Maxi cosi mura 3 of 4

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MSL12, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wij zijn van de week wezen kijken in verschillende winkels voor een kinderwagen uit eindelijk zijn we fan van de maxi cosi kinderwagen. alleen bij de ene winkel zeggen ze tussen de mura 3 en 4 zit geen verschil bij de andere dat de 4 weer stabieler/steviger is en dat de 3 vaak in het bos is en de 4 voor in de stad? Op internet lees ik ook veel verschillende verhalen dus vandaar nog een keer hier wat is nou fijner een 3 of 4 wieler.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben een Mura 3 gekocht toen ik in verwachting was van onze dochter. Wij vinden het een heerlijke wagen, mooie grote bak en het zitje voor later kan naar je toe en van je af geplaatst worden. we wonen in een bosrijk gebied, dus rijden er veel mee in het bos. Daar rijdt hij prima. Met grote hobbels(boomwortels enzo) moet soms wel even een beetje draaien met de voorwielen, maar da's bij de Mura 4 net zo. Ook in het dorp of in de stad is het een prima wagen. We gebruiken hem nu ook voor de jongste, nog steeds in prima staat.

Vrienden van ons hebben in dezelfde periode een Mura 4 gekocht. Die zijn er ook zeer tevreden over. Die rijdt ook goed in bossen en over de stoepen in dorp of stad. Wij hebben geen verschil gemerkt in stabiliteit.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij wonen buitenaf en willen graag veel met de kleine wandelen over wisselende ondergronden (zandpaden, grasland, etc.) en hebben dus voor de Mura 4 gekozen. Overigens nog wel de versie met luchtbanden. Wij denken zelf dat hij voor die doeleinden wat stabieler is dan de Mura 3. Daarnaast vind ik de 4 ook iets mooier dan de 3. Vind dat ene wieltje vooraan zo mal staan (dat heb ik bij alle driewielers).... Maar goed, wij hebben de 4 nog niet in gebruik en alleen maar de 3 bekeken ;) Ik ben dus niet een echte ervaringsdeskundige :p

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met beide gelopen (van vriendinnen). Ik vind het verschil eigenlijk vrij klein, de mura 3 vind ik net iets fijner op zandpaden en ongelijk terrein en ietsje wendbaar der. De 4 vind ik net heel iets stabieler, maar vind de verschillen vrij verwaarloosbaar. Je kunt ook prima met de 4 in het bos wandelen en de 3 is ook gewoon heel stabiel. Ik heb wel het idee dat je de 4 iets compacter kunt opvouwen (maar heb het niet opgemeten).

Ik heb voor de 3 gekozen, omdat ik er ook mee wil gaan hardlopen/joggen en omdat ik 3wielers wat mooier vind. Als het je niet zoveel uitmaakt, zou ik gewoon diegene kiezen die je het mooist vind.
    Luchtbanden zou ik trouwens wel aanraden of je nu de 3 of 4 kiest.

5. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Wij hebben de 3 en vriendin heeft de 4 wij hebben voor de 3 gekozen omdat we deze mooier vonden. Vind hem heerlijk lopen zowel in het bos, in de sneeuw op wintersport en gewoon in de stad. Het verschil is zo minimaal.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Wij hebben de mura 4, puur omdat wij 3 wielen niet mooi vinden :p
    Ik heb geen verschil gemerkt tussen de 3 en 4 trouwens ;)

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier ook een 3, bevalt super goed. Had geen andere wagen willen hebben :)

8. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 4, vonden we mooier, stabieler en is kleiner op te vouwen.
    Vooral het laatste is erg fijn met mijn seiciento ;)

9. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Wij hebben de 4, puur omdat we die mooier vinden dan de 3! Vind zo'n 3wieler altijd een beetje gek staan!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vond de 4 niet fijn sturen, dus wij hebben de 3. Is heel persoonlijk dus ik zou beiden gewoon proberen...

11. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Hier een 4, omdat ik deze mooier vond van de 3. Wij hebben de versie van 2012. Voor degene die deze nog heeft klapt jullie kap van de wandelwageninzet ook naar achteren? Wij krijgen nu een nieuwe, omdat hij niet vast klikt.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij hebben een 4, vonden we stabieler en werd ook aangeraden omdat we ermee het bos in wilden e.d. Hij loopt en stuurt heerlijk!

Mbeekje, hier geen last van gelukkig!

13. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    De 4! Puur uiterlijk en beter vonden rijden.
    Mura is zowiezo een hele leuke wagen, veel plezier ermee.

14. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    De 3! Vind de 4 een beetje op een rolstoel lijken als de buggy inzet er in zit. Maar dat is dus puur smaak. Vind het een heerlijke kinderwagen!

15. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 3! Tot nu toe echt de beste aankoop van alles geweest. Ben zooo blij met dat ding! Loopt heerlijk!

Wij hebben de 3 gekozen omdat we die wat stoerder vonden. Maar denk dat het weinig verschil maakt of je de 3 of de 4 koopt. Puur smaak denk ik.

16. Indoroosje

Indoroosje Nieuw lid

26 jul 2012
    3
    0
    0
    Wij hebben de Mura 3, omdat wij die leuker vonden. Het is een heerlijke wagen. Het is denk ik idd gewoon wat je mooier vind.

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 4, en zijn erg tevreden.
    Waarom de 4?
    Tja smaken verschillen, deze vonden wij mooier.

18. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hier de 4 als je de boodschappen haken tassen aan wil hangen kiept de 3 eerder.ik wilde namelijk extra boodschappen ruimte. Nu 3 haken met in t midden een buggy netje gehangen. Had eerst maxicosi gebeld of dat t wel veilig was. Alleen bij de 4 was het antwoord..

19. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de 3 op zolder staan, ik vind hem veeeel te zwaar duwen, kan er niet mee overweg!!! Ik vind de MC kinderwagen echt te zwaar duwen...

20. Krullie88

Krullie88 Actief lid

19 feb 2012
    150
    0
    0
    Ik heb ook met beiden gereden en rijden nagenoeg hetzelfde.
    Wij hebben dus gekozen voor wat we mooi vinden en dat was de Mura 3

Deel Deze Pagina