Ik zit een beetje met een probleempje... De maxi cosi die ik heb die mag alleen in een driepuntsgordel vervoert worden, en mijn schoonouders hebben een 7 persoonsbus waarin alleen voorin een driepuntsgordel zit. Met lange ritten zouden wij in de toekomst niet mee kunnen omdat ik moeilijk mijn schoonvader achterin kan laten proppen :Wink: Is er geen andere ( of oudere) maxi cosi die in een tweepunts (dus alleen heup) gordel vervoert kan worden?
volgens mij mogen alle maxi-cosi's alleen met een drie-punts gordel. ik weet niet of het een nieuwe bus is (waarschijnlijk niet anders had het wel andere gordels ), maar anders heeft het misschien een isofix aansluiting en kun je zo het stoeltje vast zetten
Ik denk dat het niet voor niets is dat een maxi cosi tegenwoordig alleen nog maar in een 3 puntsgordel mag. Een 2 punts gordel lijkt me niet heel erg veilig. Als je je kindje toch veilig wil vervoeren dan zou ik de easybase aanschaffen
de eaybase kan niet in elke auto geinstaleerd worden al zegt men in de winkel anders op de site van maxi cose staat een auto type lijst waar hij in gebruikt kan worden. Onze auto kan het helaas niet heb gemaild naar mc over het feit dat ie niet op de autotypelijst staat of je m dan wel kan gebruiken maar het antwoord was dus nee !
De easybase kan met isofix vastgemaakt, maar verder ook met een gordel, dus dat zou dan toch voor elke auto kunnen? Ik zou denken dat die lijst betrekking heeft op auto's die isofix hebben? Maar ik zou dus ook die easybase aanschaffen... wel ff navragen of die idd wel met 2-puntsgordel bevestigd kan worden...
De easybase moet volgens mij ook met een 3-puntsgordel vastgemaakt worden. Dus heb je dan niks aan. Ik zou zeggen, je schoonvader de achterbank wijzen of met een andere auto gaan, de veiligheid van je kindje gaat toch altijd voor!
onze auto stond ook niet op de lijst dat de easybase er in zou kunnen maar het kan prima. heb het gewoon geporbeerd bij de prenatal en alles is goed.
binnenbinna ik heb maxi cosi gemnaild en ze zeggen duidelijk dat de easybase NIEt gebruikt mag worden als de auto niet op lijst staat dus dat ga ik dan ook niet doen aangezien ik dan de hele tijd zal denken oh het is niet veilig en idd kan een easybase alleen met een driepunt gordel vast gezet worden
Volgens mij bestaan er geen maxicosi's die je met een tweepuntsgordel kunt vastzetten, dat lijkt me ook erg onveilig. Dus ik denk dat er niks anders op zit dan je schoonvader naar de achterbank te verwijzen!
Daarbij zet je de easybase vast in de auto en moeten er dus 3 kinderen (waarvan 2 langer dan 1,80) over de easybase heen klimmen.... niet echt praktisch dus! De bus is niet ouder dan 5 jaar...
Je schoonvader zal het toch heus geen probleem vinden om acherin te zitten, alsof de stoelen daar minder goed zitten? De veiligheid van je kindje gaat ten alle tijden voor!
De easybase kun je toch ook aan die kant zetten waar niemand eroverheen hoeft te klimmen? En dta ie niet in alle auto's gebruikt mag worden, ik weet niet: word daar een beetje sceptisch van, want bij prenatal hebben ze ons uitgebreid laten zien hoe het werkt en hij staat alleen al met die poot die je tegen de grond aan vastschroeft, muurvast! Die tweepuntsgordel is dan een groter probleem, denk ik, maar dan nog... zou je niet eens uit mogen proberen bij prenatal ofzo of het wel of niet kan? Maxicosi mag natuurlijk alleen maar op de site zetten dat het kan als het aan alle uitgebreide veiligheidsonderzoeken voldoet en als daar ook maar een klein dingetje qua voorwaarden aan hapert... wil dat nog niet perse zeggen dat de MC toch niet hardstikke vast staat... Ik zou het gewoon eens uitproberen bij een winkel...
ik heb maxi cosi ook gemaild en tegen mij hadden ze gezegt dat als de auto niet op de lijst staat, dat deze niet getest is door hun, maar dat het wel zou kunnen passen. ze raade me alleen aan om het eerst te testen alvorens tot aankopen over te gaan. ze vertelden mij namelijk dat ze alleen nieuwere auto's testen en die van mij was een daihatsu move uit 1997 dus hadden ze deze niet getest maar de easy base past wel! als je de easybase gaat passen moet je goed kijken naar de tekentjes op de zijkanten, blijven ze rood dan staat ie niet goed, maar als ze groen worden is er niets aan de hand en is de easybase goed bevestigt en past ie . maar volgens mij kan dat inderdaad alleen met een driepuntsgordel .
Hihi we hebben maar 1 roldeur achterin vandaar mijn probleem... maar het word gewoon aanpassen denk ik bedankt voor alle reacties!