Ik heb inmiddels van alles in huis: een geweven doen van storchenwiege, een tricot slen en een drager (beco butterfly). Mijn dochter is zes weken. De beco is niet prettig nog: hij hangt voor mij wat laag waardoor ik pijn in mijn rug krijg. Mijn kindje zit er niet lekker in. Met beentjes eruit is teveel forceren en beentjes erin snap ik niet. De geweven doek zit voor mij heel erg fijn, maar mijn dochter vindt het niet lekker. Ik vind de doek ook wel erg stug en warm (ze raak er ook wat oververhit in). Ik knoop een fwcc en ze zit dus rechtop. De tricot slen heb ik geleend. Hij lijkt voor mijn kindje erg fijn te zitten, maar ik vind het wel wat slap (hij zakt tenminste erg uit end an heb ik nog mijn armen nodig erbij). Ik vind het wel supermakkelijk dat je hem helemaal om kunt knopen en dan pas je kindje erin doet. Veel handiger dan de geweven doek, die voor mij toch een beetje gedoe is. Ik weet het niet meer. Wat is nou de fijnste draagdoek volgens jullie? Ik wil graag iets wat fijn is voor mijn kindje en ook voor mij prettig en gemakkelijk...
ik heb een geweven en een rekbare. De rekbare moet je gewoon écht heel strak knopen (ik kon die van mij met 1 jaar nog erin hebben, alleen werd het dan te zwaar voor me( De geweven (ik heb een soepele tweedehandse) vind ik nu echt het fijnste. Ik heb eerst alleen die knoop geknoopt die je van te voren kunt knopen en nu knoop ik de fwcc(?) lukt nu prima. Ik leen binnenkort een ringsling (kan ik lekker mee gaan fietsen) en ik zou nog heel graag een scc/ssc willen, maar die wil ik eerst allemaal goed uitproberen en zou dus niet weten hoe ik dat moet doen.. dus. aan mij heb je niks, hahaha
Ik vond de storchenwiege heel fijn, als ze het te warm vind kun je ook eens een enkellaags knoop proberen. En wat ik nog fijner vond dragen was een mei tai, ik had er zelf eentje gemaakt van een storchenwiege Ulli en die droeg heerlijk. Alleen is je kindje daar eigenlijk nog wat te jong voor denk ik.
Ik zit met de storchenwiege ook een beetje met de beentjes. Die doe ik in de doek, maar als ze eruit komt zien ze er een beetje afgekneld uit. Met de rekbare doek is dat niet. 'Hoort' dat? Heb je dat altijd met geweven doeken?
Geen doek maar SSC: Bondolino Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik naast de bondolino alleen met een Tricot Slen gedragen heb (voor de eerste weken wel heel fijn, lekker veel steun). De Bondolino is beduidend minder warm, beentjes kunnen er na een week of 6 fijn uit en het kapje voor over het hoofdje vind ik echt ideaal (bescherming tegen zon, wind of gewoon als ze lekker prikkel-arm willen slapen). Zoiezo is al dat geknoop met die lange totten niet zo mijn ding maar het dragen zelf vind ik (en dochterlief) heerlijk!