En ik post maar meteen weer een berichtje.. Hebben heel voordelig een 2e hands buggy van een kennisje over kunnen nemen.. Volgens mij echt een onbekend merk en een beetje een rammelding.. Wilde het eerst zelf gebruiken maar vind het bij nader inzien toch geschikter voor bij opa & oma We gebruiken de buggy enkel op vakantie (met vliegtuig) en evt. wanneer we met de fiets gaan winkelen... Voor langere stukken thuis gebruik ik gewoon onze wandelwagen.. Die prima geschikt is! Nu wil ik voor op vakantie dus wel een buggy maar heb daarom nogal wat eisen: - Lichtgewicht - Compact op te vouwen (mee te nemen op de fiets en in vliegtuig) - Ligstanden mogelijk - Comfortabel voor ons meisje Die laatste vind ik toch ook belangrijk, vind buggy's vaak plastic rammeldingen, ze moet er wel lekker in kunnen zitten/liggen en als het even kan ook in kunnen slapen... Benieuwd naar jullie ervaringen met buggy's en tevens naar prijs/kwaliteit!
Wat mijn ervaring is met buggy's, dat als je een "goedkopere" hebt, ze meestal iets onstabieler zijn dan als je een stevigere en duurdere koopt. Wij hebben hier vorig jaar de maxi cosi mila gekocht, mede ook doordat daar toen ook de maxi cosi op kon, deze hebben wij nu omgezet naar een gewone buggy. Deze buggy is "zwaarder", maar rijdt super en is comfortabel voor ons zoontje. Aangezien de maxi cosi mila niet op mijn fiets past (daar zijn geen dragers voor blijkbaar) hebben wij nog een goedkope buggy bij BD gekocht. Het verschil tussen deze twee is levensgroot. Dan pak ik liever de maxi cosi mila dan de goedkope buggy (topmark geloof ik) Als we dan ook met het vliegtuig op vakantie gaan, neem ik toch echt de maxi cosi mila mee. Wij dragen overigens ook veel met de doek, dus buggy is bij ons meer boodschappenwagentje.
Hier chicco lite way en die heeft flinke hobbels etc overleefd. Hij is 7 kg. 5 standen, je kunt nog een voetenzak erbij krijgen Hij kan achterop de fiets, maar oogt lomp. Daarom heb ik de prenatal 1 stand buggy zonder zonnescherm 2e Hans gekocht voor achter op de fiets. Scheelt weer 2 kg
Lichtgewicht en paraplubuggy (in vliegtuig) en dan nog ligstaand en goed lopen bestaat niet. Goede buggys wegen zeker al 7-8kg en zeker geen paraplubuggy... Dus het is of licht en in vliegtuig maar dan moet je het meedoen met hobbels en niet ligstand of iets zwaarder maar wel comfortabel. Is maar wat echt jou prioriteit is. We hebben armadillo van papas mamas is echt geweldig! Ik heb ook laaaang gezocht en vele bleken nadelen hebben. Deze is dan 8.5 kg maar met 1 hand inklapbaar, enorme zitje kan ook totaal liggend, enorme kap (ecgt handig) mooi kleurtjes en als ik het vergelijk met Joolz op weg is iets minder stevig omdat er uiteraad in buggys geens luchtbanden zitten maar echt veel beter dan die rommeldigen. Ik vond het elke cent waard. Enige is dus dat het geen paraplu buggy is dus misschien moet het als baggage mee. Bij klm kan gewoon tot gate!