Wat te doen met trap naar zolder?

Discussion in 'Verzorging' started by Snoopy1979, Sep 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoi,

Wij hebben 2 trappen in huis, de trap naar de eerste verdieping is een gewone trap waar van de week een traphekje voor komt bovenaan, zodat Eva niet naar beneden kan als ik aan het douchen ben (nu spring ik telkens onder de douche vandaan ;) als ze de hoek om wil (dan is er nog 1,5 meter voor de trap))

Maar de trap naar zolder kan Eva ook bij als ik aan het douchen ben. Als ze aan de onderste tree zou blijven staan zou het geen probleem zijn, maar ze gaat dus gewoon de trap op. Nu is het een beetje een aparte constructie en ik kan niet bedenken hoe we hier een traphekje zouden kunnen plaatsen. We zouden misschien de leuning weg kunnen halen en dan een hekje plaatsen, maar dan kan Eva alsnog 1 tree op en dat vind ik te eng. Maar onderin kan volgens mij niet, of weet iemand een oplossing?

Hierbij een foto van onze trap naar zolder:

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    jeetje hoe ga ik dit uitleggen.
    hmm kan je niet een hekje plaatsten tegen de kant van de muur(rechts op de foto), dus met de richting mee van het laminaat, en dat het hekje dus uitkomt aan de linkerkant van de foto.
    kan alleen niet zien wat daar is.
    dus niet voor de trap maar 80 graden draaien(tegen zijkant trap)
    beetje beroerde uitleg maar hoop dat je het snapt ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik snap 'm helemaal! (ik moest het wel 2x lezen ;)). Ik moest zelf ook even gaan kijken of de muur daar precies tegenover zat :oops:, maar daar zit inderdaad ruim een meter verder een muur. En daar past dan precies een Ikea traphekje van 110 tussen als het goed is.

Je bent helemaal geweldig! :thumup: Ik had daar nog helemaal niet aan gedacht!

4. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    pfff gelukkig dat je het snapte.
    heb er wel 5 minuten over gedaan om het te typen ;)
    blij dat ik kon helpen :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb inmiddels een traphekje bij Ikea gekocht, die gaat inderdaad tot 110cm en het is daar 108cm, dus gaat net!

Van het weekend maar monteren, vandaag kon ik in de 5 minuten dat ik douchte alweer 2x uit de douche springen. En Eva kan zich prima aan het hekje optrekken, dus voor haar ook heel leuk!

6. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    hartstikke goed dat het past, is het toch mooi weer opgelost :D

Share This Page