Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 draagsystemen? Vraag me af welke het meest bevalt. Hoor graag jullie ervaringen.
Zelf geen ervaringen, met beide niet. Maar toen ik me er in verdiept hebt kwam ik erachter dat beide niet bijster goed zijn. Kijk eens op bijvoorbeeld www.babybij.nl Wat ik toen heb gelezen is dat uit de minimonkey nog wel eens babies uitvallen dus extra moet opletten. En van de doeken van bykay heb ik begrepen dat ze gaan lubberen dus ook geen garantie dat je ukje lekker en comfy blijft zitten. Wat zoek je precies? want een doek en een zak zijn natuurlijk 2 verschillende dingen
In elk geval géén minimonkey! De draagdoeken en Soft Structured Carriers op Babybij.nl zijn sowieso goed.
Bykay is prima voor de eerste maanden. Maar als je ukje wat te zwaar wordt, gaan ze wat doorhangen. Met een geweven doek kun je langer doen, tot in de peuterleeftijd. Minimonkey zijn volgens mij weinig mensen goed over te spreken.
Wil je perse uit deze 2 kiezen? Ik heb zowel een doek (ala bykay) als een sling (soort minimonkey idee maar ik gebruik hem niet om in kommahouding te dragen maar in boeddha houding of op de heup) en een bondolino; en bij dat ding zweer ik . Makkelijk, mag vanaf de geboorte, minder heet dan een bykay en veel meer mogelijkheden (en veiliger!!) dan de minimonkey. Ook erg lang door te gebruiken (tot 15 kg meen ik). Succes met je keuze .
Wat ik zoek weet ik wel.... ben al aan het googelen enz, maar tjongejonge wat een keus. Ik zie door de bomen het bos niet meer Ik zoek geen draagzak ben ik nu achter. Ik heb last van bekkenklachten, dus neem aan dat dat te zwaar zal worden. Bij de bondolino ook neem ik aan? Zou graag een doek willen die niet te warm is, aangezien ik eind april ben uitgerekend. En graag een doek die ik eerst zelf om moet knopen en dan de baby erin doen. Ik kom dan alleen uit op een bykay, maar die zijn weer zo warm lees ik :x De Neobulle Manon vind ik zelf de meest mooie doek om te zien... kan er ook langer mee doen omdat het een geweven doek is. Of is een zomerdoek dan verstandiger? Die heb je van hoppediz zag ik. Is het knopen nu echt zo moeilijk, of gewoon een handigheidje wat je moet leren?
Ik heb net een draagdoek van bykay besteld, heb me er wel in verdiept en deze lijkt nu het meest geschikt, als je lang wilt dragen is een geweven idd beter. Warm lijk me een doek in de zomer sowieso maar er zijn ongetwijfeld doeken die minder warm zijn als een bykay anders even vragen in het draag topic.
Hier ook een marsupi, mn vriend en ik willen geen andere meer Binnen een paar minuten heb je je baby veilig bij je, love it!
Ik denk eigenlijk dat elke draagzak (of draagdoek) die het gewicht van het kind goed verdeelt niet slecht kan zijn voor je rug of bekken. Daarom wilde ik de minimonkey ook niet, want dan hangt het kind voor mijn gevoel op 1 schouder (plus dat ik alleen maar slechte ervaringen ken). Maar de marsupi verdeelt het gewicht heel goed, en is supermakkelijk in gebruik. Ik weet niet of je bij een fysio loopt? Anders zou je het daar eens moeten vragen.
Een goede draagzak zoals verkrijgbaar bij babybij draagt net zo lekker als een draagdoek. Dit komt omdat het gewicht van het kindje goed verdeeld wordt over je schouders en de heupband. Je kunt ook bij babybij een pasconsult doen om te kijken of een doek of een draagzak beter geschikt is voor jou. Dan kijken ze naar jou klachten en kun je zelf ervaren wat voor jou het lekkerste draagt.
Ik denk dat je met een slechte rug of bekken wel wat sneller last hebt van dingen, maar je moet je kindje toch regelmatig dragen, zeker in het begin. Tot een kilo of 8 moet het denk ik zeker wel gaan. Zorg dan in ieder geval dat je voor een goed systeem gaat. Een drager is meestal sneller om te doen, maar een doek heeft meer mogelijkheden (verschillende houdingen en manieren van knopen). Ik heb gemerkt dat het knopen van de doek een handigheidje is waar je ook de tijd voor moet nemen. Na 3-5 keer dezelfde soort knoop omdoen kende ik ze meestal uit m'n hoofd. Ik had ook favoriete houdingen die ik wel vaker deed, en die kun je dan al vrij snel blindelings doen. Ik heb de zomerdoek van Hoppediz en die bevalt erg goed. Daar zit ook een boekje bij met stap voor stap verschillende draagmethoden uitgelegd, en dan kun je ook gewoon bekijken wat je fijn vindt. Ik denk dat voor de verdeling van het gewicht een doek nog wel eens fijner voor je kan zijn, omdat je baby echt heel dicht tegen je aan zit, zonder iets er tussen. Ook kun je je doek op je schouders uitspreiden en heel goed de druk verdelen op die manier!
Ik heb een paar dagen geleden een Bykay draagdoek gekocht en ik vind hem echt ideaal! Ik had het knopen al heel snel onder de knie. Ik heb hem wel nog maar 3 keer gebruikt en dat was tijdens het uitlaten van de hond, erg gemakkelijk. Als ik de draagdoek blijf gebruiken, dan wil ik eerdaags een geweven draagdoek kopen aangezien de Bykay een elastische is en waarschijnlijk dus erg gaat doorzakken als je kindje zwaarder word, maar hier heb ik nog geen ervaring mee aangezien ons zoontje ongeveer 4 kg weegt. Ik zou sowieso geen Minimonkey draagzak kopen, zonde van je geld.. Ik heb hier ook een Lodger Shelter die lijkt er ook op en ik heb erg veel spijt dat ik hem heb gekocht.. Ons zoontje lag ongemakkelijk in dat ding, terwijl hij in de draagdoek meteen heerlijk in slaap viel terwijl hij krampjes had.
Ik heb minimonkey gehad maar ik kon er niet mee overweg. De kleine lag zo raar opgevouwen en hij vond hetzelf verschikkelijk. Dus ik heb er niets aan gehad.
de ByKay heb ik gehad. Rotstof.. zat het eerste half uur perfect, maar lubbert daarna heel erg.. zakte dus van mijn schouders en baby zat niet fijn meer... het droeg zo ontzettend zwaar! Heb daarna een draagzak geleend (baby bjorn?) van een vriendin. Beviel veel beter. Maar hield dat tot 4 maanden vol. Daarna hup in de duowagen, hoor. Werd mij te zwaar.