mc ga doe ik hem in het winkelwagentje en dan zet ik een boodschappenmandje achter op dat uitklapbare ding (voor kratten). Anders passen er nauwelijks boodschappen in je kar. En nu kun je dan nog redelijk wat meenemen.

19. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

#19 Chrissie, 5 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2010
    Op het zitdeel. Bij ons heet de rugleuning van het zitdeel een uitsteeksel. Dat zette ik onder de maxi in de gleuf die in de onderkant zit, kon ie geen kant op.

20. Tink

Tink Niet meer actief

Erin gaat goed, deed ik ook altijd, kind lag rondom in de boodschappen gestapeld :D

Maar in onze super hebben ze ook lang een speciale winkelwagen gehad met een rekje waar je de maxicosi op vast kon gespen. Dan heb je dus verder de hele winkelwagen vrij voor boodschappen. Helaas was er maar 1 zo'n ding, dus weg = pech.
    Misschien hebben ze bij jullie ook zoiets?

Deel Deze Pagina