Ervaring gezocht quinny buzz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door meow, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Wij hebben voor ons 1e kindje een Quinny speedi sx gekocht. Tot 6 maanden waren we daar best tevreden over, maar sinds ze in de wandelwageninzet zit, is t niks. De rugleuning kan niet helemaal recht en ze hangt er maar in, zelfs nu ze 2,5 is. Wat ook helemaal niet prettig was, is dat je de zitting niet naar je toe kunt zetten. Met 6 maanden was ze echt wel uit de bak gegroeid, maar ze vond t niks dat ze mij niet meer zag met wandelen.
    Dus dachten we, nu ik weer zwanger ben; we kopen dan een buzz. Dat zitje is veel beter en kan 2 kanten op en de bak van de speedi kan daar gewoon op (toch??)en das dan goedkoper dan alles nieuw kopen.
    Nu mn vraagjes

-is t wel zo prettig dat de voorwielen geen luchtbanden zijn? Of kun je dat ook weer los kopen?
    -het klopt toch dat de bak van de speedi ook op de buzz kan?
    -3 of 4 wielen?
    -tot hoe oud kon je kindje erin zitten (of lengte en gewicht)
    -wat zijn positieve en negatieve punten aan de buzz?
    -ik heb een toyota aygo, kan ie in de kofferbak? Geen must, maar wil t gewoon weten, t zou leuk zijn als t paste

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    wij hadden de buzz 4 (had ook 1 wiel zodat je 3 wiel had zeg maar) maar 4 is beter dan 3.. stabieler.

ik vond de wagen niet zo fijn, beetje gammel zeg maar.
    achterband ging steeds lek (gek genoeg! haha)

en je moet het veersysteem zeg maar vaak smeren (met zo'n spuitbus je weet wat ik bedoel denk ik) want hij ging snel wat stroever.

ook werd mij verteld dat de veer snel kapot ging. bij ons niet het geval maar nu bij de tweede dus een duowagen en heb nu de donkey. nou besef ik helemaal hoe fijn deze is en hoe 'niet fijn' de buzz was.. hij was veel zwaarder duwen. (was van 2010)

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou geen 3! heb net een topic geopent en er is nog een topic waar meer mensen moeite hebben met die 3 wielen... hier geen 1 weer :)

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier erg tevreden over de buzz 3.
    wij verwachten inmiddels ons derde kindje en hij heeft er al 2 'overleefd'. ook voor de derde kunnen we m nog zeker gebruiken. ik heb hem (voornamelijk bij de eerste) intensief gebruikt. Hebben voordat de tweede kwam wel een nieuw voorwiel er op gekocht, want die liep niet zo soepel meer. nu doet alles het nog perfect.
    vind het zelf juist wel fijn, 3 wieler, en ik vind m ook genoeg stabiel.
    een enige nadeel van die van ons (model 2007) vind ik de kleine bandjes in het buggydeel, daarvoor heb ik verlengstukken gekocht (bij de prenatal), kwam voornamelijk omdat hij er dan niet meer met winterjas en voetenzak inpaste (toen hij anderhalf was).
    onze oudste heeft erin gezeten tot de tweede kwam (bij 2 jaar) en onze jongste zal er ook inzitten tot de derde komt (2 jaar, 2 maanden). ze zeggen in de gebruiksaanwijzing dat ie tot 4 jaar is, maar dat is die van ons in ieder geval niet. denk tot een jaar of 3 moet het kunnen (maar dan niet met winterkleding). onze oudste (3,5) zit er nu ook nog wel eens in, maar is eigenlijk geen gezicht haha, lange jongen in relatief kleine buggy.
    grootte weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb een VW golf 4 en daarin past het onderstel er liggend in met de wieg erbovenop. en dan een quinny zapp er naast.
    ik heb ook wel eens de buzz gezien met luchtbanden voor, dus denk wel dat je die los kunt kopen.

5. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Wj hebben er ook een en zou hem niet nog eens kiezen. Ons tweede kindje ligt er nu in. We hebben nu wel het voorste wiel vervangen door een dubbele, zodat we een vierwieler hebben, dat is al wat beter. Maar vind hem erg gammel en de achterbanden zijn om de haverklap lek.
    Toen we het enkele wiel er nog op hadden stond ik steeds klem op bepaalde vloeren, het voorste wiel draaide dan niet goed mee.

Ik ben er dus niet positief over, maar om nu een nieuwe wagen te kopen.....

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb je de nieuwe quinny al gezien? De Quinny Mood. In deze wagen zitten alle verbeteringen waar je bij de quinny buzz de negatieve dingen over hoort.

Het inklappen werkt makkelijker als bij de buzz, maar de gasveer is in tact gebleven waardoor die nog net zo klein inklapt.

Het voorwiel is veranderd waardoor wieltjes niet meer blokkeren op gladde ondergronden van bijv winkel vloeren.

Het zitje is ruimer en kan helemaal plat en de hoek is eruit dus kindje ligt helemaal plat.

En de vormgeving is heel mooi geworden vind ik persoonlijk.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nou ik erger me er nou al aan en heb ook zoiets ja om nou een nieuwe te kopen is ook wat, naja 2e hands maarja...
    ik heb nu nog de bak erin en dan moet ik er ook nog mee doen en als de kinderzit erin kan.... en heb nu al de grootste problemen met het wiel en er zijn nog meer defecten hoor, onze klinkt door zn slotje..hij zakte dus tijdens het lopen ziet er zo dom uit hahaha..dus dan moet ik hem even omhoog trekken en dan klikt hij weer vast maarja hoevaak dat wieltje wel niet dwars gaat staan waardoor hij bijna kiept...
    ik denk er dus wel over om een andere te kopen...ander onderstel ofzo..
    maar kan je dan er 4 banden van maken wat jij zegt??

8. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    hmmm wisselende verhalen dus.
    Ik wilde liever niet te veel geld uitgeven, dus niet nog een hele kinderwagen + bak, dus moet t wel een quinny worden.
    De buzz had ik gezien voor €300. (model 2009)
    Ik zal eens kijken naar de mood, maar die zal wel duurder zijn dan

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    eh ja die is idd een heel stuk duurder en net een paar weekjes op de markt dus ook nog niet in het 2e hands circuit.

10. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    jep ik heb t gezien, een heel stuk duurder en de wagenbak ziet er ook anders uit en dan zul je net zien dat t niet past :(

maxicosi mura vond ik er ook goed uit zien, maar denk niet dat de dreami bak van quinny erop past (alhoewel ik dacht dat t uit dezelfde fabriek komt..)

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Komt uit dezelfde fabriek idd. En ik meen dat dat wel past als je de adapters voor de maxi cosi gebruikt dat daar de dreami op past maar weet het niet meer helemaal zeker.

12. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    anders stuur ik wel even een mailtje of vraag het bij de prenatal oid, dan weet ik t zeker

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.744
    7.511
    113
    Vrouw
    #13 Damay77, 21 nov 2011
    Laatst bewerkt: 21 nov 2011
    Ik heb hier een buzz en ben er erg tevreden over. het is een 2e handsje van marktplaats voor 60 euro. je hoort veel klachten over piepen/kraken, slecht open/dicht en wielen die blokkeren. dit is makkelijk op te lossen door regelmatig te smeren. 1x per maand of zo. staat ook duidelijk in het boekjes dat dit moet gebeuren. ik doe dit met WD40.

het standaard voorwiel wil nog wel eens blokkeren, vooral op gladde ondergronden, ook hier geld, smeren. en op gladde ondergronden zoals winkels, wiel vastzetten. (staat ook in boekje).

voor de buzz kan je ook losse voorwielen kopen. dus een balkje met 2 harde wielen waardoor het een 4-wieler wordt. of een all-terrain wiel. dat is een grotere luchtband. deze heb ik op de mijne en het loopt super. in het begin blokkeerde deze ook (2e hands wiel) maar er bleek aan de zijkant een klein gaatje te zitten waar je smeersel in moest spuiten. nu loopt hij al weer een paar maanden lekker soepel. ook in het bos.

volgens mij past de dreamy erop.

als de kindjes wat groter worden of een dikker jasje aan hebben, zijn de riempjes wel wat aan de korte kant. maar hiervoor kan je quinny mailen en dan krijg je gratis verlengstukjes toe gestuurd.

ik heb ook een aygo. hij past op z'n kant achterin de kofferbak maar dan moet wel de hoedenplank eraf. en de zitting gaat op de bak of tussen bank en voorstoelen. de wielen van de buzz zijn ook heel makkelijk eraf te halen.

Het zitje kan helemaal plat achterover.

je kan quinny gewoon mailen met vragen. ze geven snel antwoord.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja de bak maakt niet uit, een dreami maar ook een freestyle bak past op de buzz...ik heb hem namelijk omgeruild voor een dreami.

15. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ja het klopt, een dreami bak van quinny kan op de Mura.
    haha dan moet ik weer vragen voor ervaringen met de Mura

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh oke kan ik die ook even bekijken dus mocht mijne afgeschreven zijn :)

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Ik dacht ook gelijk aan de Mura, is van dezelfde fabrikant, maar daar zijn de recensies wel altijd erg positief over (ik heb m ook en ben super tevreden). Quinny is ook van Maxi cosi, en accessoires zoals de parasolclip zijn ook uitwisselbaar, dus wie weet past de quinto reiswieg, kun je eens navragen.

Deel Deze Pagina