Wij hebben vier maanden geleden een reis naar New York geboekt met onze twee dochters (5 en 6). Mijn oom en tante zijn dan 40 jaar getrouwd en geven een feest waarvoor wij zijn uitgenodigd. Na vijf jaar een spiraaltje dachten we dat het wel even zou duren voordat we zwanger zouden zijn, nou niet dus, de eerste maand zwanger en straks bij de reis naar New York 34 weken zwanger. (beetje naief van ons natuurlijk ) Gelukkig mag je vliegen tot 36 weken, maar heeft iemand daar ervaring mee?
Hi, Allereerst nog van harte met je zwangerschap. Ik zelf heb dit nog nooit meegemaakt. Ik weet wel dat je idd tot 36 weken mag vliegen, maar houd je er ook rekening mee dat je ook nog terug naar Nederland moet vliegen (ik weet niet hoelang je in NY blijft). Verder wens ik je een fijne zwangerschap en vlucht toe. Shila
ik dacht dat het afhankelijk was van de vliegtuigmaatschappij en dat sommige de grens van 34 weken hanteren. Ik heb er trouwens geen ervaring mee maar wens je een goede vlucht toe en een heerlijke tijd in NY!
het ligt er aan welke vliegtuigmaatschappij je mee vliegt. Ik vloog met een Turkse en ik mocht met 32 weken niet meer met ze mee vliegen. Ik was toen 30 weken en het was geen pretje om 4 uur stil te moeten zitten met een dikke buik. plus dat het ook nog eens gevaarlijk kan zijn om te vliegen als je zo ver zwanger bent. Ik zelf zou het nooit doen eigenlijk en al helemaal niet zo lang vliegen.
Na 28 weken willen de meeste luchtvaartmaatschappijen een brief oid zien van de huisarts dat je gezond ben en in hun ogen mag vliegen. Je moet dit even checken met de maatschappij waarmee je vliegt, er is heel veel verschil. Normaal gesproken geven artsen dit zonder problemen (als je echt iets hebt dat ze het niet willen geven wil je denk ik toch niet weg). Ik heb tot 33 weken gevlogen (reais wel voor werk), wel binnen europa, italie geloof ik was de laatste keer. Het ging op zich goed, dingen om op te letten zijn dat je mocht je last van je rug hebben iets van een kussentje ofzo. en qua bagage en tillen, weinig handbagage, lekker inchecken die boel. Je hebt ook een hoger risico op trombose, dus veel beweging, rondlopen (je wilt toch bij het gangpad ivm wc-bezoek). je kunt van die oefeningen doen met je benen en armen. De huisarts zal je hierover vertellen als hij je die brief geeft. Je kunt het beste wachten tot dichter bij de datum voor je het zeker weet, de een voelt zich prima, de ander niet... 34 weken is wel al behoorlijk ver in je zwangerschap en new york is ook wel een end... Ik weet het niet of ik het zou doen... lastige keuze, ik zou nog even afwachten voor je beslist...