Maxi Cosi Mura Reiswieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kwekkie4u, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ik zou ook zeker niet besparen op een reiswieg. En er zijn ookveel kinderwagens compleet te koop voor iets minder geld of op marktplaats. Ik vervoer mijn kind alleen in de auto in de maxicosi en ik neem altijd de reiswieg mee om haar daar in te leggen zodra ze de auto uitkomt.Misschien moet je wat meer met de meningen doen van de dames hier en niet op 1 mening van de fysio afgaan. Ik vraag me alleen af of dat wel een goede fysio is

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    In dit geval zou het voor je kindje gelukkiger zijn als je je is wat beter zou verdiepen in dingen voordat je een mening hebt die nergens op gebaseerd is.

En reiswiegen zijn ook niet voor niks te krijgen voor alle kinderwagens?

Maar deze discussie is echt compleet zinloos want volgens mij wil je het gewoon niet snappen. Je negeert alle bronnen die iets anders beweren dan jij gewoon en je wil blijkbaar gewoon per se je kindje in een mc hebben.

3. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ze mogen in NL niet verkopen wanneer een product niet goedgekeurd is.
    maxi cosi is goedgekeurd.
    anders zou het niet eens verkocht mogen worden.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Adapters zijn er idd niet voor niks. Deze zijn er voor om je mc even snel op je onderstel te klikken als je even snel ergens naar binnen moet en de mc te zwaar wordt om te tillen.

Beetje gekke reactie om te zeggen, een wagenbak heb je niet nodig want er bestaan adapters..... Er staat nl bij omschrijving van de meeste adapters (wij hebben een bugaboo en een quinny gehad en hier stond het nadrukkelijk bij geschreven) dat dit geen vervanging is voor een k eetwaren en je bij lange stukken geen mc moet gebruiken.

Maargoed doe waar je jezelf goed bij voel. Het is jullie kindje en ws wil jij op de verkeerde dingen bezuinigen dat is jullie zaak.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Maar reageer nou eens op dat artikel met die hoogleraar die zegt dat langdurig in een babyautostoeltje dus echt gevaarlijk is?

Wat vind je daarvan?

Ben je nog steeds van mening dat dit wél de juiste houding voor een baby is?

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, als autostoeltje!
    Goedgekeurd betekent niet dat je vervolgens niet meer hoeft na te denken... Lees zelf maar eens gewoon de handleiding van een maxicosi...

7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Je moet eens goed lezen. Zeker zijn ze goedgekeurd. Hoe wou je je kindje anders vervoeren in de auto. Het gaat erom dat te lang in een maxicosi niet goed is voor het kindje. Ik begin me af te vragen of jij echt wel het beste wilt voor je kindje. Misschien moet je de komende maanden eerst proberen om zelf volwassen te worden.

8. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    waarop is het gebasseerd?
    was er ook onderzocht of er bvb rokende ouders waren bij de kindjes die onderzocht waren?
    ook dat kan een rol spelen.

hoeveel kindjes waren er onderzocht?

vind dat het artikel niet genoeg info bevat om hier een mening over te kunnen geven.

9. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Tjee. Dus 1 mening van die nepfysio van jou is wel genoeg?

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ga zelfs eens een tijdje(lees een paar uur) in een gebogen houding zitten, zoals een kind in een babyautostoeltje en dan kijken hoe lang je dat voldhoudt.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Jij bent echt koppiger dan goed voor je is :D

12. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja idd en dan het advies van deze meneer negeren: Hans van Goudoever benoemd tot medisch afdelingshoofd kindergeneeskunde AMC-VUmc - VU medisch centrum Amsterdam
    Nee, die weet vast niet hoe hij een onderzoek moet doen en is vast vergeten om te checken of dat zuurstoftekort niet door rokende ouders komt :D

Misschien kun je hem is bellen/mailen om te vragen of hij die dingen heeft meegenomen in zijn onderzoek?

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    #94 missymaaike, 9 dec 2011
    Laatst bewerkt: 9 dec 2011
    maar als je nu heel eerlijk bent en je leest het onderzoek dat een kindje niet goed kan doorademen in een maxi cosi en daardoor te weinig zuuestof in zijn bloed heeft en dit word onderbouwt door een prof die werkt uit het sophie kinderziekenhuis ik bedoel jij geeft zelf aan dat je liever bij de gyn bent dan bij een verloskundigen omdat die medisch gezien minder geschoold is , dan is dit toch ook zo bij een fysio en en een prof die werkt bij het sophie kinderziekenhuis.

die onderzoeken zijn er niet zomaar en juist om te voorkomen dat je kindje iets op loopt en of iets in de toekomst over houdt aan het vele zitten in de maxi cosi.
    ik zag net toevallig iemand in de supermarkt die klikte de maxi cosi op de wagen deed haar boodschappen en ging toen weer terug met de auto.
    kijk en dan is het super handig even snel en dan is het weer handig.
    maar wanneer jij gaat winkelen of lekker een dagje weg gaat is het toch echt beter voor je kindje om lekker te liggen hellemaal in de zomer zo,n maxi cosi is nog hardstikke benauwd ook en dat is ook niet goed voor de huid !
    kortom er zijn een hele hoop redenen om een reiswiegje aan te schaffen

als ik de reden op een rij zet )voordelen)

reiswiegje :
    -kindje krijgt minder prikkels te verwerken
    - kindje heeft meer de ruimte
    - kindje kan blijven liggen als het slaapt
    - als je op bezoek gaat bij iemand heeft het kindje altijd een eigen slaap plek
    - kindje kan thuis in de reiswieg slapen en ook goed gebruikt worden op vakantie
    - het is warmer kindje ligt uit de wind
    -liggen is zeker de eerste 6 weken goed voor de rug
    - koel in de zomer
    - ruimte om te bewegen
    - als het kindje ligt te slapen kan je het lekker laten lggen
    - kindje kan goed adem halen

maxi cosi:
    - kindje makkelijk vanuit de auto op het onderstel
    - snel met boodschappen doen
    - nodig om je kindje in de auto te vervoeren

Nadelen

reiswieg
    - kost extra geld
    - neemt veel ruimte in

maxi cosi
    - kind kan niet goed doorademen
    - kindje mag er niet langer dan 2,5 in zitten
    - kindje kan er niet in blijven slapen
    - slechte houding

wie nog meer voordelen heeft kan het lijstje mischien aanvullen

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Weet je dames we kunnen ons nu nog wel druk maken dat little one zo enorm koppig en stronteigenwijs is!
    Maar als zij perse alleen de MC wil gebruiken en niet de reiswieg dan kunnen wij alleen hopen dat haar kindje gezond opgroeit. En hopen dat ze zich nog eens achter de oren krabt en bedenkt dat wij misschien toch wel gelijk hadden als haar kindje wel wat krijgt!

Little one je bent in mijn ogen (en ja nu wordt ik even grof sorry) enorm stom als je alleen maar je eigen mening blijft vasthouden en niet eens alles onderzoekt. We hebben nu meerdere artikelen aangedragen maar jij vertikt het om te lezen dus. Ik mag echt hopen dat je kleintje straks helemaal gezond mag blijven! maar dan alleen omdat ik geen enkel kindje problemen zou willen zien hebben door de MC..

15. Delta

Delta Niet meer actief

het is niet alleen het ademen, ook de houding is in een maxi cosi gewoon niet goed.. er is onderzoek gedaan en er is bewezen dat kinderen die te vaak en te lang in een maxi cosi hebben gelegen, vaker naar de fysio moeten later!

Ouders Online - Opvoeding - Trouw-artikelen - Archief voila

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heb hem aan mijn lijstje bij gevoegd

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dan snap ik die fysio van little one wel, die is al klanten aan het creeeren voor later ;)

18. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Daarom zegt haar fysio natuurlijk dat het goed is. Die ziet de kassa al weer rinkelen

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Maxi cosi is goedgekeurd als autostoel ja, als vervoersmiddel. Maar het is bewezen dat het slecht is om je kindje daar lang in te laten liggen.

Beetje struisvogelpolitiek om te zeggen dat als het niet goed zou zijn, het niet verkocht zou mogen worden. Stom voorbeeld misschien, maar sigaretten mogen toch ook gewoon verkocht worden? Terwijl iedereen weet dat je daar longkanker van kan krijgen en dat je er dood aan kan gaan? Maar he! Het word verkocht, dus het zal wel goed zijn.....

Een autostoel is een goedgekeurd product. Voldoet aan alke strenge normen waaraan een autostoel moet voldoen. Maar het is een AUTOSTOEL! Geen vervanging voor een reiswieg!

Deel Deze Pagina