Maxi cosi, links of rechts op de achterbank?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Puck1, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik had de mc altijd naast me staan... voorin (dit mag alleen als er geen airbac voorin zit)...

Nu heb ik de kinderstoel achter de passagiersstoel staan... Puur omdat ik mijn ventje dan in de gaten kan houden... Ik heb hem graag in het zicht...
    Als ie achter me zit kan ik niet zien of er iets aan de hand is of niet...

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wij hebben een renault kangoo dus bij ons kan de mc in het midden en onze dochter er naast achter de bestuurderskant

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ik heb hier op het forum al vaker gelezen dat het veiliger zou zijn het stoeltje achter de bestuurder te plaatsen, maar ik zou wel eens willen weten wie dat onderzocht heeft en wat de uitkomst dan precies was.

Het argument dat je altijd van een botsing afstuurt, klinkt logisch, maar als ik dat voor me zie, zie ik vooral dat de VOORKANT van de auto van hetgeen aan komt botsen afgaat, terwijl de ACHTERKANT juist in de richting van het te botsen voorwerp schuift. Of is er nou iets mis met m'n ruimtelijke voorstelling?

Verder denk ik ook dat ik me meer moet beschermen tegen mensen die mij geen voorrang geven, want daar kan ik niet veel aan doen, terwijl ik het voorrang verlenen wel zelf in de hand denk te hebben (dus botsing van rechts is minder goed te voorkomen dan botsing van links?).

Wij hadden overigens de babystoel steeds achter de bestuurder staan. Nu hebben we de nr. 1-stoel achter de passagiersstoel staan. Dat is bij mijn driedeurs auto toch wel het makkelijkst met in- en uitladen :). En ook ik denk dus dat ik mijn auto vaker aan de rechterkant (met de neus vooruit) parkeer dan aan de linker. Natuurlijk is dat geen regel, maar het lijkt mij niet gek te veronderstellen dat dat vaker voorkomt......

En oké, ik wil dus best geloven dat achter de bestuurder veiliger is, maar wie levert het bewijs???????

Deel Deze Pagina