Hallo allemaal, Mijn man en ik overwegen wasbare luiers ipv de wegwerp. Nu hebben we bij Kaatje Katoen de bumgenius gezien. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?? Er staat op de site dat je deze luiers de hele luierperiode kunt gebruiken. Werken ze ook goed als je borstvoerding geeft (dunne poep)? Zijn ze erg veel dikker dan bijv pampers? Moet je steeds niewe inlegdoekjes kopen? Ben erg benieuwd naar jullie reacties, groetjes Jane
Hoi hoi! Hier ook wasbare luiers. Nu heb ik geen ervaring met de bumgenius... Ik heb volgende luiers al gebruikt: itti bitti en bitti tutto, imse vimse, popolini, cushie tushies. Ik zou persoonlijk geen luiers meer kopen die je (zogezegd) de hele luierperiode kan gebruiken aangezien het erg afhangt van de bouw van je kindje heb ik gemerkt. Bijvoorbeeld: de itti bitti's zijn erg smal en passen vaak wat moeilijker bij dikkere kindjes. Dus als die one size waren, had ik een serieuze miskoop gehad want ze passen pas sinds kort goed bij mijn zoontje. Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen op het dragen en voeden forum, daar kan je érg veel info vinden over wasbare luiers, er zitten véél ervaringsdeskundigen en er is ook een marktplaats. Je zou dan misschien eens enkele verschillende luiertjes tweedehands kunnen kopen en dan bekijken welke het beste bij je past. Wat de inleggers betreft; papieren inleggers moet je telkens opnieuw kopen maar deze hebben niet veel zin bij borstvoedingsstoelgang. Pas handig als je kindje klei-achtige stoelgang of drolletjes maakt. De inleggers die bij de luiers horen kan je in principe blijven gebruiken. Soms staan er op de duur wel wat vlekken op maar als je de luiers dan eens een 'zonnebadje' geeft, zijn die wel weg.
Ik heb mij er in verdiept en verschillende gezien van Kaatje Katoen. Uiteindelijk ben ik voor de Kruidvat luiers gegaan. Ik vond het toch een heel gedoe met die inlegvellen. Er gaat regelmatig iets mis en dan sta je te schrobben of worden de broekjes lelijk door poepvlekken. Ik vond de aanschaf ook duur. De Kruidva luiers zijn niet zo duur en goed (evenals die van de Lidl). Succes met je keuze!
Ik heb véél minder ongelukjes dan onze vrienden met wegwerpluiers! Die luiers zijn vaak zoooo smal! En de aanschaf is idd vaak duur, al kan dat meevallen als je het een beetje uitkijkt en je verdient dat terug, zeker als je je luiers voor meer dan één kindje gebruikt.
Helemaal mee eens! Wij hebben ook bijna nooit ongelukjes en die ene keer dat ie wegwerpluiers aanheeft valt het me juist op hoe vaak hij wel een ongelukje heeft. @TS, ik heb geen ervaring met de Bumgenius. Wij hebben zelf Bamboozles (van geboorte tot potje-pakket) en ik ben er enorm blij mee. Ik zou echt niet anders meer willen. Ik doe er zelf wel altijd een nieuwe inlegger in. Kleine moeite en een groot gemak. Borstvoedingsontlasting is inderdaad vervelend, maar ik heb van de Bamboozles minder last gehad dan van de Pampers/Kruidvat/Lidl luiers (alhoewel die laatste wegwerpluiers hier dan nog het beste zijn). Succes met je keuze! Josien
Ik heb wel ervaring met Bumgenius (V3 en V4 geloof ik), het waren 1 van de beste luiers die ik heb gehad (ben ook tevreden over bamboeluiers met een overbroekje), alleen dat van die hele luierperiode geloof ik niet zo. Ik heb die met klittenband (V3) namelijk een maand of twee geleden allemaal weer verkocht, omdat ze niet echt comfortabel meer zaten. Die V4 met drukkers heb ik nog, die valt wat ruimer. Met plasjes heb ik met wasbaar wel wat meer ongelukjes gehad dan met wegwerp (ik combineer), maar inderdaad, met poep en dan met name spuitluiers juist veel minder.
mijn reactie slaat nergens op, qua topic, maar ik dacht kom, ik klik je you tube filmpje eens aan en nu zit ik te huilen, zo mooi vond ik het!
Hier ook iemand die wasbaar gaat proberen. Ik heb drie bumgenius luiers die de hele luierperiode meegaan. Ben nog niet bevallen dus weet nog niet of het goed werkt op een pasgeboren babytje... lijkt me wel heel groot... maar mijn zoontje van twee en een half heeft alleen 's nachts nog een luier aan maar daar zijn ze in ieder geval al top voor! Verder heb ik van alles wat; tots bots, bambooty en charlie banana... We gaan zien wat het beste bevalt. Als je trouwens in Engeland of Amerika besteld ben je veeeeeel voordeliger uit! En het is idd in aanschaf duur maar uiteindelijk juist veel goedkoper! Het enige nadeel vind ik (nu al) dat het verschrikkelijk verslavend is al die leuke printjes en broekjes! Vind het zelfs leuker dan kleertjes! we gaan het zien! Succes!
Ja Miep, het is inderdaad verslavend, ik heb echt allerlei soorten geprobeerd, zoveel leuke printjes! Dat vind ik weer jammer aan Bumgenius, ze zouden wat meer printjes mogen hebben.
Ook ik had het overwogen. Maar ik vond het persoonlijk ook te veel gedoe, en ook erg duur in de aanschaf. Misschien haal de kosten er uiteindelijk wel uit, dat kan. Wij gaan ook voor de kruidvat-luiers in eerste instantie.
Ja echt leuk! Bumgenius zou idd wat meer leuke prints mogen hebben. Alhoewel ik die gekke arti -jungle print van ze ook wel leuk vind. Maar die kleuren zijn ook niet zo mooi. De prints van bambooty zijn erg leuk vind ik! Ik moet nog beginnen, alhoewel mijn zoontje ze 's nachts wel al aan heeft maar ik ben helemaal om. Leuk! Voordelig! scheelt minstens de helft! Veel beter voor het milieu! Ik ga niet meer aan de wegwerp. Jo79, wat is jou favoriet?
Leuke foto's! Ik lees even mee want ik wil straks heel graag wasbare luiers gaan gebruiken maar ik ben er nog steeds niet uit welke ik dan moet hebben, het zijn er zoveel! En iedereen heeft er weer andere ideeën over, lastig hoor.
Er zijn een aantal webwinkels waarbij je een probeerpakket kan huren... zo kan ej makkelijk uitzoeken welke luier er bij jou kindje past....
@Miep, Bumgenius waren wel mijn favoriet, maar sinds hij daar dus uitgegroeid is, gebruik ik meer wegwerp en bamboozles met overbroekje. Heb ook nog een paar bambooty's in L die hij nog past. Deze week is hij uit zichzelf op het potje geweest en heeft wat plasjes gedaan, dus misschien ben ik over een tijdje de luiers uit. Dan verkoop ik ze weer door. Zal eens even kijken of ik leuke fotootjes kan vinden. Het is ook wel een beetje verschillend per kind wat wel of niet werkt, net zoals met wegwerpluiers. Al zijn de meeste mensen wel enthousiast over Bumgenius. @Elke, schattig hoor!
Dames die er misschien over na denken om een wasbare luier te gaan proberen ik heb er 1 te koop staan in het te koop gedeelte gaat over een itti bitti d'lish snap in one maat S in kleur fuccia, is met 2 booster sets... als er iemand geintereseerd is pb me maar
hoi ik heb voor beide dochters katoentjes gebruikt Gebruikte voor maat 1 de tots bots en als maat 2 de bamboozles (dat zijn echt de fijnste heerlijk zacht en absorberen goed) Overbroekjes vond ik de mother ease broekjes de beste. En drukkers op klittenband maakte me niet zoveel uit. Luiers overigens wel met klitteband (werkt veel sneller) De inlegvellen doen niet zoveel af met de BV poep maar goed ik gebruikte ze wel altijd. Als er alelen in geplast was, waste ik ze gewoon mee uit. Ik had meestal de inlegvellen van kaatje katoen zelf dat werkte goed. De bamboozles en overbroekjes heb ik in engeland besteld, stukken goedkoper (zelf incl verzenden!) EN inderdaad is alles duur in aanschaf maar je kunt ze daarna ook weer verkopen dus het is echt goedkoper dan wegwerp. Daarbij groot voordeel, mijn meiden plasten al vanaf 1,5 geregeld op een potje en warennet na hun 2e verjaardag allebei zindelijk!
Als je op ebay of marktplaats zoekt, kun je nog wel eens een betaalbare set vinden. Ik heb bijvoorbeeld net een set van 25 Popolini Eco luiers met boosters en overbroekjes (6 maat S, 5 maat M en 3 maat L) op de kop getikt voor 100,-. Als het goed is moet ik hiermee kunnen doen tot het kindje zindelijk is. Alleen nog inlegvellen erbij halen en mijn set is compleet.