Heb je een rekbare draagdoek of een geweven? Een rekbare kan je op voorhand knopen (thuis) en dan aan de winkel je kindje er gewoon in stoppen.
ging 2 x per week kleine boodschappen halen en op zaterdagochend als hubs thuis was de zware dingen zoals frisdrank, melk en de weekendboodschappen, deed dan de maxiopzet op de kinderwagen, dan heb je extra veel ruimte eronder voor de boodschappen
Bij veel supermarkten heb je ook wel winkelwagentjes waar een maxi-cosi-achtig zitje op zit, maar dan moet je kindje wel iets groter/ouder zijn. Wij zelf hebben dat nooit gedaan. In het begin deed mijn vriend altijd de boodschappen, ook wel eens samen en dan 1 met mc in het wagentje en 1 met het winkelwagentje.
Ik doe altijd samen met mijn vader de boodschappen. (mijn man werkt 6 dagen id week) Loop ik met de kinderwagen, en opa met het boodschappenkarretje. Gaat prima. Maar er zijn idd ook karretjes met een rekje voor de maxicosi, en ook karretjes met een maxicosi achtig zitje erop.
Nooit op het kinderzitje zetten is gevaarlijk, kan eraf vallen als iemand tegen je kar stoot of iets. Ik zet de mc er altijd in en dioe dan een mandje onder op het bierkrat rekje, die je overigens nog maar heel weinig ziet. Meestal gaan we met z'n tweeen en dan doet eentje de mc op het onderstel en de ander pakt een kar.
ligt een beetej aan het karretje hoe de maxi cosi er op past en aan je maxi cosi(al zijn die wel vaak beetje hetzelfde) die van mij paste heel mooi in het wagentje, maar bij de jumbo hebben ze van die karretjes waar een stoeltje op zit, soort maxi cosi, voor als ze nog niet kunnen zitten, heel handig, en kun je toch heel veel meenemen.
Zo doe ik het ook. Als je hem overdwars doet, blijft hij vanzelf goed geklemd hangen. Moet wel bij elke winkel even opletten, want de karretjes van de AH, C1000 en Aldi lijken wel allemaal even groot, maar verschillen onderling nogal in breedte.
we hebben hem op het zitje gezet, waren toch samen. toen we de winkel uitliepen zagen we een karretje voor de MC, mocht ik allleen gaan`dan zet ik hem gewoon in het karretje.
Zo deed ik het ook altijd. Dat mandje past precies op dat krattenrek. Daar gaat aardig wat in en rondom de maxicosi kun je ook nog het e.e.a. kwijt. Nooit er op gezet, straks rijdt iemand tegen je wagentje aan en ligt die maxicosi op de grond. In Duitsland hadden ze handige karretjes met een speciale houder voor de maxicosi, die klikte je boven op het wagentje vast met riempjes en zo hield je genoeg ruimte voor de boodschappen.