hoi allen, ik zet dit mss in het verkeerde topic maar vroeg me af: wij wonen op een appartementje en hebben in elke kamer een verwarming staan. mag die in de babykamer ook gewoon aanstaan? ik denk dat ik ooit is gehoord heb van niet maar weet het niet meer zeker. als hij aan mag staan op hoeveel graden moet het dan ingesteld zijn? ik heb voor in zijn bedje een elektrisch dekentje gekocht. deze leg ik erin "VOOR" hij gaat slapen. zodat zijn bedje al opgewarmd is. zodra hij gaat slapen, gaat het deken eruit. zou ik er dan nog een kruik moeten bij leggen? alvast bedankt, Sharon, een nog onervaren mama in spe
17 tot 8 graden moet de kamer zijn volgens mij. Ik leg een kruik in bed. Hoewel ze in Duitsland daar fel op tegen zijn. Daar moet ie gewoon gelijk in een voorverwarmde slaapzak
zoals ik gister van de kraamzorg begreep moet de baby kamer een temperatuur tussen de 21 en 23 graden hebben dus ja dan zou de verwarming aan moeten dat zij ze tegen mij dus 17 a 18 graden is wel erg koud hoor als ze hier al 21 tot 23 graden zeggen ook in de info boekje staat het
als het tussen 21 en 23 graden zou moeten zijn zou mooi uitkomen. want wij hebben de verwarming zo ingesteld staan dat het constant 22 graden moet zijn binnen. moet ik dan alsnog een kruik gebruiken? wij hebben hier geen kraamzorg dus is best vervelend, als ik iets niet weet dan kom ik naar dit forum
zo 22 graden dan slaap ik niet meer haha. het huis is hier max 20 graden en dan lopen we in een t-shirt de ideale slaap temp voor een baby is volgens mij tussen de 18 an 21 graden is.dit is wat er bij mij kraam zorg word gezegt
Ah ok. Hier zeggen ze 17 tot 18 graden in Duitsland. Al die verschillende adviezen. @Sharon, hier ook geen kraamzorg dus ik moet ook nog maar eens kijken hoe ik die adviezen allemaal ga doen etc.
Voorkom dat je baby te warm ligt. Dekbedjes zijn vaak te warm en daardoor riskant voor kinderen tot twee jaar. Bovendien liggen ze los. waardoor een baby er gemakkelijk onder kan geraken. Het laatste geldt ook voor een dekentje in een dekbedhoes. Een opgevouwen deken in een hoes kan gauw te warm zijn. Deken en lakentje, rondom ingestopt, of een trappelzak zijn veel veiliger. Dek een baby die koorts heeft minder toe dan je gewoonlijk doet. Laat een baby nooit met bedekt hoofd slapen. De aanbevolen slaapkamertemperatuur is 15 á 18 graden. Kleed ook overdag je baby niet te warm. Een zwetende baby is foute boel. Let altijd op het weer, de kamertemperatuur, warme zon, de kachel in de auto, etc. Let ook op jezelf: als jij het benauwd krijgt, geldt dat ook voor je baby. http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ?section=2
nou, ik ben een echte koukleun! bij ons staat de verwarming op 22graden en zelfs dan kruip ik savonds onder een dekentje (tv kijken) hoe houd je een kamer op een constante tempereatuur van 18 graden dan? snachts koelt het toch af... ik laat onze verwarming gewoon op 22graden staan. en die van de babykamer af en de deur dicht... mss als het te koud word of voor het slapen gaan de deur open laten staan ofzo?
Wij hebben een goed geisoleerde nieuwbouwwoning, dus ik zet de verwarming voordat we gaan slapen gewoon lager. Midden in de nacht is het warm zat en ga ik wel met een dekentje om voeden en 's ochtends slaat de verwarming weer aan. Ik heb weer gehoord dat de kinderkamer tussen de 18 en 21 graden moet zijn wel handig dat ze eenduidige richtlijnen daarvoor hebben
najah hier staat in Naviva info boekje tussen de 21 en 23 graden dat de baby kamer moet zijn en gister heeft de kraamzorg die hier thuis was me dat ook verteld de baby kamer moet tussen de 21 a 23 graden zijn en ik heb 2 kruiken nodig en geen dikke dekentjes . dus ik doe het gewoon hoe zij het zeggen. want blijkt dus dat het erg verschilt over hoe warm het moet zijn
ze kunnen beter gaan zeggen tussen de 17 en 23 graden dan zit je altijd goed.je word er toch niet goed van al die verschillende dingen.net als die kruiken wie zegt dat je ze echt nodig hebt.een vriendin heeft in dec vorig jaar een kleine gehad die heeft niet een dag de kruiken gebruikt was niet nodig en een gewone katoene deken met een lakentje was genoeg.
ja daarom ze zeggen overal zulke verschillende dingen dat je er gek van word daarom ze zij gister dus 21 a 23 graden ze hebben overal verschillende meningen blijkbaar. nou qua kruiken heb ik er 2 omdat de 2 kleintjes van me broer zich niet zelf goed op temperatuur kon houden en die zijn geboren 4 sept 2008 en dan is het makkelijk die dingen toch in huis te hebben. ik heb er 1 nieuw gekocht en 1 via marktplaats staan ze ook vaak goedkoop op scheeld je hoop geld. ja hier zeggen ze ook fleece dekentje zo dunne en lakentje is goed .
Beter iets te koel dan iets te warm. Bij mij is het 19 graden in de slaapkamer (waar de wieg staat) en ze heeft 1 kruik in de wieg. Volgens mij moet het tussen 17 en 22 graden zijn. Houd in ieder geval de temp van je baby in de gaten. Zodra die zich goed op temperatuur kan houden, hoef je er iets minder gestressed over te doen. Muts kan dan overdag, als je met baby bezig bent, ook af. Zodra ze stil ligt of je naar buiten gaat, natuurlijk wel een muts.
Tegen mij zeiden ze tussen de 16 en 18 graden... Best raar dat het overal zo verschilt. Maar hier is het meestal rond de 18 graden, want de verwarming in zijn kamertje staat niet aan, dat mocht niet volgens onze kraamhulp.
dacht ook rond de 18 of 19 graden het kan beter tek oud zijn dan te warm (bij te koud worden ze vanzelf wel wakker, bij te warm slapen ze door)
Is die 21-23 graden niet voor als het kindje net geboren is? Kan me herinneren dat de verloskamer toen Thijmen werd geboren ook behoorlijk warm was. Wij kregen ook als advies rond de 17 graden. Eventueel het bedje voorverwarmen.
Hoe warm of koud je kamer ook is: je moet gewoon checken of je baby warm genoeg ligt. Dat voel je aan het nekje, moet je tegen die tijd je kraamhulp maar eens vragen... Als het nekje te warm is, moet het gewoon wat koeler, als het nekje te koud is, wat warmer. 22 graden vind ik trouwens wel superwarm! Wij hadden de CV altijd op 20 staan, maar hebben voor het milieu afgebouwd naar 19, met een tussenstap op 19,5 Went vrij snel hoor! En de energierekening werd direct een stuk lager: we hebben toen een boel bespaard: zowel het milieu als onze portemonnee. Trouwens, als je de babykamer warmer wilt hebben dan de rest van het huis, kun je dat regelen met thermosstaatknoppen, (dat zijn die draaiknoppen met die cijfers erop. De kamer waar de thermosstaat zit, zet je dan bijvoorbeeld op 3, zodat je andere kamers koeler (1 of 2) of warmer (4 of 5) kunt zetten... Dan houden ze over het algemeen daarmee ook een constante temperatuur.