vanaf de geboorte van mijn dochter slaapt ze al bij mij in bed. ik gaf borstvoeding en omdat zij mcadd heeft ( stofwisselingsziekte), moet zij om de paar uur eten( nu mag er langer tussen zitten dan in t begin). dus t leek mij wel zo makkelijk om haar bij me te leggen. en niet alleen dat, ik vond t ook heerlijk! na 9 maanden moest ik om bepaalde redenen helaas stopen met borstvoeding en in die periode zijn haar vader en ik ook uit elkaar gegaan. ik vond t dan ook heerlijk om toen nog samen met mijn meisje te slapen. en daar komt t..... ze is nu bijna een jaar en ik vind dat ze toch wel in haar eigen bedje moet nu. gewoon omdat t zo hoort( ik weet dat t eerder al moest dus bespaar me de preken haha). nu is het zo dat ze alleen maar in slaap komt als ik naast haar lig, ze haar linkerduimpje in haar mond heeft en haar rechterhand mijn mond kneed. op een andere manier gaat ze dus niet slapen, waardoor ik dus ook haar slaapjes overdag bij haar moet liggen. drama dus! je kan dan ook niks doen want je moet maar opletten aangezien ze op t grote bed ligt. zoals jullie zien, in dat opzicht heb ik er een potje van gemaakt. nu is t zo dat ze dus haar eigen bed EN haar eigen kamer niet gewend is. hoe kan ik dit dan t beste gaan introduceren? als ik haar nu ineens in een ander bed leg in een kamer wat ze haast niet kent EN zonder mama waarin ze kan knijpen, ben ik heel bang dat ik een bang en onzeker meisje ga krijgen en dat terwijl t juist een pittige stoere meid is. dus kan ik haar dan beter aan haar bedje laten wennen in de kamer waarin ze gewend is te slapen en als ze daaraan gewend is naar dr eigen kamer? of is t dan eigenlijk dubbelop? dat ze dan 2 keer achter elkaar de boel bij elkaar krijst...eerst door t eigen bedje en erna door de eigen kamer. ik baal echt van deze situatie, want ze is zo'n ontzettend makkelijk kind, maar ik heb haar hierin echt verpest en dat is gigantisch mijn eigen schuld en ZO dom! maar euhm....hellup?!
Ik zou er niets mis mee vinden als JIJ (of zij) het niet meer leuk vindt dat ze bij jou slaapt om de één of andere reden maar dat je dit wil veranderen 'omdat het zo hoort'... Tja, dat vind ik een beetje spijtig en raar... 't Is ook maar hoe je het bekijkt hè meid. In het overgrote deel van de wereld slapen kinderen bij hun ouders. En zelfs in onze landen slapen er meer kinderen bij hun ouders dan je zou denken. Voel je jezelf er goed bij om haar in haar eigen bedje te laten wennen? Zo ja, dan zou ik het stilletjes afbouwen door haar op een andere kamer te laten slapen maar het slaapritueel nog wel op deze manier te doen en zo langzaamaan telkens een beetje minder... Wat ik ook zou doen is nog een pààr maandjes wachten tot ze 15-18 maanden is omdat ik merk dat onze zoon nu zoveel meer begrijpt dan toen hij 1 was en dat kan een grote hulp zijn. Je kan je meisje dan uitleggen wat je gaat veranderen en waarom je dit doet enz...
misschien kwam dat er niet zo goed uit nee idd over dat t zo hoort, want zo bedoel ik t helemaal niet. ik vind t zelf heerlijk hoor, maar ik kan overdag helemaal niks doen. ik heb een grote woonkamer( 12 meter lang) en achterin die kamer staat het grote bed. daar moet ik dus met haar op gaan liggen als ze moet gaan slapen. dan wachten tot ze slaapt, dan nog even blijven liggen want anders wordt ze wakker en dan heel stiekem wegsluipen en in de voorkamer gaan zitten. ik kan niet de kamer uit ofzo. want als ze wakker wordt, kan ze zo t bed uitvallen bijvoorbeeld als ze over de kussens heenklimt die ik elke keer neerleg..daar is ze nu natuurlijk groot genoeg voor. dus ik kom gewoon echt nergens aan toe. en ik wil ook dat ze zelf in slaap kan vallen en niet met behulp van mij...dus het kneden van mijn mond( wat trouwens vaak ook veel pijn doet!). haar eigen kamertje is boven, dus de bewegingsvrijheid is zoveel groter als ze daar zou slapen. moet echt gewoon verandering in gaan komen.
Hier ook een kleine meid die veel naast mama heeft geslapen! Omdat ze veel last van dr reflux had en zelfs blauw aan liep! Ook ik vond/vind het heerlijk!!! Nu we bij mn ouders logeren ivm een muizenplaag in het huis en er dus mensen op mn vingers kijken leg ik dr savonds naast me in de kinderwagen bak (meer plaats is er niet) Vond ze in het begin ook niks maar het het gewoon al slapend gedaan... Miss dat je haar eerst in je eigen kamer in een eigen bedje kan leggen? en dan de volgende stap dr eigen kamertje???
ja zo dacht ik dus ook, maar ik ben zo bang dat als ze net eraan gewend is om in haar eigen bedje te slapen( en dat wordt krijsssssssssssssssssssssen), ze dan helemaal de kluts kwijt is als ze daarna ook weer naar een vreemde kamer gaat. dan krijgt ze t dubbelop zegt maar. dus dan begint t krijsen misschien weer van voor af aan. dus ik vraag me sterk af wat beter is. of t in 1 keer doen zoals ik wil dat t gaat worden en dat ze er dus maar gelijk 'vanaf' is, of dus wel in etappes. dus eerst dr eigen bed naast t grote bed en erna naar dr eigen kamer. dat is dus de vraag waar ik heel erg mee zit. vind t onwijs lastig.
Ik vind ook dat je het niet moet veranderen omdat het zo hoort. Maar alleen als jij vind dat dat handiger, fijner en beter is. Het lijkt me persoonlijk alleen zo lastig. Ze slaapt dus nooit bij een ander in huis? Of bezoek gaan zit er niet in? Misschien kun je beginnen met hetzelfde ritueel op haar kamer en zo steeds verder een stapje afbouwen. Elke keer een nieuwe stap als ze goed gewend is. Misschien kun je haar iets anders geven om te kneden, steeds iets verder weg gaan liggen, zitten, staan. En, je hebt er echt geen potje van gemaakt hoor. Je hebt je gevoel gevolgd. Misschien is het nu een wat onhandige situatie, maar is dat erg..? Oja, de tip van elke vind ik ook niet gek: wachten tot ze haar verlatingsangstfases voorbij is? Of nog heel snel daarvoor aan de gang.
mijn zoon sliep in zijn eigen bedje wat naast mijn bed staat. zo kon ik heel gemakkelijk even mijn arm door de spijlen doen en hij kon mij zien.
nou meiden ik ben vandaag begonnen met het nieuwe slaapritme te creeeren. ik zag er onwijs tegenop, maar heb t toch door gezet. eerst hebben we een liedje gezongen, daarna in de ene spiegel t kindje gedag zegt, toen in de andere spiegel. daarna een knuffeltje gepakt, samen de gordijnen dicht gedaan, slaapzakje aan, liedje gezongen en nog even geknuffeld en toen in haar bedje gezet die naast het grote bed staat. toen ga ik haar een kus en zei welterusten en ben weggelopen. ben in de gang gaan zitten waar ze me niet kon zien. eerst was t even stil, toen dacht ze waarschijnlijk verhip waar is me moeder nou?! toen werd het huilen, krijsen, gillen. echt mn hart brak pff. na een minuut of 4 ben ik naar binnen gegaan, heb haar een kus gegeven zonder oogcontact, gezegd dat mama er is en dat ze lekker moet gaan slapen. nou t krijsen en over dr toeren zijn ging inmiddels gewoon door. ik ben weer weggelopen en na een minuut of 2 werd t huilen iets minder want ze was echt helemaal op. door t kiertje keek ik steeds stiekem en ze stond in haar slaapzak met haar duimpje in haar mond, leunend met haar hoofd op de rand van het ledikantje. zo zielig! uiteindelijk ging ze liggen en bleef nog wel huilen, maar niet erg genoeg om weer naar binnen te moeten. en toen viel ze in slaap. alles bij elkaar heeft dit 20 minuten geduurd. ben zo trots en blij! had verwacht dat ik uren bezig zou zijn. vond dit al echt vreselijk! hoop dat t steeds beter gaat en dat ze snel al niet meer overstuur is als ze naar haar bedje moet. denken jullie dat ik het zo goed heb gedaan of kan ik ergens nog iets anders doen? ik wil namelijk niet een bang en/of onzeker kindje creeeren natuurlijk. dus tips altijd welkom hoor! ze slaapt trouwens nog steeds! bijna een uur! en dat is best lang voor haar overdag!
Volgens mij gaat dat wel goed komen.. 20 minuten valt inderdaad nog wel mee.. Knap van je hoor.. dat je niet hebt toegegeven! Wat je ook kan doen is een knuffel van haar een paar dagen onder jou kussen leggen als jij gaat slapen.. Dan ruikt het helemaal naar mama en dus vertrouwd! werkt hier altijd.. Misschien bij jou meid ook.. Maar ik zou haar inderdaad eerst aan dr eigen bedje laten wennen en daarna aan dr eigen kamer.. Alle 2 tegelijk is misschien een beetje teveel van het goede.. Vind dat je het heel goed hebt aangepakt zoals je het nu hebt gedaan! alles samen doen.. en dan niet toegeven als ze huilt.. Gaat helemaal goed komen! nu volhouden succes
Om haar te laten wennen aan haar eigen kamertje kun je ook elke dag even met haar gaan spelen op die kamer. Dan is ze in ieder geval bekend met haar kamertje wanneer je haar bedje daar weer neerzet.
wow wat knap van jou !! en van haar natuurlijk. wat als je haar nou in slaap laat vallen en dan overhevelt in dr eigen bedje en inderdaad iets wat naar jou ruikt! heel veel succes hoor enne als mijn man een nacht niet thuis komt slaapt de oudste ook bij mij in bed sssssssstttttttttttttt tegen niemand zeggen he
ik kan wel huilen zo blij ben ik! net weer hetzelfde gedaan en toen ik har neerlegde moest ze wel huilen, toen liep ik weg en bleef ze wel eventjes huilen maar t krijsen en gillen bleef achterwege. dus ben dan ook niet terug gegaan. na 10 minuten sliep ze! ik hoop dat dit een voorbode is van iets heel goeds! ben super blij! maar vooral voor mn meisje!
nou meiden, donderdag dus begonnen en nu is t zaterdag en t gaat perfect! de avonden beter dan overdag, maar overdag is t nog steeds maar hooguit 10 minuutjes dat ik me meisje hoor. maar t is sowieso niet meer gillen en krijsen, maar gewoon een beetje huilen. had nooit verwacht dat t zo snel zo goed zou gaan. ben dan ook echt heel blij en vooral trots! ik doe t nog een paar dagen zo en dan gaat ze in haar eigen kamertje slapen. hoop dat dat net zo goed gaat. zou helemaal fantastisch zijn!
Wat fijn! Kan me voorstellen dat je trots bent! Hartstikke goed van je hoor, lijkt me ontzettend moeilijk, vooral als je het helemaal alleen moet doen.
Ohh wat fijn zeg dat het zo snel al zo goed gaat. Als het nou helemaal mis gaat en dat ze steeds erg over de rooie gaat, ga je toch weer twijfelen of het wel goed is wat je doet. Nu het zo goed gaat, kan je ook lekker doorzetten. Je meissie is een topper, knap hoor. Moest trouwens wel eens beetje lachen om het kneden van je mond. Zie het zo voor me! Mijn zoontje wil ook graag mijn gezicht 'aaien', echt fijn is dat niet haha.
Wat fijn dat het zo goed gaat! Hier nog een tip voor als ze naar haar eigen kamer gaat: Pak een t-shirt uit je kast en slaap er lekker een paar nachten mee, zodat hij helemaal naar jou ruikt (kan natuurlijk ook met een knuffeltje van haar). Leg die dan in haar bed en het ruikt in ieder geval vertrouwd! Succes hoop dat het net zo soepel gaat als in haar eigen bed slapen!
thnx meiden! lief om te lezen allemaal! vandaag ging t weer hartstikke goed! na nog geen 10 minuutjes huilen/jengelen is ze gaan slapen. ik kan echt niet zeggen hoe blij ik ben dat t zo gaat. heb er zo tegenop gezien! nog een paar daagjes zo en dan hoppa naar boven, naar haar eigen kamertje. ik heb 3 knuffeltjes in haar bedje liggen en die verhuizen dan natuurlijk mee, zodat t bedje iig vertrouwd is idd. ben benieuwd meiden!