Maxi Cosi Mura Reiswieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kwekkie4u, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    neee, ik weet niet waar ik het over heb;)
    elke IDIOOT weet dat je een reiswieg nodig hebt en dat ze niet te lang in de MC mogen. de fabrikant raad het zelfs af.
    jeetje, je gedraagt je als een klein kind zeg. gaat wat worden als de kraam of CB je gaat vertellen wat je moet doen. als je ook maar iets om je kindje geeft dan luister je eens naar adviezen van anderen en drijf je niet alleen je zin door om je gelijk te krijgen. ik heb zelf een kleine en van diverse EXPERTS!!! te horen gekregen dat je een reiswieg nodig hebt. daarnaast werk ik in de zorg en heb ik regelmatig contact met de fysio en CB arts en verpleegkundige hier in het pand. en die raden het allemaal af. vinden de MC een noodzakelijk iets voor vervoer in de auto maar verder niet.

en je vriend heeft gezonde kinderen. ja, dus?? mijn buurkind zit altijd los in de auto en er is nooit wat gebeurd. dus ik kan m'n kind ook los doen?? echt een redenatie die nergens op slaat. doe toch niet zo naiief joh. en ga eens een paar goede boeken halen over kinderen en je eens goed inlezen. je hebt nog even de tijd.

oh, en grote kans (zo'n 95%) dat je gewoon een verloskundige in het ziekenhuis krijgt tijdens je bevalling en anders inderdaad een arts/gyn in opleiding ;)
    de "echte" gyn komt alleen in uitzonderlijke gevallen helpen wanneer de gyn in opleiding het niet kan. en ook een hele grote kans dat je gewoon terug naar de vlos gestuurd wordt als alles goed is.

2. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    als je kindje lekker in de auto in slaap valt, je komt bij vrienden / bekenden aan en je kindje ligt lekker te slapen, ga je haar dan ook uit haar maxi cosi halen en in haar reiswiegje leggen?

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ikke wel want het is bewezen dat kindjes die een maxi cosi slapen minder zuurstof in hun bloed hebben dan maar zachtjes over tillen ....en dan maar even wakker maar later zullen ze je er dankbaar voor zijn
    een maxi cosi is een auto stoeltje en geen bedje

4. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    geloof me, je zult een van de weinige zijn!

en wat betreft je andere berichtjes..ik heb je even een pb gestuurt.

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik ook echt wel, een mc is zo slecht voor de houding en ademhaling voor je kindje... Wil je dat je kind echt (levenslang) aandoen? Lief ja. Het is dat je er een nodig hebt voor de auto, maar nog liever ga ik hem niet gebruiken. Je hebt echt een reiswieg nodig.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik ga ook echt de reiswieg gebruiken als ik bij familie/vrienden ben ookal ga ik met de auto. Veel beter voor z'n ruggetje.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Voor een keertje zou ik het niet erg vinden mn kindje even te laten slapen in een maxicosi mochten we ergens aankomen. Maar om dagelijks dat ding te gebruiken? Nou nee.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    nou daar ben ik het niet hellemaal mee eens.
    vrienden van ons komen niet uit brabant naar ons rijden met hun pas geboren baby omdat het kindje dan ruim 1,5 uur in de maxi cosi zit en terecht zou ik ook niet gauw doen!
    andere vrienden van ons hebben niet eens de adapters om de maxi cosi op de wandelwagen te zetten.

en in het pb kom je heel vriendelijk en lief over wil je dan een ding van mijn aan nemen .
    ik vind dat je jezelf te kort doet en je kindje door niet goed onderzoek te doen , dit houdt in dat je ook is de onderzoeken zou kunnen gaan lezen , vraag ervaringen aan mensen en luister alsjeblieft naar deze mensen op het forum, het zijn geen boemensen maar ze willen je alleen maar helpen en mee denken.
    jouw kindje verdient toch het beste ... en daar hebben wij het al op het vorige topic over gehad en dat beamde je kortom ik vind dat je het je kindje verschuldigt bent om goed onderzoek te doen !
    zodat je later zeker kan zegen ... dat heb ik goed gedaan ... zonder te twijfelen

9. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik zit echt met verbazing dit topic gelezen.
    Dat mijn kleine voor het eerst in de mc zat heb ik mij verbaast over hoe onhandig ze erin 'hangt'. Om die reden zit ze er dus zo kort mogelijk in en worst ook mijn kindje overgetild naar de reiswieg, ook als ze slaapt.

10. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0

ik heb je niet voor niks een pb gestuurt...
    zo ongeveer iedereen hier heeft zo een vertekent beeld over me op het moment.
    en tuurlijk wil ik later tegen mijn kleintje kunnen zeggen dat we het goed gedaan hebben!

11. zwendel

zwendel Niet meer actief

weet dat ik dit niet mag zeggen maar doe het nu toch...zo jammer he dat sommige mensen zoveel moeite hebben om zwanger te worden en / of helemaal nooit kinderen kunnen krijgen en dat degene die het geluk hebben dit wel te kunnen er zo onverantwoordelijk mee om te gaan. de wereld is soms zo oneerlijk!!
    en degene die zich aangesproken voelen weten zelf dat ze fout zitten
    en ja ik ben zwanger en zou nooit onverantwoord met mijn kindje omgaan en wel de adviesen van verloskundigen en gyn opvolgen Ze hebben er immers voor geleerd en een papiertje voor gehaald.

12. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    helemaal mee eens ;)

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik zal niet gaan reageren op al het voorgaande: maar die reiswieg is zo lekker groot en ruim. Je kindje heeft veel bewegingsvrijheid. Kan me de armpjes en beentje trappelen. Daarnaast vond ik het enorm prettig dat ik na een wandeling mijn kleintje in de wagen kon laten liggen voor zijn slaapje. Dan hoefde ik hem niet weer over te brengen naar zijn bedje. Dan werd hij klaar wakker.
    Wat is je reden om die bak niet te willen? Kosten of ruimtegebrek? Ik doe namelijk heel zuinig met mijn spullen en ben erg schoon. Ik verwacht dat als ik mijn bak door verkoop er nog een leuk bedrag voor kan krijgen. Dus wat dat betreft zou ik het niet laten. Ben benieuwd wat je nu uiteindelijk beslist. Maar ons kindje zat niet bepaald relaxt in die maxicosi. Voor de auto prima, maar voor een wandeling niet lekker.

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

dus ik heb ook een reiswieg aangeschaft bij mijn kinderwagen...

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb al een paar redenen gehoord om een reiswieg aan te schaffen maar mis er nog eentje. In een mc op de wagen ziet een kindje veel, wat kan zorgen voor te veel prikkels.

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Waarom ga je dan in tegen een advies van veel professionals? Bij de maxicosi is daar echt amper discussie over; maxicosi zelf zegt zelfs dat baby's er niet te lang in mogen zitten. Dan is het echt wel erg koppig wanneer jij dat volledig negeert. Mensen reageren vaak fel op koppigheid ;)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een maxi cosi cabriofix is een auto stoelje, geen zitje om je kind op het onderstel op de vervoeren. Ik vind het zo zielig als mensne hun kind heel de stad in de maxi cosi doorduwen. Een autostoel gebruik je in de auto en een wandelwagenbak gebruik je om te wandelen. Punt.

18. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    en zo heeft (gelukkig) ieder hun eigen mening.

adapters zijn er niet voor niets te krijgen voor bijna alle kinderwagens.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Beste LiitleOne,

Ik zou dit ook eens aan die fysio van je laten lezen; denk dat die weer terug naar school mag. Deze hoogleraar is een medicus en dat is een fysio niet.

Intensief gebruik autostoeltjes voor baby’s gevaarlijk | Kinderspul
    Verontrustend bericht in het AD! Autostoeltjes voor baby’s moeten zo min mogelijk worden gebruikt, zo stelt hoogleraar kindergeneeskunde Hans van Goudoever van het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.
    Hij reageert op een deze week verschenen studie in het wetenschappelijk tijdschrift Pediatrics. Daarin staat dat bij baby’s die in een autostoeltje liggen het zuurstofgehalte van het bloed met ruim 5 procent kan dalen. Wisten jullie dat? Mijn kindjes hebben uren slapend doorgebracht in de babystoeltjes…De oorzaak van het lage zuurstofgehalte in het bloed, is dat een kindje in een autostoeltje een houding aanneemt waarin het niet goed kan doorademen. Van Goudoever: ,,Er is geen alternatief voor autostoeltjes en je moet nu eenmaal af en toe de weg op met een baby. Maar de trend onder jonge ouders is dat je met een pasgeboren baby het leven moet kunnen leiden dat je altijd al had. Sommigen rijden zelfs met een pasgeboren kindje naar Italië. Zulke acties raad ik nadrukkelijk af.’’ Veel ouders, zegt van Goudoever, gebruiken het autostoeltje ook als slaapplaats. ,,De baby slaapt lekker in tijdens het rijden en dan laten ze hem maar in het autostoeltje verder slapen. Dat moet je nooit doen. Ik vind dat hier veel meer bekendheid aan moet worden gegeven.’’

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Punt is dat het hier niet gaat om bijvoorbeeld luiers van merk x en merk y, maar om maxicosi's waarvan door vrijwel alle professionals wordt gezegd dat het puur een autostoeltje is en zelfs dan niet voor lange tijd. Dus waarom blijf je zo koppig volhouden dat het níet slecht is?

Die adapters bestaan vanwege een simpele reden; ze verkopen, dus er is geld mee te verdienen.

Deel Deze Pagina