Ervaringen draagdoeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fairy Tale, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Ik heb van een vriendin een draagdoek te leen gekregen (zij heeft hem ook weer gehad van een vriendin maar nooit zelf gebruikt). Nu had ik Nick erin gelegd, maar zijn hele hoofdje verdwijnt erin. Nu is er wel een opening uiteraard, maar toch vind ik het geen fijn idee. Heb ik nu iets verkeerd gedaan of hebben jullie dat ook?

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    #2 Fairy Tale, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt: 15 jun 2010
    Ter verduidelijking een foto. ;)

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben ook zo'n soort ding en het was een drama. Hele kind verdween erin en op één schouder dragen vond ik ook niks. Gelukkig hebben we ook nog een tricot doek, gewoon zo'n hele lange van de geboortewinkel en die gaat veel beter. Je bent wel eventjes iets langer bezig met knopen, maar dan heb je ook wat!

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ben zelf geen fan van dat soort draagzakken.
    ze noemen het wel een doek, maar ik vind het geen draagdoek.
    Ik heb ervaring met een draagdoek (van tussen de 4.10 tot 5.20 m) en vind dat veel fijner. er zijn dan ook zat videos op youtube met instructies om goed te leren knopen.
    het voordeel van een echte draagdoek is dat je tot in de peutertijd kan dragen, en dat is met zo'n minimonkey (achtige) niet zo. het is ook veel 'beter'voor een kindje rechterop te 'zitten'in een doek. net zoals bij een maxi cosi is dat bepaalde houding in jouw draagzak niet wenselijk. Het kan belemmerend op het ademen zijn en ik zou persoonlijk (voornamelijk met hete benauwde dagen) bang zijn dat het kindje niet goed kan ademen.

dit is mijn mening..

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ps. zo te zien vind hij het wel leuk om gedragen te worden. dat is in ieder geval een goed teken hihi

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Eens met Pixie. Bovendien liggen ze aardig opgekropt in die houding zoals in jouw draagzak (da's geen doek namelijk), en dat kán de ademhaling belemmeren. Beter is dus zo'n lange knoopdoek, en dan je kindje in kikkerhouding rechtop tegen je aan dragen. Dan is het hoofdje vrij, of je kunt één baan van de doek over het hoofdje heen trekken als je kleine slaapt.
    Ik vind zelf voor heel kleine baby'tjes een rekbare (draagoek.nl bijv.) doek heel prettig, mar later als ze zwaarder worden juist weer een geweven doek (en daarmee kun je ook rugdragen, en ver tot in de peuterleeftijd doordragen).
    Er bestaan 'daagconsulentes'in hee het land, bij wie je advies kunt inwinnen en eens voelen of het wat voor jou is. Google helpt!
    Succes, en leuk dat je wilt gaan dragen. Ons bevalt het nog erg goed, als wordt het nu wel zwaar voor me met een groter kindje en bollende buik. ;)

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden

OT: echt waar. oh wat leuk zeg.. hihi gefeliciteerd!!! hoe lang nu?

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben het ook eens met bovenstaande, geen fan van zulke draagdoeken... maar de doeken die je moet knopen.... geweldig !! hele fijne doeken, veel meer natuurlijke houding voor het kindje en ook meer steun voor je eigen rug en schouders

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    erg OT: dankje, lief! nog pril, 9 weekjes bijna. alles in orde gelukkig.

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    @Lien ontzettend gefeliciteerd! Wat leuk, een tweede. En idd, kan me voorstellen dat het dan wel zwaar wordt.

@de rest, ik was ook niet zo weg van de manier waarop hij in die doek lag. Later ging hij ook behoorlijk brullen, dus of hij het echt leuk vond weet ik niet.

Deel Deze Pagina